• Anonym (Rosalisa)

Varför firar ni påsk era hycklare???

Varför firar ni som inte är kristna påsk? Ni sitter där och nubbar på Jesu bekostnad utan att bry er ett dugg om hur han led på korset.Ni vräker i er gotter och låter ungarna proppa i sig godis.Vet era barn över huvudtaget varför man firar påsk? Nu menar jag inte bara för att påskharen ska komma med godis till baren och ni ska få en suparhelg??Nej ni borde arbeta istället och låta oss kristna fira jesu uppståndelse på den tredje dagen utan baksmälla Hyckarev är ni som firar påsk utan att veta vad man ska fira

• Svar på tråden Varför firar ni påsk era hycklare???
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

För att ägg är gott.
    Sällskap är trevlig också.

Om mitt firande stör någon som anser sig ha mer rätt till det blir det bara ännu godare och trevligare.

An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • Chridhe

Tycker att det är lite synd att man inte får smälla smällare längre.. Funkade bra för att skrämma bort häxorna ju! Synd att påskefyrarna blivit färre oxå! Vår familj har alltid firat påsken lite mer som en vårfest än för attminnas Jesus lidande på korset.. Vi är kanske lite hedningar.. :)

• Petite Chérie
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2013-03-27 22:28:37 följande:
    För att ägg är gott.
    Sällskap är trevlig också.

Om mitt firande stör någon som anser sig ha mer rätt till det blir det bara ännu godare och trevligare.
    God has given you one face, and you make yourself another.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

För övrigt firar man väl påsk för att påskbocken brändes på bål under någon slags skattskrivning i Mecka, det är därför den har en vit klädedräkt och röd luva, för att symbolisera blodet. De fyra armarna symboliserar det eviga livshjulet och den sjuarmade ljusstaken symboliserar dvärgarna som hade hand om hönsen, det är därför man äter påskägg. Anledningen till att man äter godis är för att de tre vise männen kom med det när Buddha föddes. Äpplen är goda också och äts för att Buddha fick ett i huvudet och kom fram till evolutionsteorin.

Det intressanta med religion är att allt hänger samman!

An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • Ojsan
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2013-03-27 22:50:44 följande:
    För övrigt firar man väl påsk för att påskbocken brändes på bål under någon slags skattskrivning i Mecka, det är därför den har en vit klädedräkt och röd luva, för att symbolisera blodet. De fyra armarna symboliserar det eviga livshjulet och den sjuarmade ljusstaken symboliserar dvärgarna som hade hand om hönsen, det är därför man äter påskägg. Anledningen till att man äter godis är för att de tre vise männen kom med det när Buddha föddes. Äpplen är goda också och äts för att Buddha fick ett i huvudet och kom fram till evolutionsteorin.

Det intressanta med religion är att allt hänger samman!
    Jag tycker även att det är intressant att  historien om Jesus är en kopia av Horus
  • LillaSnigel

Hoppar bara rakt in utan att läst från start :)

Men firas o firas... Påskharen kommer med sitt sedvanliga ägg Skrattande 
    Jag njuter av ledighet.. Mjaaaaa kaaanske det kan bli en nubbe till påskmaten... 

Hycklare ? Nej då jag tar bara vara på ledigheten Flört 

btw vet mkt väl varför man "firar" påsk, men är inte min tro, så följer påskaren,äggen,ledighet,god mat,en nubbe, trevligt sällskap :) ja men sååå klart glömde ju nästan alla gulliga små påskgummor och gubbar som man får se..

Glad Påsk :) 

• FemmeM

Nä, man firar för det är tradition. Och för att påskharen ju annars lägger massa ägg med godis i i onödan...
    Varför firar ni kristna att han led på korset? Verkar inte vara mycket att fira...? Och varför bryr du dig om vad vi andra gör?

• Lindsey Egot the only one

Jag trodde det var helgen som hararna vaknade på efter sin vinterdvala och att äggen blev så rädda att de blev kycklingar.

• liv

Helt rätt;)

Påsken är väk egentligen uppdelad i två delar. Kristen påsk och hedbisk påsk typ. På skärtorsdagen far man till blåkulla. På fredagen dör jesus. På lördagrb kommer påskharen och på söndagen uppstår jesus igen. Jag som kristen äter ju ägg och målar mig och barnen som påskkärringar för att det är kul. Sen tänker jag på vad jesus har gjort för mig också men det är ju två separata företeelser tycker jag.

LinneaJosie skrev 2013-03-27 21:00:11 följande:
    Jag firar inte direkt någon påsk men tar alla goda ursäkter för ohemult godisätande på största allvar. Skål!

Svar på tråden Varför firar ni påsk era hycklare???