• Anonym (Rosalisa)

Varför firar ni påsk era hycklare???

Varför firar ni som inte är kristna påsk? Ni sitter där och nubbar på Jesu bekostnad utan att bry er ett dugg om hur han led på korset.Ni vräker i er gotter och låter ungarna proppa i sig godis.Vet era barn över huvudtaget varför man firar påsk? Nu menar jag inte bara för att påskharen ska komma med godis till baren och ni ska få en suparhelg??Nej ni borde arbeta istället och låta oss kristna fira jesu uppståndelse på den tredje dagen utan baksmälla Hyckarev är ni som firar påsk utan att veta vad man ska fira

• Svar på tråden Varför firar ni påsk era hycklare???
  • Elin 885
    Fru Mamma skrev 2013-03-27 20:58:08 följande:
    Jag firar jul också, trots att jag inte är en troende kristen :O men... Du kan stämma mig medan jag hämtar popcorn!
    Jag har ADHD/AS/DYSLEXI, problem med det?
  • soffliggaren
    Skäms fy på mig som antagligen inte kommer må så bra på påskdan och för att mildra detta så åker påskgodiset ner. Fy mig FY !
  • Ragnar

Vi (jag och min familj) firar påsk för att våren är på väg. Lite som gamla tiders vårblot, fast vi tror förvisso inte på Oden eller Tor heller även om de är lite mer spännande än Jesus. Hade egentligen kunnat fira det när som helst i mars/april men nu är det ju så att vi oftast är lediga dessa dagar då det är påsk för att det är bestämt så. Jag skulle mycket väl kunnat jobba fridagarna i påsk men eftersom barnen är lediga från dagis och skola så måste i alla fall en av oss föräldrar också vara lediga.

• LinneaJosie

Jag firar inte direkt någon påsk men tar alla goda ursäkter för ohemult godisätande på största allvar. Skål!

• Jättekul
    Anonym (Glad påsk) skrev 2013-03-27 20:58:22 följande:
    För att fira påsk-harens födelse förstås?
  • Anonym (skojardu?)

Du menar att vi ska sitta i kyrkan och lipa eller? Är det så ni kristna firar påsk?
    Varför kan inte familjer, kristna som icke kristna, fira på sina vis? Vill man sitta hela påsken och be: JA; GÖR DET DÅ. Vill man äta påskmat, tända påskbrasa och tillbringa tid med nära & kära: GÖR DET DÅ. 

Tycker bara att det var väldigt barnsligt av dig, Rosalisa, att ens göra den här tråden. 

• sina

Jag går inte i kyrkan, men tycker att traditionen att äta lamm till påsk är fullständigt barbarisk sett ur kristet perspektiv.

Men visst firar jag påsk. Vår, fertilitet, god tillgång på ägg, naturen som vaknar till liv och lagom mycket häxor och kvinnokraft.

• Anonym (...)
    Anonym (Rosalisa) skrev 2013-03-27 20:52:28 följande:
    Varför firar ni som inte är kristna påsk? Ni sitter där och nubbar på Jesu bekostnad utan att bry er ett dugg om hur han led på korset.Nivräker i er gotter och låter ungarna proppa i sig godis.Vet era barn över huvudtaget varför man firar påsk? Nu menar jag inte bara för att påskharen ska komma med godis till baren och ni ska få en suparhelg??Nej ni borde arbeta istället och låta oss kristna fira jesu uppståndelse på den tredje dagen utan baksmälla Hyckarev är ni som firar påsk utan att veta vad man ska fira
    För att jag vill åka till blåkulla?
  • ex ungue leonem
    Anonym (Rosalisa) skrev 2013-03-27 20:52:28 följande:
    Varför firar ni som inte är kristna påsk? Ni sitter där och nubbar på Jesu bekostnad utan att bry er ett dugg om hur han led på korset.Nivräker i er gotter och låter ungarna proppa i sig godis.Vet era barn över huvudtaget varför man firar påsk? Nu menar jag inte bara för att påskharen ska komma med godis till baren och ni ska få en suparhelg??Nej ni borde arbeta istället och låta oss kristna fira jesu uppståndelse på den tredje dagen utan baksmälla Hyckarev är ni som firar påsk utan att veta vad man ska fira

Hoppsan...dricker inte alkohol..proppar inte barnen godis.....de kan äta själv.De vet varför vi firar påsk.För övrigt skall 1 av barnen jobba i påsk.Det andra barnet firar påsk utan alkohol.Frågor på det?
    Vill du läsa min blogg?
  • Ojsan

Därför att jag hyllar påskharen och vill äta godis!!

Svar på tråden Varför firar ni påsk era hycklare???