• Anonym (TS)

Borderline

Här samlas vi som antingen har diagnosen eller är under utredning för diagnosen Borderline, men även anhöriga till personer med Borderline är Välkomna :)

Jag har haft diagnosen i 3år, är sjukskriven och går i MBT terapi (grupp & individual)

Finns det fler?       

• Svar på tråden Borderline
  • Anonym (TS)
    Anonym (bordis) skrev 2013-11-19 17:04:26 följande:

Barnet är placerat i ett vad jag tror väldigt bra familjehem. Har pratat en hel del med dom och dom verkar hur vettiga som helst, barnet har det bra där tills barnet får komma hem igen. Ingen pappa.

Jag har tillfälligt gett upp allt, men jag kommer tillbaka. Måste bara vila ut efter all sk*t som har hänt.

Soc borde lyssnat på mig och stöttat på hemmaplan, det hände aldrig tyvärr.   

Jag är som sagt på botten nu, men jag ger ALDRIG UPP när det gäller mitt älskade barn! Soc kommer aldrig vinna över oss, det vet vi båda.  

Det är ju iaf en liten tröst att barnet har ett bra familjehem, hade det varit något som oroat dig på den punkten hade det varit ännu mer outhärdligt.

Ja det är inte alls konstigt att du känner dig nedslagen och överkörd, vem hade inte gjort det liksom. Men du som mamma kommer aldrig ge upp ditt barn och det vet han/hon om

Han själv ett barn som är snart 12år och tanken på att han inte skulle få bo kvar, usch kan inte ens tänka på det

En dag tänket är nog viktigt, eller kanske en timme i taget, det kommer ju ordna sig tillslut, jag hoppas att du får hjälp från öppenvården nu, så att soc ser vad du gör för att må bättre.

Kram!       
  • Anonym (skruttan)

Fick min Borderlinediagnos idag. Det var ju väntat, men känns ändå tungt. Har dessutom höga indikationer på ytterligare personlighetsstörningar och ev bipolaritet. 

Remiss skickad för DBT. Ni andra som bor i Stockholmsområdet, har ni fått vänta länge på att få DBT?

• Anonym (TS)

Hej alla!

Varit lite tyst i tråden

Hur mår ni?

Själv har jag mått riktigt dåligt, men det verkar ha vänt igen..däremot just idag vågar jag inte tänka efter hur jag egentligen mår, någon som känner igen sig i det?

Hade varit intressant att veta hur ni tänker om er själv, det livet ni lever?

Såhär är jag: Den mesta tiden är jag i min egna lilla värld, skrämmande men sant. Går inte utanför ytterdörren om jag inte måste. Jag stänger människor ute, Har väldigt få vänner, 2 stycken som jag vill ha i mitt liv, som betyder massor för mig. jag kan prata med folk men är ändå inte helt 100% närvarande. Lever i min lilla bubbla där det känns tryggast. Har väldigt svårt när jag MÅSTE stiga ur bubblan och vara fullt koncentrerad. Så jobb för mig just nu är helt otänkbart, isf något där jag inte behöver koncentrera mig alls. :/ Finns det ens såna jobb? Det ska heller inte vara ett jobb där jag träffar massor av människor :/ (sjukskriven sen 3år tbk)
    Jag är EXTREMT självkritisk och nästan aldrig nöjd med något jag gjort. Självkänsla noll, vad är det liksom?? Obestämd

Jag analyserar ALLT som händer, sägs eller hur jag tror någon tänker/tycker om mig. Det tar mycket kraft. Jag lever ju med min man och 3 barn 5-11år gamla som givetvis kräver uppmärksamhet och det tröttar ut mig väldigt mycket. Har ständiga skuldkänslor då jag inte orkar vara mentalt närvarande.

Vore glad om ni andra också kunde dela med er om ert "inre liv", hur ni funkar med andra människor, partner, barn, kollegor, syskon mfl. Inte bara ni som har diagnosen utan även de som är anhöriga till någon med diagnosen

Ha en trevlig Lucia och fortsatt skön helg! Tomte

• Fjärilslarv

Vet ej om ts är kvinna eller man, men om du är kvinna är du säker på att du inte har adhd? kvinnor som har den kvinnliga formen av adhd brukar felaktigt få en bordelinediagnos.

• Anonym (TS)
    Fjärilslarv skrev 2013-12-13 15:21:55 följande:
    Vet ej om ts är kvinna eller man, men om du är kvinna är du säker på att du inte har adhd? kvinnor som har den kvinnliga formen av adhd brukar felaktigt få en bordelinediagnos.
    Jag är kvinna och nej jag har inte ADHD, jag har alla de typiska Borderline kriterierna, sen vet jag att Adhd har en hel del av samma "symptom" men jag har det inte, blev utredd för det också 3år sedan.
  • Fjärilslarv
    Anonym (TS) skrev 2013-12-13 15:24:24 följande:
    Jag är kvinna och nej jag har inte ADHD, jag har alla de typiska Borderline kriterierna, sen vet jag att Adhd har en hel del av samma "symptom" men jag har det inte, blev utredd för det också 3år sedan.
    ok ville bara inflika =).
  • Anonym (TS)
    Fjärilslarv skrev 2013-12-13 15:25:57 följande:
    ok ville bara inflika =).

Helt ok
  • MikanM

Har sen i augusti gjort en förutredning på KS och nu precis när jag skulle få veta när jag kan börja DBT:n får det personal brist och kan inte ha någon i kö......
    Då nu ska jag tillbaka till kronan där jag startade allt i augusti...suck

Någon som gått på DBT på kronan i Sundbyberg ?

Någon dom ätit zoloft och har något att berätta om den ?

• Anonym (anonym)

Hej jagbehöver hjälp och råd.

Har levt med en som har borderlin i ca 5 år och dom tre sista har hon sårat mig mer än ni kn arna sånu måste jag släppa taget men e inte riktigt så stark då jag tycker så synd om henne och hon har tryckt ner mig så pass.

Men hur gör man för att släppa taget helt vi har delat på oss nu i veckan och hon sårar mig än hur gör jag för att ta steget.

Klarar inte av att inte veta va hon vill då hon ändrat sig från dag till dag så för att jag ska må bättre måste jag nog komma den?

• Anonym (undrar så)

Hallå allihop!

Ska genomgå en borderlineutredning på psykiatrin.. Hur länge fick ni vänta på era utredningar? fick beskedet i oktober.

Sen undrar jag en annan sak, jag har medicinvägrat, fram tills att det blir en utredning åtminståne, Eftersom jag inte tror på medicin så mycket. Speciellt inte antidepp som dem gång på gång ska försöka pracka på mig.

Antidepp när man har borderline, hur bra funkar det egentligen? 

Hört om så många självmord som möjligen utlösts av antidepp. Sen känner jag många som fått prova nya antidepp varje månad för att  det inte varit bra(under väntan på utredning), samt vet jag en som har blivit avtrubbad av dem sorts medicinerna.

Tycker själv att terapi känns som en bättre lösning, lära sig hantera sina känslor och så vidare, det är jag öppen för och villig att ge allt i.

Vad tycker ni/har ni för erfarenheter av antideppressiva/medicinering?

Svar på tråden Borderline