• Anonym (Big Mama)

VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor

Är det någon som hänger med? Jag smygstartade redan idag men börjar officiellt på måndag den 1 april. Vill gärna se redan nu om någon är intresserad. Om ni vill delta med ett annat datum i början av april eller nu i slutet av mars går även det bra. Huvudsaken är att vi peppar och motiverar varandra, samt att vi som deltar är aktiva i tråden så länge som möjligt.

Vill man avsluta eller eventuellt avbryta/pausa sin medverkan i utmaningen skulle jag uppskatta att man skriver det innan man överger tråden. Jag skulle även tycka det vore kul om ni som vill delta fyller i det "formulär" ni hittar längst ned i detta inlägg, hur mycket ni vill fylla i samt vad ni svarar är upp till er.

LÄS IGENOM FÖRST!

Valfri viktminskningsmetod & träningsform gäller under dessa 8 veckor Det här är inte en tävling! Den enda man tävlar mot är sig själv Vi ska hålla en vänlig stämning i tråden och stötta varandra Vilken dag i veckan ni väger er får ni bestämma helt själva!

Ålder:
    Startvikt:
    Målvikt:
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod:
    Mitt startdatum för utmaningen:
    Jag kommer att väga mig på:
    Har du provat att gå ner i vikt förr?:
    Om ja, med vilken/vilka metoder:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-27 13:56
    Mina svar på formuläret (lägger till längd också).

Ålder: 21
    Längd: 170 cm
    Startvikt: 109.2 kg
    Målvikt: 65-75 kg
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod: Egen variant av LCHF, sluta småäta, börja promenera, utesluta allt sött och sockrigt, sluta dricka läsk osv.
    Mitt startdatum för utmaningen: 1 april
    Jag kommer att väga mig på: Måndagar
    Har du provat att gå ner i vikt förr?: Ja
    Om ja, med vilken/vilka metoder: Endast med shakes och pulverdrycker (VLCD/LCD).
  • Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor
  • hjärtemamma

Bättre sent än aldrig eller vad säger man. Nu har jag iaf tillgång till en dator och inte mobilen. Här kommer mina uppgifter.

Ålder: 29 år
    Startvikt: 95,6kg vägde jag igår
    Målvikt: Min målvikt är runt 65kg, men där emellan har jag satt upp delmål. 
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod: Jag kommer köra på metoden att helt enkelt ändra livsstil, mindre sötsaker då jag är en riktig godisråtta och röra på mig mer. Allt kommer ske i en lugn takt. Jag har tidigare tvärslutat emd allt och sen börjat hårdträna, denna gång tänker jag ta det lugnare.
    Mitt startdatum för utmaningen: 2/4 2013 
    Jag kommer att väga mig på: Måndagar
    Har du provat att gå ner i vikt förr?: Många gånger, men motivationen håller aldrig längre än några veckor, men ju jäklar få det vara bra

Har startat min alldeles egna blogg: forskoletipset.blogg.se
  • Fru Mamma

Långstång: trevligt! Välkommen!
    Min motivering är att jag har så sjukligt ont i lederna, känner mig (och rör mig) som om jag vore över 70 år, och vågar inte gå till läkaren med det eftersom jag är rädd att få höra att jag måste ner i vikt (min värsta mardröm är att höra någon annan säga till mig att jag är överviktig). Sen skulle det ju absolut inte skada att komma i "smalkläderna" som legat och häckat mig längst ner i garderoberna de senaste 4 åren, och förhoppningsvis försvinner hängmagen lite om jag går ner i vikt, och om den inte gör det frivilligt så kommer jag utan tvekan att få operation för att ta bort den. Men hänget försvann spårlöst sist jag gick ner massor i vikt och tightade till kroppen (och sen kom den jäveln tillbaka när jag utan förvarning började gå upp i vikt igen), så jag håller tummarna att det ska vara samma denna gången!

Den här veckan kommer jag inte hinna vara ute och motionera någonting :( mina svärföräldrar kommer hit på lördag och passar alla barnen för att jag och maken ska gå på date (för första gången på jag-vet-inte-hur-länge... vi hade barnvakt för ett år sedan, men jag kan inte riktigt se det som en "date" eftersom jag såg till att klämma ut minstingen... och innan den gången så var det ca 1,5 år utan ensamtid med maken) och på söndag har maken den dåliga att fylla år, så jag har äckligt mycket att greja med fram tills lördag morgon... Men efter det så har jag inte en enda ursäkt för att inte dra igång ordentligt... Och maten har jag ju redan börjat ta itu med, hehe.

• Fru Mamma

Carmelina: välkommen! Haha, jag valde måndagar som vägningsdag för att få en sporre till att hoppa över "helgens synder" ;)

• Fru Mamma

Vad roligt att vi bara blir fler och fler! Guuud, jag har försökt så många gånger förut, men alltid blivit helt nedslagen bara efter ett par dagar ("jag kommer aldrig lyckas... Lika bra att jag ger upp med flit nu, så slipper jag må dåligt över att jag råkar hamna fel i tänket senare"), men nu känner jag mig så SJUKT peppad! (Trots att jag svullade i mig ett par skivor rågbröd igår) Det här verkar vara något jag verkligen behöver!

• Carmelina

Fru mamma: att svulla rågbröd känns inte som den värsta synden i universum. Det är ju inte godis.

• Carmelina

Vad har hänt med trådstartaren förresten? Inte sett något inlägg från henne sen skälva trådstarten?

• Fru Mamma

Carmelina: sant, jag försöker tänka så, även om det inte lyckas så bra ;) ingen aning om vart ts tagit vägen faktiskt, hoppas att hon hittar tillbaka, vi behööööver henne också! :)

Kom igen nu ts! Hur går det för dig? :)

• Anonym (Långstång)

tack fru mamma.
    Jag har med ont i kroppen och lederna. Jag känner nu när jag försöker zumba... Det knäcker i axlar, smäller i skuldran, knäna är en katastrof. Men det är bra på det viset att man rör hela kroppen och på olika sätt så jag hoppas på att bli lite smukare i mina försuttna kroppsdelar!

ja smalkläder har jag gott om. Snygga kläder som bara ligger och ropar på mig. Ger mig dåligt samvete gör dom ;(

Nu har jag zumbat i 40 min. Min bebis på 7 månaden avbröt mig *harkel*
    Det var egentligen en timmes pass

Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor