• Anonym (Big Mama)

VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor

Är det någon som hänger med? Jag smygstartade redan idag men börjar officiellt på måndag den 1 april. Vill gärna se redan nu om någon är intresserad. Om ni vill delta med ett annat datum i början av april eller nu i slutet av mars går även det bra. Huvudsaken är att vi peppar och motiverar varandra, samt att vi som deltar är aktiva i tråden så länge som möjligt.

Vill man avsluta eller eventuellt avbryta/pausa sin medverkan i utmaningen skulle jag uppskatta att man skriver det innan man överger tråden. Jag skulle även tycka det vore kul om ni som vill delta fyller i det "formulär" ni hittar längst ned i detta inlägg, hur mycket ni vill fylla i samt vad ni svarar är upp till er.

LÄS IGENOM FÖRST!

Valfri viktminskningsmetod & träningsform gäller under dessa 8 veckor Det här är inte en tävling! Den enda man tävlar mot är sig själv Vi ska hålla en vänlig stämning i tråden och stötta varandra Vilken dag i veckan ni väger er får ni bestämma helt själva!

Ålder:
    Startvikt:
    Målvikt:
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod:
    Mitt startdatum för utmaningen:
    Jag kommer att väga mig på:
    Har du provat att gå ner i vikt förr?:
    Om ja, med vilken/vilka metoder:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-27 13:56
    Mina svar på formuläret (lägger till längd också).

Ålder: 21
    Längd: 170 cm
    Startvikt: 109.2 kg
    Målvikt: 65-75 kg
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod: Egen variant av LCHF, sluta småäta, börja promenera, utesluta allt sött och sockrigt, sluta dricka läsk osv.
    Mitt startdatum för utmaningen: 1 april
    Jag kommer att väga mig på: Måndagar
    Har du provat att gå ner i vikt förr?: Ja
    Om ja, med vilken/vilka metoder: Endast med shakes och pulverdrycker (VLCD/LCD).
  • Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor
  • helahelena

Har hoppat på en månads fitnessfighten nu, jättespännande och kul, än så länge haha (började igår...) men minus ett kilo under veckan iaf!

• Anonym (Långstång)
    spökplumpen skrev 2013-05-02 16:15:15 följande:

Nej, inom lchf är inte light-läsk okej eftersom de är sötade med artificiella sötningsmedel och man undviker tillsatser när man äter lchf. Men det hindrar ju inte att man dricker det iaf, men kroppen får betala priset. Jag är själv fast djuuuuupt ner i pepsi Max-träsket trots att jag vet att det är skadligt för mig. Det är skillnad på att veta något och att efterleva det....

Nej, inom lchf är inte light-läsk okej eftersom de är sötade med artificiella sötningsmedel och man undviker tillsatser när man äter lchf. Men det hindrar ju inte att man dricker det iaf, men kroppen får betala priset. Jag är själv fast djuuuuupt ner i pepsi Max-träsket trots att jag vet att det är skadligt för mig. Det är skillnad på att veta något och att efterleva det....

ok, ja det är tillsatser men jag kan dricka pepsi max ohämmat utan att det påverkar vikten.
    vet inte riktigt va du menar för något men kolhydrater är det nästan inga <1 står det.
    men hursom helst är det olika för olika säkert. En vän jag har kan inte äta ett äpple om dagen ens för då går hon inte ner.
  • Anonym (Lori)

Åh jag är likadan! Försöker nu undvika light-läsk...men det är svårt!
  • Lilla Puh

Har gått ganska bra nu de senaste dagarna, men imorgon ska vi iväg på kalas för min mamma + övernattning hos våra respektive föräldrar i "hemstan". Wish me luck.

• mammakalmar

Det går bra för mig, var på gymmet i måndags och igår, sprang lite i onsdag och promenerade även in till stan för att demonstrera, maten har gått så där åt lite godis och choklad tisdag och onsdag, höll inte riktigt min kaloriram i tisdags men en dag gör ju inte att man ökar i vikt. Igår blev jag inringd till jobbet och jag ska jobba resten av veckan plus måndag och tisdag nästa vecka ska försöka att komma ut och röra mig ändå. Idag och på måndag är det inga problem med träning eftersom jag jobbar kvällspasset.   

• Anonym (Långstång)

Skönt att det går bra för er! Mig med, vågen viasde precis -0.4 från igår trots att dey inte blev nån träning! Så jäkla nice! Nu är nog min för ränning i gång!

• Fru Mamma

Idag har jag vart DUKTIG! Precis avslutat en morgonpromenad på nästan en mil i strålande solsken. Nu ligger jag ute på altanen och solar. Vilken UNDERBAR dag!

• Lilla Puh

Passade på att väga mig idag för jag tror helgen kommer ställa till det lite, och nu händer det grejer. Har ju stått still på typ -1,5 ett bra tag men nu visade den -2,5. Wohoo, bara 1,5 kg kvar till mål :) Va ju bara 4 kg jag ska ner, och dom är seega :p sen förlossningen i juni har jag gått ner 23,5 kg nu, varav 17-18 gravkilon.

• hjärtemamma

Nu har halvlekar jobba och min träning har legat på is i ett par dagar, energin har helt enkelt inte funnits där. Dessutom åt jag lite godis. Vikten pendlar mellan 92-93kg och jag kommer inte vidare.

Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor