• Anonym (Big Mama)

VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor

Är det någon som hänger med? Jag smygstartade redan idag men börjar officiellt på måndag den 1 april. Vill gärna se redan nu om någon är intresserad. Om ni vill delta med ett annat datum i början av april eller nu i slutet av mars går även det bra. Huvudsaken är att vi peppar och motiverar varandra, samt att vi som deltar är aktiva i tråden så länge som möjligt.

Vill man avsluta eller eventuellt avbryta/pausa sin medverkan i utmaningen skulle jag uppskatta att man skriver det innan man överger tråden. Jag skulle även tycka det vore kul om ni som vill delta fyller i det "formulär" ni hittar längst ned i detta inlägg, hur mycket ni vill fylla i samt vad ni svarar är upp till er.

LÄS IGENOM FÖRST!

Valfri viktminskningsmetod & träningsform gäller under dessa 8 veckor Det här är inte en tävling! Den enda man tävlar mot är sig själv Vi ska hålla en vänlig stämning i tråden och stötta varandra Vilken dag i veckan ni väger er får ni bestämma helt själva!

Ålder:
    Startvikt:
    Målvikt:
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod:
    Mitt startdatum för utmaningen:
    Jag kommer att väga mig på:
    Har du provat att gå ner i vikt förr?:
    Om ja, med vilken/vilka metoder:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-27 13:56
    Mina svar på formuläret (lägger till längd också).

Ålder: 21
    Längd: 170 cm
    Startvikt: 109.2 kg
    Målvikt: 65-75 kg
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod: Egen variant av LCHF, sluta småäta, börja promenera, utesluta allt sött och sockrigt, sluta dricka läsk osv.
    Mitt startdatum för utmaningen: 1 april
    Jag kommer att väga mig på: Måndagar
    Har du provat att gå ner i vikt förr?: Ja
    Om ja, med vilken/vilka metoder: Endast med shakes och pulverdrycker (VLCD/LCD).
  • Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor
  • Fru Mamma

Lilla puh: det var första gången på flera månader som jag tog en riktig motionsrunda, så det var välbehövligt att kolla hur långt jag orkade :P hade orkat mer om jag hade försökt, men hade sån värk i mina leder igår, så det fick räcka så :) ajaj! Nageltrång låter inte speciellt trevligt, krya på dig (eller hur man nu säger) :)

• hjärtemamma
    Fru Mamma skrev 2013-04-20 09:28:20 följande:
    Hjärtemamma, bra att vågen är gömd nu, man blir lite smått psyksjuk av att gå ner i vikt ;)... Det kanske kan vara så som spökplumpen skrev, att musklerna binder vätska när man har träningsvärk (och herregud, så som du tränar så kan du omöjligt vara fri från träningsvärk!)?

det är faktiskt det som är så konstigt, jag har ingen träningsvärk, det enda jag känner så är det att armarna blir ganska tunga efter ett hårt pass, men annars inget. Hoppas bara vågen hade fått fnatt eller något och visade fel.
  • hjärtemamma

Här kommer en uppdaterad lista, men som jag skrev innan så funderar jag på att ta bort dem som inte skrivit här inne på länge, vad tror ni om det?

Den VIKTiga listan

En himmelsk drog: Startvikt: 109,2kg Nuvarande vikt: -4,1kg

Fru Mamma: Startvikt: 88,8kg Nuvarande vikt: 86kg

Anonym (Sara): Startvikt: 60kg Nuvarande vikt: 61kg

Anonym (Sanna): Startvikt: 77,5kg Nuvarande vikt: 76,4kg

Busbellan: Startvikt: 75kg Nuvarande vikt:

Anonym (Gittan): Startvikt: 76,1kg Nuvarande vikt: 74,6kg

Rosagubben: Startvikt: 55,9kg Nuvarande vikt:

Anonym (Isabelle): Startvikt: 59,4kg Nuvarande vikt: 58,7kg

Anonym (vårfräsch): Startvikt: 65kg Nuvarande vikt: -0,4kg

Tinnys: Startvikt: 79kg Nuvarande vikt:

mammakalmar: Startvikt: 65,6kg Nuvarande vikt: -1,6kg

Kia82: startvikt: 77,5kg Nuvarande vikt: -1,4kg

Längtar1988: Startvikt: 82kg Nuvarande vikt:

Lilla Puh: startvikt: 59kg Nuvarande vikt: -0,9kg

Anonym (Långstång): Startvikt: 108kg Nuvarande vikt:

Carmelina: Startvikt:    Nuvarande vikt: -1,3kg

Hjärtmamma: Startvikt: 95,6kg Nuvarande vikt: 93,4kg

Samson S: Startvikt: 96kg Nuvarande vikt:

181110: Startvikt: 86kg Nuvarande vikt:

Buffybuffy: Startvikt: 89kg Nuvarande vikt:

Mikispikis90: Startvikt:95kg Nuvarande vikt:

Juno: Startvikt: 101,8kg Nuvarande vikt: -0,7kg

Flegmatikern: Startvikt: 97,3kg Nuvarande vikt:

Tanja Thim: startvikt: 74kg Nuvarande vikt: 72,9kg

Spökplumpen: Startvikt:    Nuvarande vikt: -1,9kg

Evelinas Syster: Startvikt: 71,3kg Nuvarande vikt: -1,7kg

Stina86: Startvikt: 70kg nuvarande vikt:

Anonym (Butter): startvikt: 78kg Nuvarande vikt:

Anonym (Lori): startvikt: 71kg Nuvarande vikt:

Thotis90: Startvikt: 59kg Nuvarande vikt:

Lije: startvikt: 66kg Nuvarande vikt: -1kg

Anonym (engångföralla): startvikt: 60,3kg Nuvarande vikt:

Kexet: startvikt: 66kg (april 2013) Nuvarande vikt:

LitenCHF: Startvikt: 107kg Nuvarande vikt:

• Anonym (HoN)

Får man lov att hoppa in trots att man ej varit med ifrån början? (:

• Anonym (engångföralla)

Jag är fortfarande med och läser här men skriver inget för att det går segt... var bortrest och då har man inte samma kontroll över maten. Ska "detoxa/fasta" lite imorgon, stryper kaloriintaget en dag för att få en nystart.

Jag tycker det är jätte svårt att veta vad man ska äta på en dag för att det ska vara bra och att man går ner i vikt? Vad äter nu till frukost? lunch? mellanmål? middag?

• Fru Mamma

Engångföralla: frukost är jag jäkligt dålig på... Lunch äter jag resterna från gårdagen och middag äter jag barnvänlig mat (korv, köttbullar, pannkaka, köttfärssås och såvidare)... Mellanmål brukar bli kaffe med mjölk för min del..

Idag var jag SUPERDUKTIG med både mat och motion, sen var det 30-årsfest... Hahaha... Och baserat på mitt väldigt lulliga tillstånd så kan jag säga som såhär (utan att ha knappat in varesig mat eller dryck i shapeup-appen): jag har överskridit varenda fett- kolhydrat- protein OCH kaloristapel. Med råge. Herregud vilken ångest jag kommer ha för det imorgon....!

• mammakalmar

Frumamma: Tänk så här att idag är idag och imorgon är imorgon. Det viktigaste är att du är uppe på banan igen i morgon och inte fortsätter att äta för att du har ätit och druckit en massa idag, ibland behöver man lite fest för att klara alla de andra dagarna.

• Isabelle008

Något sent inhopp men då deadline á 8 veckor inte gått ut än så gör jag ett försök med träningen....

Ålder: 23  Längd: 1,68 Startvikt: 53 Målvikt: Få en mer proportionerlig kropp  
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod: Träna, träna och träna :D Kosten, äta regelbundet var 3:e timma...
    Mitt startdatum för utmaningen: 19 april Jag kommer att väga mig på: Slutet av april

• Carmelina

Frumamma: en kväll kommer inte att förstöra viktminskningen i det långa loppet. Men möjligen blir resultatet lite sämre imorgon... På det igen!

• Carmelina

Igår åt jag inte kanelbullar, inte chips, inte choklad på middagen jag var på igår och inte lösgodis som fanns i en skål på bordet när jag kom hem igår.
    Världen är verkligen överfylld av socker!

Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor