• princesspeach

Första barnet, November-13

Jag hittade en tråd för Novemberbebisar 2013, men skulle vilja ha en för oss som väntar första barnet. 

Själv har jag efter en tid med hormonbehandlingar och ett tidigt missfall i Januari blivit gravid helt av oss själva! Jag har normalt ingen egen ägglossing utan har vart tvungen att med hjälp av hormonstimulering få ägglossning som lyckades men slutade lika snabbt i ett missfall.
    Kort därefter när jag skulle börja med en ny omgång av hormonstimulering så började jag få väldigt ont i magen och fick åka in till akutmottagningen.. Och minsann, då hade jag blivit gravid på nytt!

Ingen vågar dock riktigt hoppas på något ännu trots att vi fick göra ett vul i förra veckan och såg ett tickande hjärta, och dessutom ska vi göra ett till vul den 22 april (Cirka v11-12) så förhoppningsvis vågar vi andas ut snart?

Är det någon mer som är förstföderska och vill följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-05 10:04
    BF-lista:

Princesspeach - 10/11 - 25år - Gävle

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-01 19:05
    BF-lista!

1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6. LH 28år, Visby/Eskilstuna
    7
    8. Niianne 33år, Västra götaland + Princesspeach 25år, Gävle
    9.
    10. Mades 29år, Ödeshög
    11.sofiapalesjo92 20år, Eskilstuna
    12.
    13.
    14. Västeråsaren 31 år, Västerås
    15.
    16. ReggieW 27 år, Västerås
    17.
    18.
    19. jenny182, 24 år, Åland
    20.
    21.
    22. Magnoliaa 26 år, Lund + misstänkt 23år, Norrköping
    23.
    24.
    25.
    26. OneLife 27 år, Malmö
    27.
    28.
    29. Annvy 31 år, Sundsvall
    30.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-02 08:01
    Sommarhallon, 23/11, 32år, Göteborg

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-24 18:21
    Västeråsaren, 19/11, 31år, Västerås
    Mentoz, 20/11, 28år, Borlänge
    josefyyyn, 18/11, 20år, Kalmar

• Svar på tråden Första barnet, November-13
  • princesspeach

Och vi har en kombibil så bagageutrymmet är inget problem men däremot har vi en väldigt smal hall hemma där barnvagnen ska stå och då blir jag osäker på emmaljungan även om den alltid har varit en favorit hos mig. 

Och där är ju Brio Smile smal och nätt. :) Och samtidigt handlar ju båda vagnarna om så himla mycket pengar att man verkligen undrar om det är värt att köpa en ny.

Varje dag sitter jag och håller stenkoll på exempelvis blocket för att se om det dyker upp något guldkap! För då kommer jag isåfall inte tveka en sekund.  

• Anii

Hej! Hoppar in här i tråden ett antal månader för sent, men som de säger bättre sent än aldrig. Jag är 25år och väntar första barnet. Är i vecka 21 (20+6) och beräknad BF är 2 november. Har varit på UL och det visa sig att det låg en liten livlig pojke där inne :)

På tal om barnvagnar är jag inne på en emmaljunga och det lutar åt en City Cross med färgen White Leatherette på både ligg-och sittdelen. Men snart kommer det nya emmaljunga modeller så ska invänta och se hur de ser ut innan jag bestämmer mig helt. 

Hoppas ni haft en trevlig midsommar!! 

• jenny182

Välkommen Anii, kul! :) Känner du av han ännu då? :)

Ja vagn ja, vilket dilemma! Måste nog nästan bli begagnat, jättemånga ju som har i superfint skick begagnade och mycket billigare, shit vad dyrt det är med ny alltså! 
    Men har ingen aning om vad vi vill ha för sort :/ Vill ju verkligen inte köpa "fel" sen som är stor och tung och klumpig, håhå! Tur att det är några månader kvar att vela! :)

• princesspeach

Välkommen Anii! :D 

Jag såg också att de nya modellerna snart kommer släppas så självklart måste man ju checka in dom innan man bestämmer sig, om man nu bestämmer sig för en ny.. haha, det är nog mitt största dilemma nu :D

• Musan

Hej alla! Jag är 29 år och bor i Motala, Östergötlands län. Jag är i vecka 19 (18+5), och det är första barnet för både mig och min sambo. 17 november är det beräknat att vi ska få träffa bebisen. Kul att hänga med här i tråden och dela upplevelser av folk i samma sits! :) 

• Anii
    jenny182 skrev 2013-06-22 22:58:20 följande:
    Välkommen Anii, kul! :) Känner du av han ännu då? :)

Ja vagn ja, vilket dilemma! Måste nog nästan bli begagnat, jättemånga ju som har i superfint skick begagnade och mycket billigare, shit vad dyrt det är med ny alltså! 
    Men har ingen aning om vad vi vill ha för sort :/ Vill ju verkligen inte köpa "fel" sen som är stor och tung och klumpig, håhå! Tur att det är några månader kvar att vela! :)
    Tack! :) Jo då har känt av han lite, men mest som en fladdrande känsla. Längtar som tusan när man känner riktiga sparkar, hoppas det kommer snart!

Ja visst är det en djungel och dyrt är det! Men det underlättar att bestämma sig för märke och sen gräva ner sig i alla modeller. Det krav jag har haft är att ha en robust vagn som klarar snö och kyla då jag bor i Ludvika (Dalarna) och vi kan ha riktigt rejäla vintrar så en vagn med svängbara hjul känns inte aktuell för min del för då kör jag nog bara fast i snön :P

Va på Babyproffset idag och fick lite info om nya  Emmaljunga kollektion och fastnade för nya modellen London! Ska bli spännande att se hur den ser ut i verkligheten för det lutar åt att det blir en sådan! Sen passade vi på att köpa ett babyskydd som de hade kanonpris på, ord. 3598:- och vi fick betala 1999:- det var vi nöjda med! :)
  • princesspeach

Åh vi var också på barnens hus idag och kikade på nya emmaljunga kollektionen! :) Våran favorit blev utan tvekan nya Super Viking, så nu avvaktar vi bara slutet av sommaren när de får in dom i butiken så vi kan klämma och känna :D

• jenny182

Var till mvc idag och allt var bara bra och hjärtljuden lät bra :)
    och ääntligen har jag börjat känna lite rörelser! :D

• misstänkt

Jag har känt "fladder" i ca 2veckor och igår och även idag kände jag lite sparkar.. Är så otroligt glad över att få känna relativt tidigt! :) Är ju bara i v.19... Men så häftig känsla! 
    Och så den där barnvagnsdjungeln var det ja.. Vi är väldigt inne på Urban Jungle efter att ha fått testköra kusinens i helgen :) Smidigt, ställbart handtag (viktigt då mannen är så pass lång) och 3 hjul som känns oerhört smidigt för oss, dessutom stora hjul så man kan vara ute lite mer i "terräng" och inte bara inne i stan :)

Svar på tråden Första barnet, November-13