Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Anonym (Rosalisa)

Varför firar ni påsk era hycklare???

Varför firar ni som inte är kristna påsk? Ni sitter där och nubbar på Jesu bekostnad utan att bry er ett dugg om hur han led på korset.Ni vräker i er gotter och låter ungarna proppa i sig godis.Vet era barn över huvudtaget varför man firar påsk? Nu menar jag inte bara för att påskharen ska komma med godis till baren och ni ska få en suparhelg??Nej ni borde arbeta istället och låta oss kristna fira jesu uppståndelse på den tredje dagen utan baksmälla Hyckarev är ni som firar påsk utan att veta vad man ska fira

• Svar på tråden Varför firar ni påsk era hycklare???
  • fortsätt paddla

Jag har en perfekt anledning till att få vara ledig.

• Simon 681

Vi firar vårens gudinna Ostara (jämför "easter"), som, får fruktbarheten att återvända till världen. Därför använder vi oss av fruktbarhetssymboler som ägg och kaniner i symboliken.

Historien om de målade äggen har att göra med att Ostara förbarmade sig över en försfrusen fågel som inte längre kunde flyga  och förvandlade fågeln till en hare, som på så sätt kunde skydda sina ägg genom att gömma dem. Ostara blev sedan arg på haren och kastade upp henne i skyn där hon blev en stjärnbild. Vid påskhögtiden fick dock haren komma ner och ge vackert målade ägg till barnen som firade Ostaras högtid.

Jag antar att ni kristna inte ger bort/ gömmer påskägg?

• Anonym

Jag firar påsk för att jag är kristen.

Jag bryr mig inte om  chokladharar - fastän den gyllene haren - chokladen köper jag som presenten.
    Därför att en del av intäkterna går till S.O.S. barnbyar.

• Anonym (c)

åh herregud  ts, gå o lägg dig bakom en sten där du hör hemma....

• Anonym
    Simon 681 skrev 2013-03-28 21:57:19 följande:
    Vi firar vårens gudinna Ostara (jämför "easter"), som, får fruktbarheten att återvända till världen. Därför använder vi oss av fruktbarhetssymboler som ägg och kaniner i symboliken.

Historien om de målade äggen har att göra med att Ostara förbarmade sig över en försfrusen fågel som inte längre kunde flyga  och förvandlade fågeln till en hare, som på så sätt kunde skydda sina ägg genom att gömma dem. Ostara blev sedan arg på haren och kastade upp henne i skyn där hon blev en stjärnbild. Vid påskhögtiden fick dock haren komma ner och ge vackert målade ägg till barnen som firade Ostaras högtid.

Jag antar att ni kristna inte ger bort/ gömmer påskägg?
    Jo, påskharen kommer till oss med.
  • Simon 681
    Anonym skrev 2013-03-29 08:03:47 följande:
    Jo, påskharen kommer till oss med.
    Du är inte besvärad av de inslagen som är från en annan religion?
  • Dripknot

TS

Du har missat  Mariestads Påskbrygd hör jag. Förstår att du är bitter

/Påskharen

Det krävs inte mycket av en kille för att bli pappa, men det krävs en riktig man för att vara en far.
  • Anonym (Rosalisa)
    Anonym (c) skrev 2013-03-28 22:09:31 följande:
    åh herregud  ts, gå o lägg dig bakom en sten där du hör hemma....
    Den stenen kan du själv gå och lägga dig bakom
Svar på tråden Varför firar ni påsk era hycklare???