• Anonym (Big Mama)

VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor

Är det någon som hänger med? Jag smygstartade redan idag men börjar officiellt på måndag den 1 april. Vill gärna se redan nu om någon är intresserad. Om ni vill delta med ett annat datum i början av april eller nu i slutet av mars går även det bra. Huvudsaken är att vi peppar och motiverar varandra, samt att vi som deltar är aktiva i tråden så länge som möjligt.

Vill man avsluta eller eventuellt avbryta/pausa sin medverkan i utmaningen skulle jag uppskatta att man skriver det innan man överger tråden. Jag skulle även tycka det vore kul om ni som vill delta fyller i det "formulär" ni hittar längst ned i detta inlägg, hur mycket ni vill fylla i samt vad ni svarar är upp till er.

LÄS IGENOM FÖRST!

Valfri viktminskningsmetod & träningsform gäller under dessa 8 veckor Det här är inte en tävling! Den enda man tävlar mot är sig själv Vi ska hålla en vänlig stämning i tråden och stötta varandra Vilken dag i veckan ni väger er får ni bestämma helt själva!

Ålder:
    Startvikt:
    Målvikt:
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod:
    Mitt startdatum för utmaningen:
    Jag kommer att väga mig på:
    Har du provat att gå ner i vikt förr?:
    Om ja, med vilken/vilka metoder:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-27 13:56
    Mina svar på formuläret (lägger till längd också).

Ålder: 21
    Längd: 170 cm
    Startvikt: 109.2 kg
    Målvikt: 65-75 kg
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod: Egen variant av LCHF, sluta småäta, börja promenera, utesluta allt sött och sockrigt, sluta dricka läsk osv.
    Mitt startdatum för utmaningen: 1 april
    Jag kommer att väga mig på: Måndagar
    Har du provat att gå ner i vikt förr?: Ja
    Om ja, med vilken/vilka metoder: Endast med shakes och pulverdrycker (VLCD/LCD).
  • Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor
  • Anonym (Isabelle)

Mitt största problem är ju att äta många ggr/dag. Så idag har jag köpt lite enkla saker att äta. Tex köpte jag kalkon i charken och bad de göra lite tjockare skivor. Min vän sa att det är bra som mellanmål el lunch ihop med keso och avokado. Har även köpt hallon som jag tänkte värma lite och ha på yoghurt eller keso.

• Busbellan
    Fru Mamma skrev 2013-04-03 17:52:14 följande:
    Busbellan: okej... Och vad har man det till? Hahaha, kan man skylla på sin ringa ålder vid sådana här tillfällen, tro? ;)

Jag har det egentligen mest i bakning annars
    Nu äter jag det blandat med lite bär eller nåt, gillar det lite bättre än naturell yoggi/fil eftersom jag tycker kvarg/kesella känns lite krämigare
    Mamma till Nora, August och Ella
  • hjärtemamma

Idag blev det en promenad äntligen, dock gick jag med både barnvagn och en dotter jämte mig så tempot blev inte så högt. Men tänker att en promenad är bättre än ingen

• Anonym (Isabelle)
    Carmelina skrev 2013-04-03 13:59:02 följande:
    Nä, det var som en viktväktarkonsulent en gång sa: det är ingen av er som sitter här (på vv-möte) för att ni ätit för många bananer.

Haha. Underbar kommentar. Fick höra igår att jag skulle passa mig för banan för det är så mkt socker i den. Denna måste jag berätta för henne. ;)
  • buffybuffy

dumma inlägg.

jag är 29 och väger 89kg är 167cm,jag går varje dag mellan 3,5tim-4,5tim,med barnvagn och äter 613 kalorier,använder shape up.

Jag startade 27 mars:) jag kommer inte väga mig förrän 10 april.

• mikispikis90

Ålder: 23 år
    Startvikt: 95 kilo
    Målvikt: 80 kilo
    Hur ska jag gå ner i vikt: Nyttigare mat, äta mer sallad, endast en dessert i veckan. Spinning på Friskis minst 4 gånger i veckan!
    Försökt förut: Jag har gått ner från 107 kilo med LCHF och träning. Men det ledde till matstrupsinflammation som jag aldrig mer i livet vill ha.

• längtar1988

Igår körde jag på rejält med träningen först ett pass med Yogalates och efter det ett sh'bam-pass. Idag är träningsvärken här men det är bara ett steg i rätt riktning. =)

Vill man så kan man!
  • Fru Mamma

Åh, ännu fler som hittat hit! Vad roligt :)

Hur har det gått för er alla idag? Ser att det är många som gått på promenader och jag är avis! Somnade med dotra när hon skulle sova middag, så jag var iiiiiiinte klar med städningen när maken kom hem, så det är först nu (efter middag och nattning av barn) som jag dragit igång med städningen, höhö... Så någon promenix blev det inte! :(

• Carmelina

Fru mamma: det viktiga är att komma igång med maten för den gör störst skillnad!

Annars har det gått bra idag, hållit mig inom mina points. Ev med någon point tillgodo, men jag får extrapoints för att jag ammar och jag ammar inte så mycket längre så att ha ett par points tillgodo är nog inte fel.

Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor