• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos

Sovdag ja! Sova-på-mamma-dag. En vakenstund förrut. Med massa kontakt med.oss! Mysigt. Bordr sätta henne i sjalen

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Repan
    MissKaos skrev 2014-01-17 18:41:38 följande:

Min spyr ju med. Magmunnen är nog inte riktigt mogen. Så när hon tar i för att bajsa kräks hon. Och övrrskottsspyor då.

Min stora bebis är ju liten!! Inte ens 4, 5kg vid tre veckor. . Det vägde storebror när han var 14dgr.

Hur gick kollen hos gyn?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
    Jo tack! Det är oupplösta stygn som skaver, jag får klippa bort dom om någon vecka om det inte blivit bättre själv. Ska äta ipren, o leva som vanligt. Men kände tydligt att det är just det som smärtar, han petade på båda bristningssåren o det är det ena som läkt långsammare
  • siolina
    Repan skrev 2014-01-17 15:35:16 följande:
    :( usch vad jobbigt. De där sömntjafsen har vi med, fast frun inser att jag har det värre för hon kan ju iaf sova under amningstiden. Men ändå är det ibland såååå synd om henne liksom. Själv känner man ba för o tårta henne då ;)

Det känns så fånigt att man ska tävla liksom, men ja, det är sjukt provocerande när hon gnäller över sånt. Jag tror inte hon fattar fullt ut för hon sover djupare och vaknar inte ens varje gång han vill äta. Hon kan tycka att tre timmars nattammande gottgörs av att jag får ligga kvar i sängen (och amma) när hon gör frukost. Dessutom brukar vår dotter härja med mig, så mycket vila blir det inte, även om det lilla duracellbatteriet oftast är på gott humör så dags.
  • MissKaos

Han? Hans?

Det är ju "bra" ändå så det inte är mgt som inte läker!!

Repan skrev 2014-01-17 19:04:09 följande:
    Jo tack! Det är oupplösta stygn som skaver, jag får klippa bort dom om någon vecka om det inte blivit bättre själv. Ska äta ipren, o leva som vanligt. Men kände tydligt att det är just det som smärtar, han petade på båda bristningssåren o det är det ena som läkt långsammare

• moruri

Min skrutt vägde 4600g i onsdags och var 56,5 cm lång! 4 veckor 3 dagar. Han vägde 4100g och var 51cm vid födseln. Så galet att de seriöst växer en halv dm på en knapp månad?!?

Massa hormonprickar har uppstått i hans fagra ansikte, så han ser ut som en liten pubertetsgubbe, haha! Tycker de kan försvinna snabbt!

Annars glömmer jag äta hela tiden. Ett mål per dag + massa juice, mjölk, vatten, energidryck... Törstig heeela tiden. Måste se till att laga mig en sen middag, blir väl säkert bara en macka..

• Cornelia 084

Här är en till som slarvar med maten :/ hinner liksom inte och när jag väl skulle hinna så prioriterar jag annat..

Kan mjölken sina pga att man slarvar med maten?

• Plopps80

Har helt slutat med socker och läsk. Går långa promenader och äter mindre mat. Har gått ner 2,2 kg på två veckor. Kommer i mina tjockisjeans nu. Glömmer också att äta. Tror inte mjölken sinar men den kan bli tunnare och man kan ju få näringsbrist själv.

• Förstaförsökaren26

Har nog inte hunnit avsluta någon middag helt sen lillan kom till världen. Har gått ner 14 av 22 kilo på 17 dagar. Ska börja med promenader å nyttigare mat på måndag. Ska ner de resterande 8 kg plus sedan ca 8-9kg till sen är jag nöjd! :)

• MissKaos

Ni måste äta! Kroppen släpper massor av gifter som har varit bundet i fettvävnad. Bantning undrr amning är inte att rekommendera. Långsam viktminslning!

• Förstaförsökaren26

Banta har jag absolut inte tänkt göra utan nu är det mer att så fort jag ska äta så verkar det nästan som att lillan känner av det å vill genast upp i famnen. Blir stress ätande vilket resulterar i minskad aptit. :S

Svar på tråden December bebis 2013