• Anonym (Rosalisa)

Varför firar ni påsk era hycklare???

Varför firar ni som inte är kristna påsk? Ni sitter där och nubbar på Jesu bekostnad utan att bry er ett dugg om hur han led på korset.Ni vräker i er gotter och låter ungarna proppa i sig godis.Vet era barn över huvudtaget varför man firar påsk? Nu menar jag inte bara för att påskharen ska komma med godis till baren och ni ska få en suparhelg??Nej ni borde arbeta istället och låta oss kristna fira jesu uppståndelse på den tredje dagen utan baksmälla Hyckarev är ni som firar påsk utan att veta vad man ska fira

• Svar på tråden Varför firar ni påsk era hycklare???
  • Anonym (Skål!!)

Och du förväntar dig att folk ska skämmas och börja "fira" Jesus istället? Vet du vad? Det är just sånnahär galna människor som dig får mig att rent utav avsky religiösa människor...sköt ni erat och drick Jesu blod så kan vi andra vanliga Svenssons ta oss en nubben! Glad jävla påsk :)

• Lindir

Nej, vårt barn har ingen aning om varför man firar påsk, om du menar den religiösa varianten. Vi firar just inte heller påsk, vi är lediga några extra dagar. Påsken är väl inte så jävla kristen att ingen annan kan få njuta av lite ledighet.

Rude and not ginger
  • Sadie

Vi firar påsk för att irritera såna som dig. Hela påskafton sitter vi och hånskrattar.

* Lova 2006-07-05 * Elsa 2008-01-30 * BF 2013-08-05 *
  • MLB

Men om jag vill äta chokladägg en helg under våren ska det väl vara min fulla frihet att äta chokladägg en helg under våren fast en religiös grupp råkar uppmärksamma samma helg. Vi lever som tur är ändå så fritt att man får äta chokladägg vilken helg man vill eller uppmärksamma vilken helg man vill av annan orsak.

• sextiotalist

Vad jag gör dessa 4 lediga dagar (ja, kontoret är stängt och det är så förbaskat krångligt att larma av det) ska du ge sjutton i.

• Majsan70

Jag firar påsk för att jag gillar påskkycklingar o påskkärringar. Haha...nee jag firar inte påsk alls.
    Men bara för att ursprunget grundar sig i Jesus o sån skit så innebär dte inte att man inte kan skapa sina egna traditioner o göra en egen högtid...Påskharen är ju en trevlig sak att tro på eller hur?! O fler har la sett den än Jesus him self?!

• Anonym (Rosalisa)
    lykantrophona skrev 2013-03-27 20:58:50 följande:
    Jag är hedning och firar inte påsk (okej, jag får faktiskt påskägg varesig jag vill eller inte), bland annat med respekt för kristna. Däremot firar jag gärna vårblot.

Kan kristna ge oss hedningar tillbaka julen då?

Sen bör man minnas att de flesta som firar påsk firar den pga våren. Iofs inte så praktiskt, eftersom påsken flyttar runt i förhållande till solkalendern, och vädret därmed varierar kraftigt. Men de flesta kristna högtider är ju just blandningar med gamla hedniska: påsken har fått starka inslag av Eostre/Ostara-månaden och andra hedniska vårfiranden.

I ärlighetens namn: vad har ägg och harar med Jesus att göra?
    Ja det undrar jag också harar och ägg har inget med  Jesus att göra! Om du vill fira hedning tradition-varsågod
  • ex ungue leonem
    Anonym (Rosalisa) skrev 2013-03-27 21:06:07 följande:
    Ja det undrar jag också harar och ägg har inget med  Jesus att göra! Om du vill fira hedning tradition-varsågod

Åt inte Jesus ägg då?
    Vill du läsa min blogg?
  • Ojsan
    ex ungue leonem skrev 2013-03-27 21:06:59 följande:

Åt inte Jesus ägg då?
    det gjorde han säkert, han tyckte säkert om godis också, för att inte tala om att han gillade vin!
  • Anonym (Rosalisa)
    Älska mer skrev 2013-03-27 20:56:55 följande:
    Öh....jag som e nykterist o kommer att jobba hela påskhelgen,vad e jag då?
    O inte kommer jag att äta godis just denna helgen heller.Hm...blir svårt o stoppa in mig i ett fack.
    Å jag har då aldrig sett någon påskhare i baren.
    Det är nog bara du. Cool 
    Nykterhet är bra!
Svar på tråden Varför firar ni påsk era hycklare???