• Anonym (Big Mama)

VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor

Är det någon som hänger med? Jag smygstartade redan idag men börjar officiellt på måndag den 1 april. Vill gärna se redan nu om någon är intresserad. Om ni vill delta med ett annat datum i början av april eller nu i slutet av mars går även det bra. Huvudsaken är att vi peppar och motiverar varandra, samt att vi som deltar är aktiva i tråden så länge som möjligt.

Vill man avsluta eller eventuellt avbryta/pausa sin medverkan i utmaningen skulle jag uppskatta att man skriver det innan man överger tråden. Jag skulle även tycka det vore kul om ni som vill delta fyller i det "formulär" ni hittar längst ned i detta inlägg, hur mycket ni vill fylla i samt vad ni svarar är upp till er.

LÄS IGENOM FÖRST!

Valfri viktminskningsmetod & träningsform gäller under dessa 8 veckor Det här är inte en tävling! Den enda man tävlar mot är sig själv Vi ska hålla en vänlig stämning i tråden och stötta varandra Vilken dag i veckan ni väger er får ni bestämma helt själva!

Ålder:
    Startvikt:
    Målvikt:
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod:
    Mitt startdatum för utmaningen:
    Jag kommer att väga mig på:
    Har du provat att gå ner i vikt förr?:
    Om ja, med vilken/vilka metoder:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-27 13:56
    Mina svar på formuläret (lägger till längd också).

Ålder: 21
    Längd: 170 cm
    Startvikt: 109.2 kg
    Målvikt: 65-75 kg
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod: Egen variant av LCHF, sluta småäta, börja promenera, utesluta allt sött och sockrigt, sluta dricka läsk osv.
    Mitt startdatum för utmaningen: 1 april
    Jag kommer att väga mig på: Måndagar
    Har du provat att gå ner i vikt förr?: Ja
    Om ja, med vilken/vilka metoder: Endast med shakes och pulverdrycker (VLCD/LCD).
  • Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor
  • lije

Hallo! Hinner inte svara på er alla.. Men bra jobbat, alla kämpar och hänger i verkar det som! Och som sagt, har man en dålig dag är det bara att fortsätta! Håller med om att ibland är det skönt att bara ta en paus från räknandet (räknar ju points)! Tyvärr kan det lätt bli att jag fortsätter! Men på sikt hoppas jag att jag kan köra i veckorna och inte räkna helger, för att hålla vikten iaf!!
    Mitt sätt för att inte äta för mkt är faktiskt att räkna points lr kalorier! Jag äter rätt mkt skräp (alla mina bonuspoints går oftast t godis lr liknande) men äter inom mina points , oftast :)
    Häller upp ostbågar/ godis för så många points jag har tänkt äta osv... Sen funkar det ju inte alltid men ;p

Idag är det en jobbig dag med fika, utelunch osv ... Kul men för gott :(

• Lilla Puh

Carmelina: Ja, jag har tänkt på det men jag har ingen cykel :p ska dock få min mormors + en barnsits från mamma men jag måste ta mig dit och hämta det :) Jag glömde väga mig igår men vägde mig idag och det var ytterligare 0,5 kilo minus, dock på två veckor eftersom jag hoppade över förra veckan. Men jag har haft otroligt svårt att gå ner vid denna vikten, brukar fastna här så jag är glad att det går nedåt iallafall :) 1,4 kilo på 3 veckor & 3 cm i midjan hittills.

• hjärtemamma

under dessa veckor jag har tränat har jag inte haft träningsvärk någon gång, men igår körde jag wii fit istället för crosstrainer och vaknade med extrem träningsvärk i vaderna idag. det måste varit de 10 minuterna av löpning jag körde

• hjärtemamma
    Lilla Puh skrev 2013-04-23 08:10:15 följande:
    Carmelina: Ja, jag har tänkt på det men jag har ingen cykel :p ska dock få min mormors + en barnsits från mamma men jag måste ta mig dit och hämta det :) Jag glömde väga mig igår men vägde mig idag och det var ytterligare 0,5 kilo minus, dock på två veckor eftersom jag hoppade över förra veckan. Men jag har haft otroligt svårt att gå ner vid denna vikten, brukar fastna här så jag är glad att det går nedåt iallafall :) 1,4 kilo på 3 veckor & 3 cm i midjan hittills.

fast så länge man känner att man har gjort sitt bästa och man mår bra, så spelar det ingen roll hur mycket man går ner tycker jag. Bättre att gå ner lite grann än att rasa massa kilon i vikt. Nu kommer jag inte ihåg vad din startvikt va, men jag har ju över 30kg övervikt och därmed mycket lättare att tappa mina kilon
  • hjärtemamma
    EvelinasSyster skrev 2013-04-22 16:59:05 följande:
    -1,3 kg till denna vecka, känns bra! Bra jobbat alla andra också!

bra jobbat :)
  • hjärtemamma
    mammakalmar skrev 2013-04-22 15:06:49 följande:
    Idag har det blivit promenad till mötet lite drygt 1,5 km enkel väg och sedan varit ute nu i eftermiddag och varvat löpning och gång av de drygt 6 km så var 1,3 km löpning i fyra olika pass, har ju inte sprungit ordentligt sedan hösten 2011 av olika anledningar och jag har aldrig vägt så här mycket när jag har sprungit heller. Det var skönt att ha tagit tag i löpningen även om det just nu inte går så fort, men jag brukar inte springa så fort utan kan däremot springa långt. Funderar på att springa Kalmarmilen som går i början av augusti men än så länge är det bara en tanke.

det är väl ett bra mål tycker jag, själv ska jag springa/jogga/gå tjejmilen i september och det vet jag inte riktigt hur det ska gå till. Mitt första mål är att springa stadsloppet som går av stapeln här i stan i slutet på maj tillsammans med min dotter på 5 år. Hon ska springa 1km och det känns som ett lagom mål just nu
  • hjärtemamma
    Anonym (HoN) skrev 2013-04-22 22:03:44 följande:
    Idag har det gått bra men jag är såååå dålig på att sluta äta när jag väl börjat, någon som har ett tips emot hur man ska kunna sluta när man är mätt och inte fortsätta bara för att det är gott? Btw super bra jobbat alla, en massa minus det gillar vi!:D
    jag tror det helt enkelt handlar om att man måste sätta stopp, det försöker jag göra. Endast en portion och kanske använda dig av en mindre tallrik. Försök istället att äta oftare
  • hjärtemamma
    lije skrev 2013-04-23 07:44:48 följande:
    Hallo! Hinner inte svara på er alla.. Men bra jobbat, alla kämpar och hänger i verkar det som! Och som sagt, har man en dålig dag är det bara att fortsätta! Håller med om att ibland är det skönt att bara ta en paus från räknandet (räknar ju points)! Tyvärr kan det lätt bli att jag fortsätter! Men på sikt hoppas jag att jag kan köra i veckorna och inte räkna helger, för att hålla vikten iaf!!
    Mitt sätt för att inte äta för mkt är faktiskt att räkna points lr kalorier! Jag äter rätt mkt skräp (alla mina bonuspoints går oftast t godis lr liknande) men äter inom mina points , oftast :)
    Häller upp ostbågar/ godis för så många points jag har tänkt äta osv... Sen funkar det ju inte alltid men ;p

Idag är det en jobbig dag med fika, utelunch osv ... Kul men för gott :(

ja det där fikat kan verkligen ställa till det, men kan man försöka att bara äta en liten sak istället för flera kakor så är det bra. själv försöker jag ha den inställningen att ska jag äta något onyttigt så måste jag också träna den dagen, annars får jag inte äta det
  • hjärtemamma

har nu kört 20km på crosstrainern och hade tänkt köra minst 60 minuter på wiispelet ikväll, men tyvärr brukar det aldrig bli som jag vill. Återkommer ikväll som det blev någon träning eller inte. Vad tränar ni andra för något eller har ni satsat mer på maten?

• Fru Mamma

Vet att jag sa att jag skulle hoppa över att väga mig denna veckan, men jag bad faktiskt min man att ställa fram vågen en stund imorse iallafall, och den visade på 84,8, så en sammanlagd viktnedgång på -4,0 kilo och alltså -1,2 sen förra veckan. Det är ganska bra, men ändå sitter jag och svär över helgens festerier, och över att jag kommer äta kex, ost och dricka vin ikväll (vi ska fira att det är 2 år sedan vi gifte oss), för "täääänk om jag skulle låtit bli! Då hade jag kanske gått ner mer". Jag vet att jag ska vara stolt och glad för att det ändå gått så bra, men...

Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor