Anonym (Förvirrad?) skrev 2013-04-24 18:24:39 följande:
Jag tycker situationen känns konstig och vet inte hur jag kommer uppleva detta. När vi har diskuterat det så har han dock kommit med väldigt många bra och sakliga argument som jag inte har haft några svar på eller motargument till.
Anledningen till att jag skrev här var att andra som tycker detta är en dum idé skulle komma med argument, men jag har knappt sett något bra argument emot. Mest har det varit långtgående slutsatser som jag inte känner passar in på vår relation alls.
De som har kommit med sakliga resonemang och intressant argument är de som typ tycker som min kille...
Nu har jag läst dina inlägg lite mer noga..
Visserligen var det ett tag sen, vet inte om du är kvar TS?
Nåja. så här tänker och känner jag - och skulle argumentera om min flickvän ville ha kontakt med en gammal vän/KK och knulla honom då och då:
Jag definierar en kärleksrelation som väldigt exklusiv, det är viktigt för mig (vet inte hur du känner TS).
På samma sätt som min tjej/kvinna ska känna att hon är den ende för mig, den jag vänder mig till med min glädje, min lust, mina problem och mina innersta tankar.. på samma sätt vill jag att hon ska vara trogen mig och att vi ska leva exklusivt tillsammans.
Anledningen till detta är att en sån relation blir otroligt stark då den fördjupas. Jag har andra nära relationer, med min närmaste familj eller riktigt nära vänner. Det är inga problem att kunna ha flera nära vänner men jag vill bara ha EN sexuell kärleksrelation. Det handlar om trygghet, exklusivitet och förtroende för mig.
Obs! Jag påstår inte att detta är någon objektiv sanning men det är precis så här jag känner och det är det allra mest centrala i relationen för mig - exklusivitet. Kan min tjej inte acceptera och dela denna önskan med mig så är vi inte gjorda för varandra, då är det en dealbreaker för mig.
Inte för att jag har några moraliska problem med att andra ser det annorlunda, det är helt ok att man gör som man tycker - men det funkar inte för mig. Sorry.
Du (TS) behöver leta i dina känslor, din önskan.. och beskriva hur du vill leva, hur du vill ha din relation och din tillvaro. Om du känner att du vill leva i en exklusiv relation så ska du inte behöva "argumentera" om det, det är ingen debatt som handlar om vem som vet bäst. Det är din önskan och dina känslor.