• Anonym (Big Mama)

VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor

Är det någon som hänger med? Jag smygstartade redan idag men börjar officiellt på måndag den 1 april. Vill gärna se redan nu om någon är intresserad. Om ni vill delta med ett annat datum i början av april eller nu i slutet av mars går även det bra. Huvudsaken är att vi peppar och motiverar varandra, samt att vi som deltar är aktiva i tråden så länge som möjligt.

Vill man avsluta eller eventuellt avbryta/pausa sin medverkan i utmaningen skulle jag uppskatta att man skriver det innan man överger tråden. Jag skulle även tycka det vore kul om ni som vill delta fyller i det "formulär" ni hittar längst ned i detta inlägg, hur mycket ni vill fylla i samt vad ni svarar är upp till er.

LÄS IGENOM FÖRST!

Valfri viktminskningsmetod & träningsform gäller under dessa 8 veckor Det här är inte en tävling! Den enda man tävlar mot är sig själv Vi ska hålla en vänlig stämning i tråden och stötta varandra Vilken dag i veckan ni väger er får ni bestämma helt själva!

Ålder:
    Startvikt:
    Målvikt:
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod:
    Mitt startdatum för utmaningen:
    Jag kommer att väga mig på:
    Har du provat att gå ner i vikt förr?:
    Om ja, med vilken/vilka metoder:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-27 13:56
    Mina svar på formuläret (lägger till längd också).

Ålder: 21
    Längd: 170 cm
    Startvikt: 109.2 kg
    Målvikt: 65-75 kg
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod: Egen variant av LCHF, sluta småäta, börja promenera, utesluta allt sött och sockrigt, sluta dricka läsk osv.
    Mitt startdatum för utmaningen: 1 april
    Jag kommer att väga mig på: Måndagar
    Har du provat att gå ner i vikt förr?: Ja
    Om ja, med vilken/vilka metoder: Endast med shakes och pulverdrycker (VLCD/LCD).
  • Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor
  • Carmelina

Långstång: japp, min man är också så där så att han kan äta hur mycket som helst utan att gå upp i vikt och han äter gärna godis. Han brukar iofs stötta men även hans motivation kan ju tryta lite när man för femhundrade gången säger att nu är det dags att äta nyttigt och inget godis.

• LängtaBaby2013

Hej, jag hänger på! Ålder: 33 Startvikt: 71 Målvikt: 66 Hur jag ska gå ner i vikt/Metod: äta bättre och röra på mig mera Mitt startdatum för utmaningen: 5/4 Jag kommer att väga mig på: måndagar Har du provat att gå ner i vikt förr?: jo. Om ja, med vilken/vilka metoder: Med viktklubb.

• mammakalmar

Måndag till onsdag har jag varit ute och gått, idag har jag jobbat mellan 7-15 och får se om det blir någon promenad efter maten men det är inte troligt. Imorgon jobbar jag 7-14 och det kan bli en promenad när jag kommer hem från jobbet det beror lite på hur trött jag är. Maten har jag skött, inget fikabröd, godis eller chips sedan i söndags och det går fortfarande bra. 

• Kia82
    Anonym (Långstång) skrev 2013-04-04 10:48:45 följande:
    har ni sambos eller?
    min kärahar inte fattat att jag menar allvar tror jag för han fick helt dilla igår och va sååå sugen på något gott.
    jag kände hur det sög i magen själv när han höll på så. Han fick sig en liten påminning och nu hoppas jag han ska sluta nämna chokladbollar, jordgubbar och glass och allt va det var han sa igår.

vet inte om jag kommer hatid att träna något idag, känns skit jobbigt. Jag måste städa inför en visning och sen ha den. Sen laga middag och sen va med barnen och sen va det kväll. :/ Får städa lite hurtigt då!
    Min man är inne på samma spår som mig, han var väldigt vältränad innan vi fick minstingen men la på sig ganska många kilon när jag var gravid så nu äter han också nyttigt. Dock så är han mycket duktigare än mig och gymmar nästan varenda dag. Jag förmår mig absolut inte att komma iväg till gymmet, känner mig helt lost där och det känns som om alla glor på en. :-P
    Det är ju mycket enklare om man är överens om att inte köpa hem onyttiga saker och fresta varandra och om det nu måste ske så har vi en överenskommelse att det ska gömmas och ätas i smyg men än så länge så har det (nog ) inte smutslat med något.

Idag har jag promenerat i drygt 2 h och dessutom i ganska mycket blåst (motvind) så det känns bra. Får se om jag orkar med powerwalken utan barnvagnen ikväll eller om jag nöjer mig så idag?
  • Fru Mamma

Hah! Jag är så FÖRBANNAT stolt över mig själv! Jag och barnen var hos mina svärisar en sväng idag, och då skulle det bjudas på fika, och dom försökte pracka på mig 3 sorters småkakor och två sorters mjuka kakor, och jag klarade av att säga "nej tack, det räcker så bra med kaffet" ALLA GÅNGERNA! :D

• Kia82
    Fru Mamma skrev 2013-04-04 18:48:32 följande:
    Hah! Jag är så FÖRBANNAT stolt över mig själv! Jag och barnen var hos mina svärisar en sväng idag, och då skulle det bjudas på fika, och dom försökte pracka på mig 3 sorters småkakor och två sorters mjuka kakor, och jag klarade av att säga "nej tack, det räcker så bra med kaffet" ALLA GÅNGERNA! :D
    Bra gjort! Ofta så är det svårt att avstå allt när man blir bjuden, utan väljer kanske att ta EN kaka bara för att inte verka ofin.
  • Fru Mamma

Kia82: hehe, nja... Att verka ofin för att jag vill hoppa över kakor och annat sött är jag inte ett dugg orolig för... Så många turer som jag haft kring den här j-vla vikten så vet alla i min omgivning om att jag vantrivs med hur jag i dagsläget ser ut, och att jag periodvis kämpar väldigt hårt för att minska i omfång.. Min självdisciplin är dock inte den bästa (speciellt inte när jag är hungrig, vilket jag var idag när vi var hos svärisarna), och därför känns det extra bra att jag inte gav efter för sockersuget som formligen flög över mig när jag hade alla dessa kakor ett par decimeter från munnen :P

Idag har jag vart duktig som sjutton! Sett till att dricka mitt citronvatten innan lunchen och innan middagen (glömde dock bort det när jag sömndrucken gick genom köket vid 06.30 med en utsvulten ettåring på höften, och en utsvulten, grinig nioåring som gick bakom mig och gnällde över att det tog för lång tid för mig att greja fram frukosten och att han "bergis kommer hinna svälta ihjäl innan man får någon mat på det här stället")
    Även druckit citronvatten mellan målen i hopp om att... Ja, jag vet inte :P
    Det blev en promenad (visserligen till svärisarna, men ändå ca 2,5 km tur och retur) och sen har jag även gjort 100 situps under kvällen, och har funderingar på att göra 100 till...
    Men allvarligt talat, jag MÅSTE se till att stoppa i mig iallafall ett mellanmål/dag, för jag är så hungrig på kvällarna så jag tror jag smäller av! :P (det är ett under att jag lyckats äta 3 mål/dag den här veckan... I regel äter jag 1-2 gånger/dag och småäter utan att ens märka det) snart ska jag nog faktiskt ta mig en smoothie...

• längtar1988

Början är den tuffaste perioden... Att komma igång med träningen och försöka att få till maten rätt. Maten har gått bra men har inte riktigt kommit igång med träningen ordentligt. Tar en kortare promenad till och från  jobbet varje dag á 10 min, sen arbetar jag på förskola så jag rör mig ganska mycket på jobbet också, Men ska försöka komma igång med längre promenader.

Vill man så kan man!
  • mikispikis90

Efter ett spin 2013 på Friskis idag kunde jag vrida ur tröjan ... Det kallar jag träning :)) heja heja

• Fru Mamma

Härligt att höra att det går bra för er andra också :D vi är så duktiga, allihop!

Nu ska jag ta mig i kragen och gå och lägga mig, i hopp om att främja viktminskningen :D

Btw... Apropå viktminskning så insåg jag precis en sak... Min man och vår dotter fyller år nu i början på april... Och min son och jag fyller år i början på maj... Och jag ska låta bli socker i cirkus 13 kilo.... Tror ni att fyra smååå tårtbitar gör någon stötte skillnad? :S eller ska jag hålla mig helt ifrån det?

Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor