• princesspeach

Första barnet, November-13

Jag hittade en tråd för Novemberbebisar 2013, men skulle vilja ha en för oss som väntar första barnet. 

Själv har jag efter en tid med hormonbehandlingar och ett tidigt missfall i Januari blivit gravid helt av oss själva! Jag har normalt ingen egen ägglossing utan har vart tvungen att med hjälp av hormonstimulering få ägglossning som lyckades men slutade lika snabbt i ett missfall.
    Kort därefter när jag skulle börja med en ny omgång av hormonstimulering så började jag få väldigt ont i magen och fick åka in till akutmottagningen.. Och minsann, då hade jag blivit gravid på nytt!

Ingen vågar dock riktigt hoppas på något ännu trots att vi fick göra ett vul i förra veckan och såg ett tickande hjärta, och dessutom ska vi göra ett till vul den 22 april (Cirka v11-12) så förhoppningsvis vågar vi andas ut snart?

Är det någon mer som är förstföderska och vill följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-05 10:04
    BF-lista:

Princesspeach - 10/11 - 25år - Gävle

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-01 19:05
    BF-lista!

1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6. LH 28år, Visby/Eskilstuna
    7
    8. Niianne 33år, Västra götaland + Princesspeach 25år, Gävle
    9.
    10. Mades 29år, Ödeshög
    11.sofiapalesjo92 20år, Eskilstuna
    12.
    13.
    14. Västeråsaren 31 år, Västerås
    15.
    16. ReggieW 27 år, Västerås
    17.
    18.
    19. jenny182, 24 år, Åland
    20.
    21.
    22. Magnoliaa 26 år, Lund + misstänkt 23år, Norrköping
    23.
    24.
    25.
    26. OneLife 27 år, Malmö
    27.
    28.
    29. Annvy 31 år, Sundsvall
    30.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-02 08:01
    Sommarhallon, 23/11, 32år, Göteborg

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-24 18:21
    Västeråsaren, 19/11, 31år, Västerås
    Mentoz, 20/11, 28år, Borlänge
    josefyyyn, 18/11, 20år, Kalmar

• Svar på tråden Första barnet, November-13
  • jenny182

Jaa dom har nog koll domdär barnmorskorna, man hetsar ju lätt upp sig i onödan :) Före jag va dit nu i tisdags var jag jätteorolig att de va något fel när jag inte hade känt nåt typ före, meen va bara finfint med han :)

Och jag är skitnöjd! Har köpt begagnad barnvagn för 30 €! (typ 270 kronor)
    Den är från 2004 så därför sålde hon så billigt, men den har inga fel alls, handtaget är typ slitet men det är väl det enda! Lätt att fälla ihop, inte tung och har både ligg och sittdel så är perfekt :D

Här har ni skönheten ;) (ignorera oredan :P)

• Anii
    Trixcanfix skrev 2013-06-27 12:23:28 följande:
    Det verkar vara stor skillnad mellan olika landsting! Jag hört till Dalarnas, och där erbjuds man bara ett ultraljud och det är RUL (som jag ska på imorgon, supernervös!!!). Jag var på info när jag hade plussat i v6, inskrivning v13 och sedan ska jag inte dit igen förs v24. Jag har inte blivit varken erbjuden eller informerad om tester för att se om det är något fel på fostret. Vid inskrivningen frågade jag när man fick lyssna på hjärtljud, och då sa min barnmorska att man inte lyssnar efter det förs i v24 då risken är typ 50% att man inte ens hittar nå hjärtljud innan v24...

Jag skulle gärna vilja ha haft ett tidigt ultraljud för att bekräfta om jag har något i magen eller om jag bara är skengravid...! 
    Jag tillhör också lanstinget Dalarna och det är inte mycket de erbjuder om man inte kräver. Jag vet precis hur det känns eller jag tror vi alla gör det, de där jobbiga känslorna om man har nåt i magen eller inte och om allt är som det ska. Men jag försöker inte oroa mig för mycket och bara tänka positivt. RUL är en helt fantastisk upplevelse, jag började nästan gråta när jag såg lillen. Ska ni till Falun på RUL? 

Lycka till imorgon det kommer gå kanon!! Glad 
  • Pikkujag87

Hoppar gärna in här. Väntar första barnet, har BF 30 oktober men det kan ju lika gärna bli en november bebis.

• kråkflickan

Hoppar också in här, va på rul igår allt såg så bra ut o det såg ut som en flicka :) hade bf den 24 nov men blev flyttad till den 26 nov. Första barnet detta är ju jätte spännande :D

• Anii

Pikkujag87: Då har vi bf rätt så nära varandra, jag har bf 2:a november så det kan lika gärna bli oktober :)

Kråkflickan: Va roligt med ännu en som ska ha i november! Glad Visst var ultraljudet en helt fantastisk upplevelse? Hur har du mått hittills?

Jag var MVC idag och fick lyssna på det lilla tickande hjärtat, helt underbart!! Glad  

• Dgirl92

Fick också lyssna på ett tickande hjärta idag :D
    Helt lycklig! Slog 150 slag/min om jag förstod de rätt och de va helt normalt ^^
    Lycklig man blir :D

• princesspeach

Längtar själv efter nästa besök hos BM som inte sker förrän 22 juli, då får jag förhoppningsvis lyssna på hjärtat :)

Igårkväll beställde vi hem en vagn *pirrig* Det blev en Brio Smile med både ligg, sitt och ett babyskydd! Har en väninna som har vagnen och är skitnöjd och jag vart så nojig över om jag kommer hitta någon begagnad att vi såg till att köpa en ny bara för det :P

Häromdagen inhandlade vi även första filten till bebisen som jag fullkomligt äääälskar: 

• Teesan

Oh här vill jag vara med! 27 år, sundsvall och har efter en tuff tid en liten pigg flicka i magen! Bf 23 nov.

Svar på tråden Första barnet, November-13