Anonym (Hittat hem) skrev 2013-10-09 06:41:47 följande:
Det verkar som om vi är rätt lika. Måste säga att det är starkt av dig att orka gå i skolan. Jag hoppar ständigt av mina aktiviteter för jag klarar inte av att hålla skenet uppe i längden.
Skönt att du har en tid till samtal nästa vecka. Vad var det för frågor du fick svara på?
Jag är sjukt rädd för samtal. Tänk om jag "svarar fel" och de tror att jag inte har några problem? Haha. Det låter helt knäppt, men det är en rädsla jag har. Att inte bli tagen på allvar.
Det är verkligen jääättetungt att gå skola och då har jag bara studerat på universitet drygt en månad. Men försöker tänka att det förmodligen inte känns lika tungt efter några månader när jag vant mig. Jag tänker också att jag inte vill vara hon som alltid misslyckas, som jag gjort med körkortet och vissa praktikplatser och andra saker. Typ det som driver mig.
De frågade mig lite om hemförhållanden, om jag har partner, hur skolan går, alkohol- och drog-vanor, om jag har/har haft någon diagnos och lite sånt. Så frågade de vad jag vill ha för hjälp typ, sa att jag inte vet men att jag inte orkar leva så här längre.
Anonym (Gränsland) skrev 2013-10-09 07:26:37 följande:
Såg att några av er pluggar.
Är det nån som jobbar heltid?
Jag har jobbat heltid, 7-16 mån-fredag nu i 2,5år. Fattar inte själv hur jag lyckats. Men vissa dagar känner jag bara för att säga upp mig. Men det kan man ju inte göra. Tänker alltid på vad andra ska tänka om en om man gör det. Jag har ett fast jobb där jag tjänat hyggligt, hade känts konstigt att helt plötsligt leva på A-Kassa ist. Hela grejen med att jobba är så jobbigt för mig, alla måsten, gå upp tidigt på morgonen trots att ångesten är brutal. Det blir många tårar vissa morgnar.
Jo har jobbat heltid, men aldrig så länge i sträck. Jag tog studenten förra året så har inte hunnit så mycket. Men under året som har gått nu, sen studenten, har jag kanske varit arbetslös 1-2 månader och sen jobbat för det mesta heltid. Jobbade dock kanske 75-90 % (varierade månad från månad) ett tag i våras, men det jobbet trivdes jag inte alls på så var ändå bättre att jobba heltid på ett jobb jag tyckte var okej. Men jag tror att det enbart var för att jag visste att, varje jobb jag haft, bara har varit tillfälligt som jag orkade så pass bra. Har aldrig haft fastjobb, men på mitt senast jobb gick det bra för mig och skulle få förlängt vikariatet (och kan hända att det skulle bli fast) men kom in på skolan så stack från min gamla stad. Jag har alltid gjort förvånansvärt bra ifrån mig på jobb, med tanke på hur sjukt dåligt jag kan må. Men ja, det har hänt att jag har sjukanmält mig pga. ångest eller för att jag varit så nere. Men då ljög jag alltid att jag hade mensvärk, magsjuk eller feber. Det känns som att det inte är en okej anledning att vara borta från jobbet för att man är ledsen. Jag hade nog kunnat jobba bättre med feber än extrem ångest, som jag ibland haft men ändå gått på jobbet.