• Anonym (Big Mama)

VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor

Är det någon som hänger med? Jag smygstartade redan idag men börjar officiellt på måndag den 1 april. Vill gärna se redan nu om någon är intresserad. Om ni vill delta med ett annat datum i början av april eller nu i slutet av mars går även det bra. Huvudsaken är att vi peppar och motiverar varandra, samt att vi som deltar är aktiva i tråden så länge som möjligt.

Vill man avsluta eller eventuellt avbryta/pausa sin medverkan i utmaningen skulle jag uppskatta att man skriver det innan man överger tråden. Jag skulle även tycka det vore kul om ni som vill delta fyller i det "formulär" ni hittar längst ned i detta inlägg, hur mycket ni vill fylla i samt vad ni svarar är upp till er.

LÄS IGENOM FÖRST!

Valfri viktminskningsmetod & träningsform gäller under dessa 8 veckor Det här är inte en tävling! Den enda man tävlar mot är sig själv Vi ska hålla en vänlig stämning i tråden och stötta varandra Vilken dag i veckan ni väger er får ni bestämma helt själva!

Ålder:
    Startvikt:
    Målvikt:
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod:
    Mitt startdatum för utmaningen:
    Jag kommer att väga mig på:
    Har du provat att gå ner i vikt förr?:
    Om ja, med vilken/vilka metoder:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-27 13:56
    Mina svar på formuläret (lägger till längd också).

Ålder: 21
    Längd: 170 cm
    Startvikt: 109.2 kg
    Målvikt: 65-75 kg
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod: Egen variant av LCHF, sluta småäta, börja promenera, utesluta allt sött och sockrigt, sluta dricka läsk osv.
    Mitt startdatum för utmaningen: 1 april
    Jag kommer att väga mig på: Måndagar
    Har du provat att gå ner i vikt förr?: Ja
    Om ja, med vilken/vilka metoder: Endast med shakes och pulverdrycker (VLCD/LCD).
  • Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor
  • hjärtemamma

Det blev ingen motion för mig igår heller och inte de kommande dagarna då jag har åkt på dotterns magsjuka. Just nu handlar det om att överleva känner

• Fru Mamma

Eftersom grabben fyller år idag, och det blir lite kalas och så, så kör jag invägning idag istället... Och likadant gör jag nog nästa helg eftersom jag fyller på fredag :P
    Idag visade vågen iallafall 82,4, vilket ger en viktnedgång på 0,7 kilo sen i måndags, och det är ju HELT okej känner jag! Men snart når jag nog en viktplatå, som gör att jag MÅSTE träna regelbundet, känner jag. Men en total viktnedgång på 6,4 kilo på dom här veckorna är jag skrämmande stolt över! :D

• lije

Lilla puh och fru mamma, grattis, bra jobbat!!

Hjärtemamma, ta en dag i taget nu, inte stressa över att gå ner i vikt när du är sjuk! Nya tag sen!! Vi kör på tillsammans, har själv haft några slarvdagar nu, blir fasta idag, tis och torsdag!!!

• hjärtemamma
    Fru Mamma skrev 2013-05-05 08:40:21 följande:
    Eftersom grabben fyller år idag, och det blir lite kalas och så, så kör jag invägning idag istället... Och likadant gör jag nog nästa helg eftersom jag fyller på fredag :P Idag visade vågen iallafall 82,4, vilket ger en viktnedgång på 0,7 kilo sen i måndags, och det är ju HELT okej känner jag! Men snart når jag nog en viktplatå, som gör att jag MÅSTE träna regelbundet, känner jag. Men en total viktnedgång på 6,4 kilo på dom här veckorna är jag skrämmande stolt över! :D

det är riktigt bra jobbat, du ska vara riktigt stolt över dig själv som lyckats gå ner så mycket på så kort tid...fortsätt nu bara kämpa
  • Fru Mamma

Hjärtemamma: tack :) ja, jag ska fortsätta kämpa, jag vill ju komma ner till bara "övervikt" enligt BMI innan sista maj, men det kommer bli kämpigt i veckorna nu ett tag, eftersom jag lovat mig själv att på kalasdagar får jag äta vad jag vill utan att må dåligt och utan att knappa in en enda kalori, så det blir idag, på fredag och sen den 25:e som jag får äta exakt vad jag vill :P
    Se nu till att krya på dig ordentligt, så tar du nya tag när du blivit frisk igen!

• mammakalmar

Idag visade vågen på -0,3 kg så sammanlagt 3,3 kg minus på 5 veckor.
    Denna veckan som varit har jag ätit lite choklad, godis och en magnum och allt har rymts inom de kalorier jag får äta.
    Jag har tränat ganska mycket, varit på gymmet två gånger och sprungit en gång och promenerat en massa också fastän jag jobbat 4 dagar i vecka, veckan som kommer så jobbar jag som det ser ut nu 4 dagar men det vet man aldrig som timvikarie det kan bli mer. Idag blir det en runda med mina bungypumpstavar och lite vila innan jag ska iväg och jobba ett kvällspass, det femte passet på rad jobbar dag i morgon och då lär det inte bli mycket motion eftersom man är rätt trött när man jobbat med äldre personer.     

• Hightrash

Hej, Jag tycker ni borde kolla in en diet som verkligen fungerar för mig, Har använt mig utav den i snart 1 år och inget har fungerat lika bra som den här nya livsstilen för mig. Jag äter fortfarande som en kung men går ändå ner i vikt. Jag vet att alla dieter fungerar olika bra för alla men jag tycker ni kan kolla in min blogg och läsa mer om den ifall det är något för er.

ga-ner-vikt-blogg.blogspot.se/

• Lilla Puh

Då vart det min tur att bli sjuk då! Känns som hela huvudet har täppt igen och jag är helt slut, så kommer nog bo på soffan så mycket jag kan (tack o lov jobbar sambon bara två kvällar och är sen ledig 5 dagar) så någon motion blir det då inte men ska försöka sköta maten. Men känner jag mig själv kommer det nog att slinka ner lite av varje tyvärr.

• spökplumpen
    Hightrash skrev 2013-05-06 14:02:38 följande:
    Hej, Jag tycker ni borde kolla in en diet som verkligen fungerar för mig, Har använt mig utav den i snart 1 år och inget har fungerat lika bra som den här nya livsstilen för mig. Jag äter fortfarande som en kung men går ändå ner i vikt. Jag vet att alla dieter fungerar olika bra för alla men jag tycker ni kan kolla in min blogg och läsa mer om den ifall det är något för er. ga-ner-vikt-blogg.blogspot.se/

Gulle, du gör iaf skäl för din nick.
Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor