• Anonym (Förvirrad?)

Min pojkvän vill behålla sin kk!?

Hej

Jag träffade en kille för ett tag sedan och vi klickade väldigt bra.. började dejta och har haft trevligt.. nu har det börjat bli seriöst och man kan väl säga att vi är på väg in i ett förhållande.. 

Nu har han berättat för mig att han har en kk.. de har känt varandra i många år och så. Han säger att han inte vill förlora henne utan vill fortsätta träffa henne.. kan jag acceptera detta? Vad säger ni? Är det rimligt? 

• Svar på tråden Min pojkvän vill behålla sin kk!?
  • Anonym (samba)

det kan handla om vänskap och inget hot mot relationen , men känslor kan utvecklas och då bli ett hot

mot relationen, och all tid, plötsligt är killen med den andre och har inte tid att träffa den ordinarie

lika mycket 

• kvinna 34
    Wench85 skrev 2013-04-24 07:05:16 följande:
    Ju mer jag tänker på det, desto rimligare verkar det. Jag menar, hon kan ju inte vara något reellt hot mot er relation. Om de hade velat vara kära och leva ihop har de ju haft rätt många år på sig att inse det. Eftersom de inte gjort det verkar det som att deras relation inte kommer att konkurrera med er. Förutom just att han kan ha sex med henne antar jag att det inte är någon skillnad mot vännen han går på konsert med månarligen, vännen han tittar på ett speciellt tv-program med varje vecka eller vänner han åker på festival med varje år. Så jag tycker den viktigaste frågan är: vill du satsa på honom? Gör ni varandra lyckliga? Ser du en framtid ihop? Kör, bara kör! Men nu ska jag försöka sluta tjata om hur jag tänker, jag börjar visst bli lite enkelspårig. Lycka till!

K
    Wench85 skrev 2013-04-24 07:05:16 följande:
    Ju mer jag tänker på det, desto rimligare verkar det. Jag menar, hon kan ju inte vara något reellt hot mot er relation. Om de hade velat vara kära och leva ihop har de ju haft rätt många år på sig att inse det. Eftersom de inte gjort det verkar det som att deras relation inte kommer att konkurrera med er. Förutom just att han kan ha sex med henne antar jag att det inte är någon skillnad mot vännen han går på konsert med månarligen, vännen han tittar på ett speciellt tv-program med varje vecka eller vänner han åker på festival med varje år. Så jag tycker den viktigaste frågan är: vill du satsa på honom? Gör ni varandra lyckliga? Ser du en framtid ihop? Kör, bara kör! Men nu ska jag försöka sluta tjata om hur jag tänker, jag börjar visst bli lite enkelspårig. Lycka till!

Det är ingen affärsuppgörelse med konkurrenter det handlar om hjärtats val snarare , så jan dom ha hur bra relation som helst och frågan är ju snarare vad hans val är.
  • Anonym (Förvirrad?)

Jag tycker situationen känns konstig och vet inte hur jag kommer uppleva detta. När vi har diskuterat det så har han dock kommit med väldigt många bra och sakliga argument som jag inte har haft några svar på eller motargument till.

Anledningen till att jag skrev här var att andra som tycker detta är en dum idé skulle komma med argument, men jag har knappt sett något bra argument emot. Mest har det varit långtgående slutsatser som jag inte känner passar in på vår relation alls.

De som har kommit med sakliga resonemang och intressant argument är de som typ tycker som min kille... 

• Sadie
    Anonym (Förvirrad?) skrev 2013-04-24 18:24:39 följande:
    Jag tycker situationen känns konstig och vet inte hur jag kommer uppleva detta. När vi har diskuterat det så har han dock kommit med väldigt många bra och sakliga argument som jag inte har haft några svar på eller motargument till.

Anledningen till att jag skrev här var att andra som tycker detta är en dum idé skulle komma med argument, men jag har knappt sett något bra argument emot. Mest har det varit långtgående slutsatser som jag inte känner passar in på vår relation alls.

De som har kommit med sakliga resonemang och intressant argument är de som typ tycker som min kille... 
    För mig känns det främmande att basera en relation enbart på sakliga resonemang - det är ju en kärleksrelation och kärlek baseras på känslor. Han kan ha hur många bra argument till att ha sex med nån annan samtidigt som han är tillsammans med dig, men känslorna i en relation är en viktigare dimension tycker jag, och om du inte känner att det är ok så är det inte.
    * Lova 2006-07-05 * Elsa 2008-01-30 * BF 2013-08-05 *
  • keron
    Sadie skrev 2013-04-24 18:39:08 följande:
    För mig känns det främmande att basera en relation enbart på sakliga resonemang - det är ju en kärleksrelation och kärlek baseras på känslor. Han kan ha hur många bra argument till att ha sex med nån annan samtidigt som han är tillsammans med dig, men känslorna i en relation är en viktigare dimension tycker jag, och om du inte känner att det är ok så är det inte.
  • Ej okej

Hej TS!

Din kille är ju visserligen ärlig men jag undrar vad han egentligen vill. Vill han behålla henne som vän eller som KK?  Viss skillnad tycker jag. Är hon en god vän som han gärna vill ha kvar som vän och uttrycker en oro över att han inte ska kunna hålla tassarna ifrån eller är hon ett KK som han vill behålla just som KK?

Han säger att han inte kommer att kunna låta bli att mysa med henne och ligga med henne. Det är inte en kompisrelation – man myser inte med kompisar eller ligger med dem. Man myser och ligger med ett KK. Med kompisar umgås man med kläderna på.

Jag har svårt att se vilka argument han kan ha till att behålla henne på sidan om, som en älskarinna. Det intryck jag får är att det faktiskt är det han ber dig om. Det verkar som om han vill att du ska godkänna att han har en sexuell relation vid sidan om er. Du skriver att han är tydlig med att han vill att det ska bli ni två, att ni ska flytta ihop i framtiden men om han samtidigt vill behålla denna kvinna i sitt liv så verkar det som om han är mer intresserad av en polygam livsstil.

Du skriver att han framfört många logiska argument, jag har svårt att komma på ett enda om det inte är så att även du är intresserad av ett öppet förhållande/polygami. Och vad har logik att göra med den här situationen?

Tycker din kille bör ta sig en funderare över vad som är viktigast för honom – att behålla sitt KK (som vän eller som KK) eller ha en relation med dig. Du behöver ju inte ställa ultimatum utan kan föreslå att ni umgås alla tre istället. Tydliggör för din kille att du inte är bekväm med att de träffas på tumanhand eftersom du inte accepterar att han myser eller har sex med henne. Tala även om för KK:t att du inte tycker det är okej att hon ligger med din kille. Tycker de båda har en märklig inställning till trohet och relationer eftersom de båda uppenbarligen var okej med att bedra hans ex.

• kvinna 34
    Frågan är då vem känner han för uppenbarligen inte ts så bra eftersom han vill ligga med någon annan ... det är sakligt.
  • YummyMami

Han vill alltså att ni ska ha ett öppen relation, där du oxå ska få ha sex med andra. Har du frågat om den punkten? Fast det finns nog inte så mycket att fråga om där.

Han ha helt enkelt sagt viket slags relation han vill ha, det är upp till dig att säga ja eller nej.  

Livet liiivet, varje dag något nytt, dyslexiamaniac.bloggplatsen.se
  • Sylvestra
    Jag håller helt med här. För mig hade det varit ett absolut nej till ett sådant arrangemang. För mig känns det totalt fel rent känslomässigt och jag hade inte ens varit villig att lyssna till några "sakliga" argument. 
  • Anonym (Håller med)
    Sylvestra skrev 2013-04-24 21:40:13 följande:
    Jag håller helt med här. För mig hade det varit ett absolut nej till ett sådant arrangemang. För mig känns det totalt fel rent känslomässigt och jag hade inte ens varit villig att lyssna till några "sakliga" argument. 

Sylvestra skrev 2013-04-24 21:40:13 följande:

Svar på tråden Min pojkvän vill behålla sin kk!?