• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • moruri

Låter härligt plopps! Grattis!!

Själv känner jag att jag inte hinner njuta av bebisgos just nu. Blir mest bara omvårdnad som hinns med känns det som, får lite dåligt samvete att Douglas inte får samma amount of närhet som Ferdinand fick i början. Får bara små glimtar när Ferdinand sover eller upptagen med lek. Men det blir det ändring på nästa vecka när pappan kommer hem. Ska bli sååååååååååååååååååååååååååå skönt! Att kunna ta ett bad och raka sig utan att behöva stressa eller oroa sig. Åh i cant wait!!!

• Förstaförsökaren26

Jag måste få rådfråga er - min lilla tös hade ju ont i magen i helgen å enda sen dess så vägrar hon sova ensam, sover endast på mig. Hon vägrar även ligga ensam. Kan detta vara en fas lr vad tror ni?

• moruri

Svårt att säga, klart det kan vara en fas absolut, eller så får du en liten klängis som vill sitta klistrad på dig tills hen kan sitta själv ;) . Ferdinand ville vara näääranära tills 6 månader typ..

• Förstaförsökaren26

Moruri - oj 6 månader :S är ju givetvist mysigt men orkar inte ha en bebis sovandes på mig varje natt.. Egentligen ska man väl inte klaga är ju så kort tid dom är små

• Förstaförsökaren26

Förresten så beundrar jag dig moruri vad du kämpar nu med två små å allt vad det innebär!! Jag hoppas att veckan går fort å pappan snart är hemma!

• FiaFunderar

Idag lyckades jag! En unge på vänster arm och en på höger arm. Lite gungande och en del vaggvisor så sov de sen

Den lilla sov bara en timma men ändå

• moruri

Hihi! Så mysigt det ser ut att ligga mellan töserna! Bästa på dagen är att ligga mellan mina gossar och snosa dom i nacken!

• Nov13

Ny vägning idag. Bara 58g plus på en vecka. Blir bara mer och mer orolig över mitt lilla hjärta. Höll på att bryta ihop när jag såg siffran. Var så säker på att han ökat mer. Han har ätit väldigt mycket dom senaste dagarna och han har gått från att bajsa med 3-5 dagars mellsnrum till efter nästan varje måltid. Så han får ju i sig mat!? :(

• Plopps80

Tack för alla grattis

moruri skrev 2014-01-28 19:49:49 följande:
    Låter härligt plopps! Grattis!! Själv känner jag att jag inte hinner njuta av bebisgos just nu. Blir mest bara omvårdnad som hinns med känns det som, får lite dåligt samvete att Douglas inte får samma amount of närhet som Ferdinand fick i början. Får bara små glimtar när Ferdinand sover eller upptagen med lek. Men det blir det ändring på nästa vecka när pappan kommer hem. Ska bli sååååååååååååååååååååååååååå skönt! Att kunna ta ett bad och raka sig utan att behöva stressa eller oroa sig. Åh i cant wait!!!

Tror det blir så med barn nr 2 att man inte hinner med lika mycket. Man hade ju all tid i världen till nr 1. Skönt att maken kommer hem snart så du får avlastning. Han har missat mkt av lillens första tid det är ju en förlust. Han får ta igen allt nu!
    Förstaförsökaren26 skrev 2014-01-28 20:25:21 följande:
    Jag måste få rådfråga er - min lilla tös hade ju ont i magen i helgen å enda sen dess så vägrar hon sova ensam, sover endast på mig. Hon vägrar även ligga ensam. Kan detta vara en fas lr vad tror ni?

Det är nog bara en fas skulle jag tro. Händer ju så mycket i utveckligen. Skulle aldrig orka ha min bebis sovandes på mig i flera månader. Allt kommer och går i perioder med bebisar. Ena dagen är si andra dagen så. Jag tycker ingenting är bestående. Varken de rutiner man gärna vill ha eller de mer krävande jobbiga delarna.
Svar på tråden December bebis 2013