• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • FiaFunderar

Jag sa till karln igår att jag är sugen på sex

Det är två veckor sedan förlossningen och det har ju aldrig känts som att jag har fött barn Men jag har ju avslag kvar och därför väntar vi lite till.

• MissKaos

Väntar på besök. Trött efter natten.. och imorgon kommer mina föräldrar. Kul men jobbigt! Dom har tre stora hundar blir lite mkt.Och på mmåndag bvc. Igår var jag på Bytingen och sålde av lite barnklädet. Råkade köpa lite med *ups* men det är kul att handla där. För motsvarande som ett set kostar nytt får man en hel påse.. vae även på apoteket etc. Skönt att komma ut men orken är inte på topp!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Plopps80

Har inte haft avslag på flera veckor. Mitt underliv är helt läkt men uch sex är det sista jag tänker på just nu. Känner mig vidrig med min äckliga degmage och överskottsfett. Mjölkstinna bröst uch nä fy fan! Men mannen är sugen och tycker jag är fin. Gjorde lite ansatser efter jag duchat en dag. Såg mig i spegeln och fattar inte hur fan man kan tända på mig?

• Cornelia 084

Men det här med avslag, om man använder kondom så är det väl okej med sex eller är jag helt ute och snurrar nu? Jag har som mycket sparsamma bruna flytningar än, men har mer och mer kunnat tänka mig sex.

• moruri

Tror de ska vara ok med kondom!

Ni som flaskmatar, hur mycket och hur ofta äter era små ungefär?

• IdaJ
    moruri skrev 2014-01-11 15:24:05 följande:

Tror de ska vara ok med kondom!

Ni som flaskmatar, hur mycket och hur ofta äter era små ungefär?

Det går mellan 3 och 4 timmar, längre på natten :)
  • moruri

Hur mycket brukar han äta?

Min lillkille käkar tyyp bara från flaskan nu. Mellan 60-90ml var tredje fjärde timme typ.. 4 veckor imorggon

• IdaJ
    moruri skrev 2014-01-11 16:36:26 följande:

Hur mycket brukar han äta?

Min lillkille käkar tyyp bara från flaskan nu. Mellan 60-90ml var tredje fjärde timme typ.. 4 veckor imorggon

Han äter ca 100-120 ml varje gång :) ibland somnar han ifrån det, men vi gör alltid 120 så att han kan äta det om han vill :)
  • Repan
    JMP skrev 2014-01-11 11:59:55 följande:

Är det någon fler än jag som inte blivit av med såren på bröstvårtorna ännu? Det har gått mer än fyra veckor men dom vägrar läka! Håller på att bli galen.... Att amma går hyfsat, värre är det att använda kläder, usch vad ont det gör. Hade helst gått omkring med bar överkropp dygnet runt men det funkar ju liksom inte annat än när man är hemma. BVC tyckte jag skulle prova pumpa det bröstet som är värst och låta det vila från amning en stund. Men grejen är den att det bröstet är tjorvigt och jag lyckas inte får ut mer än ca 5 ml på tio min med pumpen... Annat är det när dottern suger, då hör jag att hon får ut mjölk, inte jättemycket som på andra bröstet men definitivt mer än 5ml..

Purelan hjälpte inte mig, men att klämma ut bröstmjölk, smörja in vårtorna o låta lufttorka o sen glesa ut amning med minst 3h mellan och vara noga med bebisens tag (stoooort gap) varje gång o göra om o göra rätt när det blir ett dåligt tag - tog några dagar så var såren borta o har inte kommit tillbaka på tre veckor nu!

Använder purelan på läpparna nu ist ;)
  • Repan

Angående sex: man kan ju göra annat än penetrerande samlag om man är sugen men underlivet inte känns helt redo!

Svar på tråden December bebis 2013