Anonym (Stefan) skrev 2013-10-22 23:57:38 följande:
Vad skönt för dina barn att de får vara med dig 2 dagar i veckan iaf! Hur fungerar DBT tycker du?
Jag tycker DBT är helt fantastiskt, jävligt tufft och jag vill bara slita mig i stycken ibland. Lägga mig på golvet och gå upp i rök och ge upp. Men någonstans i bakhuvudet har det redan börjat hjälpa. Och jag började i augusti.
Jag hade gärna träffat dom mer, skuld och skam för jag inte klarar mer. Och ofta blir så mkt bråk med dom (4 och 6år)
Liii82 skrev 2013-10-23 00:05:53 följande:
Hej ja har en syster som har boderline adhd personlighetsstörning och damp hon har det jättejobbigt och kan inte leva ett normalt liv, hon söker sig till helt fel killar och åker in och ut på psyk och vet inte hur många gånger polisen hämtat henne hos hennes kille pga att hon spårat ut, hur kan man stötta en sådan person, har blivit allt sämre d senaste 4 åren då hon har träffat en karl som är ett riktigt psykfalll, har inte sett min syster på etthalvår men försöker prata med henne på mobilen iallafall en gång i veckan, jag mår dåligt för jag vet att hon mår dåligt
Känner igen mig i det.. Har polisen här för jämnan känns det som ibland pga alla känslor.. Man tror man är stark, att man klarar det. Kan din syster bo hos dig? Jag har ju problemet att inte få bo hemma, och min närmasta familj mamma, pappa syskon inte tror och förstår hu rjag mår. Dom vet knappt ens om att hag har BD diagnos.
Om hon kan det, hämta henne bara. Ta hem henne till dig. Hjälp henne med allt. Visa att du är där, ge henne uppmärksamheten. För hon vet säkert att det hon gör är fel, och känner mycket skuld och skam.Samtidigt som man oftast behöver uppmärksamheten som dessa "bad boys" ger en.. Då det blir mtk konflikter, in och ut ur psyket osv så får man en sorts uppmärksamhet och bekräftelse.
Anonym (TS) skrev 2013-10-23 07:17:50 följande:
Hej!
Välkommen till alla nya i tråden!
Har mått dåligt de senaste veckorna, har läst allt ni skrivit här men inte orkat svara.
Börjat med en medicin igen, som jag hade uppehåll med, så nu är allt kaos i huvudet igen. Hoppas att det snart blir mer stabilt. För det är just det som tabletten ska göra, stabiliserara (stämningsstabiliserare). Får mina gråtattacker igen utan någon direkt orsak. Blir lättirriterad, sover kasst igen trots mina propavan, kraftlöshet, min sociala fobi är ännu värre. Förra veckan kom jag inte ens iväg till mina 2 terapin för jag måste åka buss dit. Allt känns hopplöst!
Vad jobbigt :( Vad är det för medicin som stabiliserar?
Äter ni mediciner? Vilka?
Jag äter inga just nu. HAr Zofran, Xanor och Lergigan hemma. Men jag vill helst inte ta men tar Zofran ett par ggr i veckan emot min kräkfobi.
Har ni barn?