ofelia1 skrev 2013-10-07 18:03:28 följande:
Ni med borderline, hur förstod ni att ngt inte stod rätt till? Vad kännetecknar er sjukdom?
Jag har alltid känt mig "annorlunda" mått dåligt hela mitt liv, aldrig känt mig lycklig, men jag har alltid trott att det har bara med allt jag gått igenom att göra. Har en jobbig barndom bakom mig med en både psykisk och fysisk misshandel av min ensamstående mamma, hade inga syskon, ingen kontakt med pappa. Så jag var väldigt ensam och utsatt. Mobbad hela min skolgång. Få vänner som jag kunde lita på. Några sexuella övergrepp av män när jag var runt 12-13år.
Väldigt låg självkänsla, alltid mycket självhat. Om någon skulle vara i mitt huvud dagligen skulle de nog själva bli deprimerade. Sparkar på mig själv, duger inte till något. Hatar hur jag ser ut osv.
Att älska sig själv, vad är det liksom?`
Fruktansvärda humörsvängningar, men all ilska jag känner (samma fortfarande) riktar jag mot mig själv. Borderline har ju väldigt många "nyanser" en del är utåtagerande med sin ilska, en del inåtagerande, som jag. Straffar mig själv med olika saker, tex. överätning. Ett stort problem för mig, jag KAN inte ta hand om mig själv, då menar jag rent fysiskt att ta hand om min kropp med motion och mat. Utan allt skit jag känner för mig själv riktar jag inåt och då överäter jag. För jag har inte rätt att må bra, vara lycklig osv.
Hittar inte något som skulle ge mig den där viljan att bry mig tillräckligt om mig själv. Någon som känner igen sig?
Jag är självdestruktiv på det sättet! Där kommer min känsla av hopplöshet in, eftersom jag inte känner mig VÄRD att må bättre kan jag heller inte ta tag i mitt liv på något sätt känns det som.
Nu vart jag väldigt öppen, jaja hoppas att det gav dig ett svar