• Anonym (Rosalisa)

Varför firar ni påsk era hycklare???

Varför firar ni som inte är kristna påsk? Ni sitter där och nubbar på Jesu bekostnad utan att bry er ett dugg om hur han led på korset.Ni vräker i er gotter och låter ungarna proppa i sig godis.Vet era barn över huvudtaget varför man firar påsk? Nu menar jag inte bara för att påskharen ska komma med godis till baren och ni ska få en suparhelg??Nej ni borde arbeta istället och låta oss kristna fira jesu uppståndelse på den tredje dagen utan baksmälla Hyckarev är ni som firar påsk utan att veta vad man ska fira

• Svar på tråden Varför firar ni påsk era hycklare???
  • Jättekul

Lamm, prinskorv, köttbullar, ägg, ost mm mm. Litet smörgåsbord.

Påskris, påskkärringar, påskägg.

• Rani

Hahaha, nubbar på Jesu bekostnad? På vilket sätt bekostar han eller lider av våra nubbar menar du?

Jag kalasar lite på påsk ja. Man får ju passa på när det är långhelg! Skadar såvitt jag vet inga kristna och definitivt inte Jesus.

• Uffesson

När jag såg tråden tänkte jag: Åh, nej... inte en till!!

Som någon sa låter du inte som en god kristen som dömer andra för hur och varför de firar sin påsk. Det är en mysig högtid, precis som julen. Jag är inte aktivt kristen (vet faktiskt inte vad jag tror på) men jag firar dem båda ändå, för att jag tycker om att umgås och mysa med min familj.

Lyssnar på kristna jullåtar för att de är fina, sätter upp en krubba och en liten kyrka för att det är fint. Borde du inte vara glad över att så många firar de högtiderna som enligt dig ifrån början är kristna?

• Uffesson
    Rani skrev 2013-03-27 21:57:11 följande:
    Hahaha, nubbar på Jesu bekostnad? På vilket sätt bekostar han eller lider av våra nubbar menar du?

Jag kalasar lite på påsk ja. Man får ju passa på när det är långhelg! Skadar såvitt jag vet inga kristna och definitivt inte Jesus.
    Menar det. Jesus kalasade ju på vin!
  • Ojsan
    Uffesson skrev 2013-03-27 21:59:36 följande:
    Menar det. Jesus kalasade ju på vin!
    Ja han drack vin, gillade god mat och kvinnor!
  • Ojsan
    Anonym (Rosalisa) skrev 2013-03-27 20:52:28 följande:
    Varför firar ni som inte är kristna påsk? Ni sitter där och nubbar på Jesu bekostnad utan att bry er ett dugg om hur han led på korset.Nivräker i er gotter och låter ungarna proppa i sig godis.Vet era barn över huvudtaget varför man firar påsk? Nu menar jag inte bara för att påskharen ska komma med godis till baren och ni ska få en suparhelg??Nej ni borde arbeta istället och låta oss kristna fira jesu uppståndelse på den tredje dagen utan baksmälla Hyckarev är ni som firar påsk utan att veta vad man ska fira
    En sak jag alltid undrar över är vad gjorde Jesus under de 3 dagarna då han var återuppstånden innan han åkte till himlen? Kan du svara på det?
  • La Lola
    Ojsan skrev 2013-03-27 22:03:18 följande:
    Ja han drack vin, gillade god mat och kvinnor!
    Han tycks ha varit rätt poppis bland män också.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Petite Chérie

För att jag vill ha godis Obestämd

Varför stör det dig så att folk firar fast dom inte är kristna?

God has given you one face, and you make yourself another.
  • Ojsan
    La Lola skrev 2013-03-27 22:22:35 följande:
    Han tycks ha varit rätt poppis bland män också.
    ja det kan jag tänka mig, det var ju trendigt under den tidseran
Svar på tråden Varför firar ni påsk era hycklare???