• Anonym (Förvirrad?)

Min pojkvän vill behålla sin kk!?

Hej

Jag träffade en kille för ett tag sedan och vi klickade väldigt bra.. började dejta och har haft trevligt.. nu har det börjat bli seriöst och man kan väl säga att vi är på väg in i ett förhållande.. 

Nu har han berättat för mig att han har en kk.. de har känt varandra i många år och så. Han säger att han inte vill förlora henne utan vill fortsätta träffa henne.. kan jag acceptera detta? Vad säger ni? Är det rimligt? 

• Svar på tråden Min pojkvän vill behålla sin kk!?
  • Anonym (signatur)

Hur trir du att han skulke ta det om du hittar någon du vill ha son KK?

• Smartie

Jag skulle eventuellt kunna gå med på det, men då ska jag givetvis ha samma frihet. ALDRIG att jag skulle satsa på en karl som krävde exklusivitet från mig men själv knullade med andra. Utan då får man ju i så fall sätta upp gemensamma gränser som båda kan acceptera. Han håller sig till dig och den andra. Du håller dig till honom, men har också rätt till någon annan om andan skulle falla på. ELLER så har man ett helt öppet förhållande eller ett slutet.

• Anonym (A)

Jag skulle ALDRIG gå med på det, inte en chans. Men det är jag det, du är du och detta är ditt förhållande. Om du känner att det är ok så varför inte? Däremot kan jag tycka att du också har rätt till samma typ av sexuella frihet som din partner.

• keron

"Jo, det kan du ju inbilla dig, får du så får jag" - hade jag sagt till det
    Inte för att jag har nåt behov av sex ens, men jag skulle ligga med andra ändå om han gjorde det, av principskäl Tungan ute

• Miss Skywalker

Förstår inte varför du är förvirrad? Om du kan acceptera detta? Det vet väl bara du..

På din fråga om det är rimligt: Att du får dela din kille med ngn annan, för att han kännt henne länge, medans du ska vara trogen honom.. Behöver man ställa den frågan låter man ganska blåst, på fler än ett sätt..

• Baloo81

Så om du har en killkompis som du har känt i 20 år så får du också knulla honom om ni har ett förhållande?

• Anonym (mmmm)

Du kan väl föreslå att du i så fall vill också skaffa en KK och fråga din pojkvän om han tycker att det är OK. Din pojkvän är omogen. Mogna människor varken gör eller accepterar det.

• Sadie
    Anonym skrev 2013-04-22 18:30:31 följande:
    du skriver att för dig är det inte som att gå o shoppa... innebär det då att du nöjer dig med honom för det är det du anser att du förtjänar på något sätt? 
    jag tycker att det är lätt att prata och döma nu, men om du verkligen vill ha honom o accepterar detta så kan du ju inte direkt komma o gnälla om det senare för han har ju trots allt varit ärlig om henne..  alla relationer är annorlunda och jag dömer inte dit utan menar enbart att du ska tänka igenom dit beslut ordentligt för denna kvinnan kommer indirekt vara i ditt liv också.. tänk på det senare tid när och om ni får barn ihop.. han spendera tid med henne o inte med dig och barnet. finns många för och nackdelar.. undrar lite bara.. hur gick hans förra relation?  det känns som han har kvar henne för hon är den enda fasta punkt i hans liv som inte försvinner.. ni andra kvinnor kommer och går men hon består o därför betyder hon också mycket för honom och inget han lär göra sig av med enbart pga en nuvarande tjej.. 
    Du får inte ha någon KK.. varför inte?? för då vet han ju ändån innerst inne hur det faktiskt fungerar .. han är ju inte dum.. smart man..
    som sagt.. det kanske känns bra nu för att du älskar honom.. men jag blir inte förvånad om det inte känns bra längre fram just för du bara är människa och vi människor styrs ju ibland av känslor.
    Känner till somliga kvinnor som känner till att deras män har älskarinnor.. de accepterar det men guuud vad de är olyckliga och stressade.. men det händer säkert inte dig.. lycka till o hoppas det fungerar för er 
    Min tanke också. Hade aldrig gått med på det.
    * Lova 2006-07-05 * Elsa 2008-01-30 * BF 2013-08-05 *
  • Anonym (Förvirrad?)

Ni säger att jag skulle få dela den min kille med den här tjejen eller att han kanske skulle prioritera bort mig för henne. Men det är inte riktigt sant och jag tror inte han skulle prioritera bort mig, och om han gjorde det skulle det kännas dåligt oavsett vilken kompis han prioriterade.

Både jag och han har kompisar som vi träffar ibland. Det händer att vi sover över hos olika kompisar också eller åker iväg en helg och träffar någon kompis som bor en bit bort. Det är väl naturligt?

Alltså om det är tiden eller "prioriteringen" man är orolig för så tror jag inte att hon kommer "stjäla" mer tid från ett framtida förhållande än vad hans andra kompisar kommer att göra. Det låter i alla fall inte så.

Han är väldigt tydlig med att han vill att det ska vara vi två. Att vi kanske kommer flytta ihop i framtiden och så vidare. Och den biten är inget jag tänker kompromissa med. 

• Lindsey Egot the only one

Men ni knullar inte era andra kompisar, hånglar eller har något annat sexuellt. Varför måste han ha det just med henne. Om han vill ha dig så fine men knulla inte andra. Det är en enkel sak att säga.

Svar på tråden Min pojkvän vill behålla sin kk!?