Anonym (TS) skrev 2014-02-13 18:35:14 följande:
Fy..känns så hemskt att läsa,,jag har haft sån otrolig tur med vårt landsting! Har fått nästan direkt hjälp dessutom. Har ni barn? För det var en stark faktor till varför jag gick före alla i kön till den behandligen jag nu går (Mbt) Man var orolig för att jag inte fick hjälp fort nog iom barnen. Inte för att de far illa men de tog det på stort allvar. Ändå har jag deras pappa, min man som jag lever ihop med som är mycket aktiv i deras liv. Så om ni har barn, rekommenderar jag starkt att trycka på det. Inte att barnen mår dåligt av det men att det är viktigt att han får hjälp snabbt.
Om ni bor i Göteborgsområdet har ni bara 7mil till Borås där jag går/bor. Vi har som sagt en välfungerande Öppenvårdsmottagning för Borderline patieneter, finns olika mottagningar men Solhem är där jag går och de vänder sig just till Borderline pat. Jag hade först fått en remiss skickad hit om det går. Vet ju inte om det är möjligt men jag hade absolut frågat.
Det är alltså Solhem Öppenvårdsmottagningen
Men det förutsätter ju att han har Borderline, vet inte om du skrev om han har det? Så dåligt minne

Hans förra psykolog hade aningar om det (sade inte ett skit och behandlades istället för annat!) och jag har trott det i säkert 4-5 år nu. Han skulle nog inte hota mig att ta livet av sig om jag sade att vi behövde bo isär men hans jular var förstörda om inte båda hans syskon kom till föräldrahemmet. Och förra julen var vi utomlands, 27 grader varmt och soligt men julafton blev pannkaka då han mådde oerhört dåligt att ingen av hans släkt ringde trots att han dagen innan bett sin pappa att alla skulle ringa (ett samtal som min man ändå betalade själv) när de kände att det fanns en lucka att prata med honom. Om nu pappan glömde säga det kunde väl hans syskon ringt, eller mamman! (Övriga släktingar är gamla)
Annars har han alla de övriga kriterierna för BL, vissa starkare än andra.
Det kanske vore en idé att skicka en egenremiss. Jag tror knappast någon utomstående kan förklara min mans gripande historia så bra som vi själva.
Tack för tipset. Ska absolut kontakta dem! Men jag tar så klart gärna mer tips och helst på privata då dessa ofta kan klämma in en patient om denne mår extremt dåligt.