• princesspeach

Första barnet, November-13

Jag hittade en tråd för Novemberbebisar 2013, men skulle vilja ha en för oss som väntar första barnet. 

Själv har jag efter en tid med hormonbehandlingar och ett tidigt missfall i Januari blivit gravid helt av oss själva! Jag har normalt ingen egen ägglossing utan har vart tvungen att med hjälp av hormonstimulering få ägglossning som lyckades men slutade lika snabbt i ett missfall.
    Kort därefter när jag skulle börja med en ny omgång av hormonstimulering så började jag få väldigt ont i magen och fick åka in till akutmottagningen.. Och minsann, då hade jag blivit gravid på nytt!

Ingen vågar dock riktigt hoppas på något ännu trots att vi fick göra ett vul i förra veckan och såg ett tickande hjärta, och dessutom ska vi göra ett till vul den 22 april (Cirka v11-12) så förhoppningsvis vågar vi andas ut snart?

Är det någon mer som är förstföderska och vill följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-05 10:04
    BF-lista:

Princesspeach - 10/11 - 25år - Gävle

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-01 19:05
    BF-lista!

1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6. LH 28år, Visby/Eskilstuna
    7
    8. Niianne 33år, Västra götaland + Princesspeach 25år, Gävle
    9.
    10. Mades 29år, Ödeshög
    11.sofiapalesjo92 20år, Eskilstuna
    12.
    13.
    14. Västeråsaren 31 år, Västerås
    15.
    16. ReggieW 27 år, Västerås
    17.
    18.
    19. jenny182, 24 år, Åland
    20.
    21.
    22. Magnoliaa 26 år, Lund + misstänkt 23år, Norrköping
    23.
    24.
    25.
    26. OneLife 27 år, Malmö
    27.
    28.
    29. Annvy 31 år, Sundsvall
    30.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-02 08:01
    Sommarhallon, 23/11, 32år, Göteborg

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-24 18:21
    Västeråsaren, 19/11, 31år, Västerås
    Mentoz, 20/11, 28år, Borlänge
    josefyyyn, 18/11, 20år, Kalmar

• Svar på tråden Första barnet, November-13
  • Molly

Jag har inte fått lyssna på hjärtljud, kanske v 24. Efter 24 tror jag det är ganska ofta. Jag tycker också att det känns lite med bara ett UL, borde vara ett lite senare också tycker jag. Inte bara i v 18 som vi har.

• sofiapalesjo92

Va på inskrivning i v.9 och första riktiga barn morske besök var i v.12 . Sen var det ul föra veckan allså v.19 . Har inte hört nått hjärtljud än. Ska på nästa möte 23 juli.

• Dgirl92

Jag va på inskrivning när jag va i v.7 eller 8, minns inte riktigt!
    Sedan fick jag göra ett UL i v.12 för att se att barnet levde (hade ett missfall precis innan de nämligen) och då tog dom prover med.
    Sedan nu i v.20 RUL, samt att jag bad om att kolla blodtryck och järnvärden för säkerhetsskull.
    Ska till BM nästa vecka igen men då p g a att jag byter ställe för att jag flyttade!

• Västeråsare

Första besöket v 8-info enbart

andra ca v12- alla prover

Tredje imorgon v 19-vet inte vad jag ska göra   men kanske får papper till försäkringskassan iaf.

• misstänkt

Jag var på första samtal i v.10 och ska på inskrivningssamtal nästa vecka (v.20) dock blev ju mitt uppskjutet pg a FVP men ändå, väldigt sent. Men jag är inte orolig.. Ansåg dem att man skulle behöva komma oftare (eller ja, nästan överhuvudtaget för min del ;)) så hade dom ju fixat det :) Det enda jag tycker är tråkigt är att mitt RUL kommer vara väldigt sent..
    Men tror inte du behöver vara orolig princesspeach :)

• Anii

Jag har inte heller varit på så många besök. Inskrivning v.10, Provtagning v.12, Ultraljud v.18 och nu har jag en tid bokad nästa vecka då är jag i vecka 23. Hoppas att jag får lyssna på bebisens hjärta då Glad
    Det känns som om det är olika överallt. Min kompis som var gravid nere i Grekland fick gå på kontroller varannan vecka med ultraljud och hjärtlyssning, lite orättvist vill också titta på lilla pyret varannan vecka! Flört

• Västeråsare

Min barnmorska förklarade för mig att hon gillar att ha flera kontroller än vad landstinget rekommenderar, framförallt med förstfödeskor. Fick kolla vikt och blodtryck idag och lyssna på hjärtljud. Allt var ok men hon tyckte att bäbis hjärtljud skulle gå ner lite medan jag låg på britsen och vila vilket de inte gjorde så jag fick lämna infektionsprover och ska tillbaka idag och lyssna igen. Hon försäkra mig minst tio ggr att hon inte är speciellt bekymrad så det är inte jag heller. Bonus att få lyssna igen idag istället!

• Trixcanfix

Det verkar vara stor skillnad mellan olika landsting! Jag hört till Dalarnas, och där erbjuds man bara ett ultraljud och det är RUL (som jag ska på imorgon, supernervös!!!). Jag var på info när jag hade plussat i v6, inskrivning v13 och sedan ska jag inte dit igen förs v24. Jag har inte blivit varken erbjuden eller informerad om tester för att se om det är något fel på fostret. Vid inskrivningen frågade jag när man fick lyssna på hjärtljud, och då sa min barnmorska att man inte lyssnar efter det förs i v24 då risken är typ 50% att man inte ens hittar nå hjärtljud innan v24...

Jag skulle gärna vilja ha haft ett tidigt ultraljud för att bekräfta om jag har något i magen eller om jag bara är skengravid...! 

• Dgirl92

Här är det egentligen också bara RUL va jag uppfattat det som, men man kan få göra ett tidigare UL om man haft komplikationer innan eller i mitt fall ett missfall innan för att man är ju lite mer nervös och rädd eller så och de är väl mest för att lugna ner den blivande mamman tror jag.
    Annars bara RUL här med och de runt v.20.

• princesspeach

Åh vad skönt att ni lyckas lugna mig! :) Är det inte det ena man nojjar sig över så är det de andra :P 

Svar på tråden Första barnet, November-13