• Anonym (TS)

Borderline

Här samlas vi som antingen har diagnosen eller är under utredning för diagnosen Borderline, men även anhöriga till personer med Borderline är Välkomna :)

Jag har haft diagnosen i 3år, är sjukskriven och går i MBT terapi (grupp & individual)

Finns det fler?       

• Svar på tråden Borderline
  • Anonym (Fluffigajag)

Kan stark rekommenderar den blogg för er som vill stötta och läsa om en mamma med psykisk ohälsa hur hennes vardag och olika känslor. Mammamedgad.blogg.se

• Anonym (Gränsland)

Jag håller på att förlora förståndet. Är fruktansvärt misstänksam mot min sambo. Säger till honom att han tycker jag är osexig och att han inte tänder på mig mer. Det känns så för mig. Han säger att han tycker jag är ledsen hela tiden och det är inte upphetsande. Fan! Blir ännu mer ledsen nu. Hatar allt. Funderade innan på att åka till Psyk och lägga in mig. Men det är nog inte så smart. Min ångest är sjukt hög och jag reagerar negativt på allt min sambo säger om mig och till mig.

• Anonym (Stefan)
    Anonym (Gränsland) skrev 2013-10-16 07:38:08 följande:
    Jag håller på att förlora förståndet. Är fruktansvärt misstänksam mot min sambo. Säger till honom att han tycker jag är osexig och att han inte tänder på mig mer. Det känns så för mig. Han säger att han tycker jag är ledsen hela tiden och det är inte upphetsande. Fan! Blir ännu mer ledsen nu. Hatar allt. Funderade innan på att åka till Psyk och lägga in mig. Men det är nog inte så smart. Min ångest är sjukt hög och jag reagerar negativt på allt min sambo säger om mig och till mig.
    Så uppfattar min sambo det också ibland. Och så är det ju givetvis inte.

Det där med att han inte blir upphetsad på någon som är ledsen förstår jag det faktiskt inte. Hur har ni det med närhet? Är det en bristvara?
  • Anonym (Frisk?)

Jag fick min diagnos för ca 1 årsen.. Jobbar heltid och får ingen hjälp alls, då min kontaktperson på psyk tyckte att jag var för frisk... :(

Just nu tar jag en dag i taget... Kämpar varje dag med mig själv, inte bara mot Borderline utan oxå ADHD...

• Anonym (Gränsland)
    Anonym (Stefan) skrev 2013-10-16 13:54:37 följande:
    Så uppfattar min sambo det också ibland. Och så är det ju givetvis inte.

Det där med att han inte blir upphetsad på någon som är ledsen förstår jag det faktiskt inte. Hur har ni det med närhet? Är det en bristvara?
    Vi pussas och kramas mycket. Jag behöver närhet hela tiden. Och sex också. Han tar inte sexet på lika blodigt allvar som mig. För mig är sex något av det viktigaste.
  • Anonym (Stefan)
    Anonym (Gränsland) skrev 2013-10-16 17:54:15 följande:
    Vi pussas och kramas mycket. Jag behöver närhet hela tiden. Och sex också. Han tar inte sexet på lika blodigt allvar som mig. För mig är sex något av det viktigaste.
    Är din pojkvän medveten om ditt tillstånd och stöttar han dig? Han borde förstå att det finns en del som kan bubbla upp och göra dig sårad, ledsen och misstänksam. Det är en del av spektrat och det måste han vara redo att tackla. Han ska ju vara den som balanserar dig, även om det förstås inte ska gå till överdrift.

Hur mår du nu då, när dagen har gått?

Det är klart sex kan vara viktigt för dom flesta. Tyvärr är det vanligt att man är lite osynkade, vilket verkar vara fallet här också.
  • Anonym (Gränsland)
    Anonym (Stefan) skrev 2013-10-16 21:39:42 följande:
    Är din pojkvän medveten om ditt tillstånd och stöttar han dig? Han borde förstå att det finns en del som kan bubbla upp och göra dig sårad, ledsen och misstänksam. Det är en del av spektrat och det måste han vara redo att tackla. Han ska ju vara den som balanserar dig, även om det förstås inte ska gå till överdrift.

Hur mår du nu då, när dagen har gått?

Det är klart sex kan vara viktigt för dom flesta. Tyvärr är det vanligt att man är lite osynkade, vilket verkar vara fallet här också.
    Han vet allt. Vi pratar mycket. Och han är väldigt stöttande och han tror på mig. Han ger inte upp. :)

Jag försökte vara så glad jag kunde igår kväll, bara för att få lite sex. Funka kanon ;) Vi är faktiskt väldigt synkade sexuellt. Visst, jag kanske skulle kunna ha sex lite oftare än varannan dag som vi har, men jag är nöjd eftersom sexet är extremt bra :)
  • Anonym (Stefan)
    Anonym (Gränsland) skrev 2013-10-17 06:19:38 följande:
    Han vet allt. Vi pratar mycket. Och han är väldigt stöttande och han tror på mig. Han ger inte upp. :)

Jag försökte vara så glad jag kunde igår kväll, bara för att få lite sex. Funka kanon ;) Vi är faktiskt väldigt synkade sexuellt. Visst, jag kanske skulle kunna ha sex lite oftare än varannan dag som vi har, men jag är nöjd eftersom sexet är extremt bra :)
    Dåså, vad bra att det fungerar! Glad
  • Anonym (Gränsland)
    Anonym (Stefan) skrev 2013-10-17 20:10:38 följande:
    Dåså, vad bra att det fungerar! Glad
    Ja det är bra. Och jag är glad för det. Jag får mina dagar då jag tycker allt är fel med mig och då går det ut över sambon. Men som sagt så vet han om hur jag funkar. Skicka häromdan en text med fakta om hur vi med borderline kan känna och agera. Fick som svar av honom att det gick upp ett ljus för honom och att han skulle ha infon i baktanken. Kändes fint på något vis :) Han är så himla fin och bra trots sin ringa ålder (21år). Jag är 31 och jag blir var dag lika förvånad/glad över hur mogen denna killen är :)
Svar på tråden Borderline