• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • sarak

Nu har vi haft en drömnatt igen efter några gasiga oroliga nätter. Vi somnade 22.00, vaknade och åt 04.00, somnade om till 08.00. 10 timmar med bara en amning emellan, då är man utvilad!

BVC besök idag, drygt 6 veckor och väger 4740 gram, följer sin kurva fint. Däremot var det en mycket missnöjd bebis som ville sova vidare i babyskyddet, inte bli avklädd. Han har varit rasande varenda gång jag har varit där, hon måste tro att jag har det jättejobbigt, men det har jag ju inte.

• sarak
    Repan skrev 2014-01-09 11:38:41 följande:
    Är det fler ön jag som blir så arga o frustrerade på bebis som vägrar sova på natten att soptippen verkar lockande?
    Nu sover min för det mesta gott, men några gånger när han har krånglat har jag känt att jag inte orkar. Brukar då kolla om han vill ha mat, sedan får hans pappa ta honom och gå runt med honom. Även om han inte somnar då är han i varje fall tyst, så kan jag sova en timme helt själv. Det gör STOOOR skillnad tycker jag. Så är det så mysigt när dom kommer och lägger sig igen.
  • IdaJ
    moruri skrev 2014-01-09 14:28:12 följande:

Lillfisen nybadad, 3 veckor och 4 dagar! phpDDi9Zt20105.jpg

Så fin!! :)
  • MissKaos
    moruri skrev 2014-01-09 14:28:12 följande:
    Lillfisen nybadad, 3 veckor och 4 dagar!

Men plutte så söt!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Plopps80

Min BVC sköterska trodde Ludwig har sin oroliga period vid 03-04. Vet inte bebisar brukar ju vara oroliga på kvällen inte på morgonen. Han är inte ofta orolig på kvällarna, har varit det någon gång sådär.

• moruri

Babygirls! Så fina!! Mer bilder, låt mig se era små fina dessa tuffa tider!

Svar på tråden December bebis 2013