• Anonym (Big Mama)

VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor

Är det någon som hänger med? Jag smygstartade redan idag men börjar officiellt på måndag den 1 april. Vill gärna se redan nu om någon är intresserad. Om ni vill delta med ett annat datum i början av april eller nu i slutet av mars går även det bra. Huvudsaken är att vi peppar och motiverar varandra, samt att vi som deltar är aktiva i tråden så länge som möjligt.

Vill man avsluta eller eventuellt avbryta/pausa sin medverkan i utmaningen skulle jag uppskatta att man skriver det innan man överger tråden. Jag skulle även tycka det vore kul om ni som vill delta fyller i det "formulär" ni hittar längst ned i detta inlägg, hur mycket ni vill fylla i samt vad ni svarar är upp till er.

LÄS IGENOM FÖRST!

Valfri viktminskningsmetod & träningsform gäller under dessa 8 veckor Det här är inte en tävling! Den enda man tävlar mot är sig själv Vi ska hålla en vänlig stämning i tråden och stötta varandra Vilken dag i veckan ni väger er får ni bestämma helt själva!

Ålder:
    Startvikt:
    Målvikt:
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod:
    Mitt startdatum för utmaningen:
    Jag kommer att väga mig på:
    Har du provat att gå ner i vikt förr?:
    Om ja, med vilken/vilka metoder:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-27 13:56
    Mina svar på formuläret (lägger till längd också).

Ålder: 21
    Längd: 170 cm
    Startvikt: 109.2 kg
    Målvikt: 65-75 kg
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod: Egen variant av LCHF, sluta småäta, börja promenera, utesluta allt sött och sockrigt, sluta dricka läsk osv.
    Mitt startdatum för utmaningen: 1 april
    Jag kommer att väga mig på: Måndagar
    Har du provat att gå ner i vikt förr?: Ja
    Om ja, med vilken/vilka metoder: Endast med shakes och pulverdrycker (VLCD/LCD).
  • Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor
  • Flegmatikern

Hej alla, vad duktigt ni kämpar på. Jag skulle börja den 4:e april men det sket sig rejält. Men nu är jag tillbaka på banan igen.
    Har gått från 97,3 den 4:e till 95 kg idag och mer ska det bli. Inte så snabbt men det är åt rätt håll iallafall.
    Ha en trevlig helg!

• Fru Mamma

Spökplumpen: underbart ju! Det är ju egentligen inte siffrorna på vågen man ska gå efter, utan det är ju faktiskt hur kroppen mår som man ska lyssna på, grattis! :D

• kexel
    hjärtemamma skrev 2013-04-19 07:59:44 följande:
    Har en fråga, jag har dragit ner på mina portioner en del och jag blir mätt när jag äter, men sen kan jag bli hungrig 10 minuter senare igen. Är det bara för att magsäcken håller på att vänja sig och det bara är för mig att härda ut tror ni?
    Om du tycker om citron så kan jag rekommendera att du dricker ett glas citronvatten. Ca en tesked citron till ett glas :) 
    Det hjälper mig i alla fall. Oftast handlar det inte om att min kropp är hungrig, utan att jag är medveten om att jag äter mindre och därför får man ett sug.
  • Fru Mamma

Så, nu har jag gått ytterligare 13 km, så totalt har jag promenixat 2,1 mil idag... Och det känns i fötterna, kan jag lova... NU ska jag ta mig ett glas citronvatten, och sen ska jag slänga mig på soffan tills det är dags att fixa käk!

• hjärtemamma

Fru Mamma, superbra jobbat. Själv hoppar jag över träningen då jag känner att jag inte hinner med det idag, det har varit fullt hela dagen.men det är första gången sen förra tisdagen jag hoppar över träningen så det är väl okej tycker jag.

• Fru Mamma

Hjärtemamma: haha, ja, det låter helt okej faktiskt :P detta är första gången jag faktiskt har tränat sen jag drog igång hela det här projektet :P

• Fru Mamma

Wohoooo! Jag har varken överskridit kolhydrats-, fett- eller proteinstaplarna idag! Det är FÖRSTA gången! Men som vanligt så kommer jag inte upp i rätt antal kalorier :( jaja... Jag får väl helt enkelt nöja mig med vetskapen om att jag inte överskrider kalorigränsen iallafall...

• Lilla Puh

Fru mamma, gud vad du går :) har också börjat komma igång med promenader igen efter att ha haft noll motivation till det under vintern och tycker det är jättehärligt, men idag var jag och opererade ett nageltrång, och SATAN vad ont det gör :( känns som jag inte kommer kunna gå på flera veckor nu men förhoppningsvis går det väl över snabbare. Ligger bara i soffan nu och får jätteont om jag är uppe och går :(

• hjärtemamma

Åh jag är så besviken på mig själv och kan inte förstå hur det gick till. jag tjuvvägde mig igår och vägde då 92,5kg, jag hade alltså gått ner ytterligare 0,7kg sen i måndags. Igår tränade jag inte, dock var jag igång hela dagen med diverse aktiviteter t.ex. städning. På kvällen åt vi tacos. Idag vägde jag mig igen och döm om min förvåning när vågen visade 94,8kg. Jag har alltså gått upp 2,3kg sen igår. hur gick det till? Min motivation försvann helt, men sen bestämde jag mig för att en sån sak inte ska få sänka mig igen. Så nu har jag bett mannen att gömma vågen så jag inte kan väga mig mer förrän om två veckor när jag börjar jobba igen. Jag pressade även mig själv på crosstrainern idag och körde 2mil på 51 minuter.

• Fru Mamma

Hjärtemamma, bra att vågen är gömd nu, man blir lite smått psyksjuk av att gå ner i vikt ;)... Det kanske kan vara så som spökplumpen skrev, att musklerna binder vätska när man har träningsvärk (och herregud, så som du tränar så kan du omöjligt vara fri från träningsvärk!)?

Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor