• Anonym (Big Mama)

VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor

Är det någon som hänger med? Jag smygstartade redan idag men börjar officiellt på måndag den 1 april. Vill gärna se redan nu om någon är intresserad. Om ni vill delta med ett annat datum i början av april eller nu i slutet av mars går även det bra. Huvudsaken är att vi peppar och motiverar varandra, samt att vi som deltar är aktiva i tråden så länge som möjligt.

Vill man avsluta eller eventuellt avbryta/pausa sin medverkan i utmaningen skulle jag uppskatta att man skriver det innan man överger tråden. Jag skulle även tycka det vore kul om ni som vill delta fyller i det "formulär" ni hittar längst ned i detta inlägg, hur mycket ni vill fylla i samt vad ni svarar är upp till er.

LÄS IGENOM FÖRST!

Valfri viktminskningsmetod & träningsform gäller under dessa 8 veckor Det här är inte en tävling! Den enda man tävlar mot är sig själv Vi ska hålla en vänlig stämning i tråden och stötta varandra Vilken dag i veckan ni väger er får ni bestämma helt själva!

Ålder:
    Startvikt:
    Målvikt:
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod:
    Mitt startdatum för utmaningen:
    Jag kommer att väga mig på:
    Har du provat att gå ner i vikt förr?:
    Om ja, med vilken/vilka metoder:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-27 13:56
    Mina svar på formuläret (lägger till längd också).

Ålder: 21
    Längd: 170 cm
    Startvikt: 109.2 kg
    Målvikt: 65-75 kg
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod: Egen variant av LCHF, sluta småäta, börja promenera, utesluta allt sött och sockrigt, sluta dricka läsk osv.
    Mitt startdatum för utmaningen: 1 april
    Jag kommer att väga mig på: Måndagar
    Har du provat att gå ner i vikt förr?: Ja
    Om ja, med vilken/vilka metoder: Endast med shakes och pulverdrycker (VLCD/LCD).
  • Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor
  • Anonym (Lori)

Ett litet bakåtslag. Har feber och är sjuk och vill bara ligga i soffan och knapra chips samt dricka läsk. Och jag som lyckats gå ner 3 kilo! Träna kan jag inte heller göra :(

• Anonym (Långstång)

jag åt taco sallad i går, det var ok. Jag la till brysselkål för jag tänkte att jag skulle vara extra nyttig men dom rök för jag satt o hulka. Allt funkar inte :S
    Här är en screenshot från mobilen, är ganska nöjd ändå. började ju om 22 april för jag var magsjuk + flytten...

Har ni några roliga gratis vikt/tränings appar?

har någon en samsung smart tv? kan isf tipsa om att det finns crazy tränings videor där, jag haaaaaaaaar sån träningsvärk igen! i min efter gravida fläskmage tom!!

• Anonym (Långstång)
    Anonym (Lori) skrev 2013-05-02 09:32:47 följande:
    Ett litet bakåtslag. Har feber och är sjuk och vill bara ligga i soffan och knapra chips samt dricka läsk. Och jag som lyckats gå ner 3 kilo! Träna kan jag inte heller göra :(
    måste du det? kan du inte välja ett nyttigare alternativ?
    med lchf kan man dricka pepsi för det är inga kolhydrater i hahahah
    men jag gör inte det iaf.

• Anonym (Lori)
    Anonym (Långstång) skrev 2013-05-02 09:39:48 följande:
    måste du det? kan du inte välja ett nyttigare alternativ?
    med lchf kan man dricka pepsi för det är inga kolhydrater i hahahah
    men jag gör inte det iaf.

Jag dricker light-läsk, men det är ju inte heller direkt nyttigt. Visst finns det säkert nyttigare alternativ...bara så att jag inte orkar laga mat just nu. Igår knapprade jag på nötter istället vilket är en smula bättre. Idag har jag lite mer ork och ska försöka laga lite "riktig" mat. Har bytt tillbaks till mineralvatten.
  • Anonym (Långstång)
    Anonym (Lori) skrev 2013-05-02 09:54:23 följande:

Jag dricker light-läsk, men det är ju inte heller direkt nyttigt. Visst finns det säkert nyttigare alternativ...bara så att jag inte orkar laga mat just nu. Igår knapprade jag på nötter istället vilket är en smula bättre. Idag har jag lite mer ork och ska försöka laga lite "riktig" mat. Har bytt tillbaks till mineralvatten.
    Anonym (Lori) skrev 2013-05-02 09:54:23 följande:

ok, all styrka till dig!
    (jag menade så klart pepsi max. )

• lije

Fru mamma: Ja men lägg dig på 1200-1300 men se till att du får i dig iaf det. Göra en meny och följa den? Och om du som sagt tränar hårt kanske du ska lägga till lite, jag lade oftast inte till alls om jag tränade mer än om jag var väldigt hungrig, men det är ju kanske inte att rekommendera egentligen :/

Bra jobbat med viktnedgång, långstång och santahermosa :)

Jag hade gått ner 0.6 idag och då har jag bara kört mina fastedagar och resten av veckan har jag i princip ätit vad jag velat. Jag hade nu nått mitt första delmål och nästa mål är om 2.5 kilo, 62 kilo! Hoppas nå det till juni!

Tyvärr har jag ätit godis på jobbet idag, blääääää... Måste sluta nu, men skålen står och stirrar på mig... Vill inte ens ha men kan inte låta bli...  Ska försöka börja räkna pointsen igen även om jag fastar 2 dgr i veckan bara för att ha lite bättre koll. Sen ska jag ha någon dag när jag äter vad jag vill men...

• spökplumpen
    Anonym (Långstång) skrev 2013-05-02 09:39:48 följande:
    måste du det? kan du inte välja ett nyttigare alternativ? med lchf kan man dricka pepsi för det är inga kolhydrater i hahahah men jag gör inte det iaf.

Nej, inom lchf är inte light-läsk okej eftersom de är sötade med artificiella sötningsmedel och man undviker tillsatser när man äter lchf. Men det hindrar ju inte att man dricker det iaf, men kroppen får betala priset. Jag är själv fast djuuuuupt ner i pepsi Max-träsket trots att jag vet att det är skadligt för mig. Det är skillnad på att veta något och att efterleva det....
Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor