• princesspeach

Första barnet, November-13

Jag hittade en tråd för Novemberbebisar 2013, men skulle vilja ha en för oss som väntar första barnet. 

Själv har jag efter en tid med hormonbehandlingar och ett tidigt missfall i Januari blivit gravid helt av oss själva! Jag har normalt ingen egen ägglossing utan har vart tvungen att med hjälp av hormonstimulering få ägglossning som lyckades men slutade lika snabbt i ett missfall.
    Kort därefter när jag skulle börja med en ny omgång av hormonstimulering så började jag få väldigt ont i magen och fick åka in till akutmottagningen.. Och minsann, då hade jag blivit gravid på nytt!

Ingen vågar dock riktigt hoppas på något ännu trots att vi fick göra ett vul i förra veckan och såg ett tickande hjärta, och dessutom ska vi göra ett till vul den 22 april (Cirka v11-12) så förhoppningsvis vågar vi andas ut snart?

Är det någon mer som är förstföderska och vill följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-05 10:04
    BF-lista:

Princesspeach - 10/11 - 25år - Gävle

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-01 19:05
    BF-lista!

1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6. LH 28år, Visby/Eskilstuna
    7
    8. Niianne 33år, Västra götaland + Princesspeach 25år, Gävle
    9.
    10. Mades 29år, Ödeshög
    11.sofiapalesjo92 20år, Eskilstuna
    12.
    13.
    14. Västeråsaren 31 år, Västerås
    15.
    16. ReggieW 27 år, Västerås
    17.
    18.
    19. jenny182, 24 år, Åland
    20.
    21.
    22. Magnoliaa 26 år, Lund + misstänkt 23år, Norrköping
    23.
    24.
    25.
    26. OneLife 27 år, Malmö
    27.
    28.
    29. Annvy 31 år, Sundsvall
    30.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-02 08:01
    Sommarhallon, 23/11, 32år, Göteborg

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-24 18:21
    Västeråsaren, 19/11, 31år, Västerås
    Mentoz, 20/11, 28år, Borlänge
    josefyyyn, 18/11, 20år, Kalmar

• Svar på tråden Första barnet, November-13
  • Dgirl92

Jag har känt min lilla i typ 2-3 veckor (är i v.20 nu) :)
    Den har till och med fått till hårdare sparkar än innan :)
    Va på RUL igår och allt såg jätte bra ut med min lilla bebis :) Den mådde så bra så :)
    Den fick hicka vid ett tillfälle med. De såg lite lustigt ut när hela bebisen skutta till av hickan :)

De med barn vagn. Jag har redan köpt barnvagn :)
    Men jag köpte en begangnad på blocket. Fick med den både ligg och sitt fel samt bilbarnstol med bas för tusenlappen. Den va använd för 3 barn om jag minns rätt, men nytvättad och fortfarande fräsch :)
    Hade personligen inga större krav på vagn då de är ändå något barnet växer ur fort eller vad man ska säga :)
    Vet inte vad de är för märke på vagnen :)

• Västeråsare

För mig blir det 19+0 på torsdag. Känner nu lill-fis, mest på kvällarna. Han snurrar runt och har sig, tror inte det är rena sparkar jag känner.

• Molly

Precis som Västeråsare känner jag bebisen på kvällarna, men det är mer att han rör sig mycket inte att han sparkar.

Jag längtar till de rejäla sparkarna som känns utanpå magen. Maken längtar också till han kan känna bebisen. Jag är i vecka 21, känns som att det bara är dagar kvar innan det kommer kännas utanpå.

• josefyyyn

Idag var vi på RUL, allt såg jättefint ut och vi väntar en liten flicka! Känns helt fantastiskt :) hon är en liten nattuggla, runt 22-23 sparkas det friskt i magen. Sambon har dock inte känt något än, är i vecka 19+2 idag.

• princesspeach

Ååh vad mysigt att höra att ni alla känner era små liv! :)

Jag är i v20+4 och började känna bara för några dagar sedan, men för varje dag som går känns det mer oh tydligare :) Idag vid middagen så fick jag mig en spark mot urinblåsan :P Det var INTE skönt :)

Åh jag önskar att jag också hittar något begagnat, det känns som en hel förmögenhet med dryga 10000 kr för en vagn.. :(

• princesspeach

Förresten börjar jag bli lite orolig över hur sällan jag går till barnmorskan.. Jag läser om folk som i v18 går på sitt tredje besök? 

Jag var på ett besök i v10 för inskrivning och sedan ett besök i  v16 för att ta alla prover och sånt. 
    Nästa gång jag ska dit är i v24 och sedan i v28 igen som än så länge är inbokade. Hur ofta har ni gått?  

• jenny182

Jag har varit på
    Inskrivning mvc v. 8+3
    v. 14+3 (prover + hjärtljud)
    v. 19+0 (prover + hjärtljud)
    Nästa gång jag ska dit är v. 23 (prover + hjärtljud + att vi får FPA papper att lämna in om mammaledighet osv.)

• Molly

Jag har varit en gång hos bm i v 12 för inskrivning, blodprov och hälsosamtal. Nästa gång är i v 24.

• princesspeach

Men hur kan det vara så olika? Jag vet att hon sa till mig att jag skulle gå efter en "normal" gravditet eftersom jag inte har något som gör att de lär göra någonting annorlunda men även här i stan har jag hört att vissa redan har fått gå och mäta magen och lyssna på hjärtljud i v19 ungefär men inte jag.. :/

Molly: Då är du ungefär lika som mig bara att min delade upp proverna och hälsosamtalet :P  

Svar på tråden Första barnet, November-13