• Anonym (Förvirrad?)

Min pojkvän vill behålla sin kk!?

Hej

Jag träffade en kille för ett tag sedan och vi klickade väldigt bra.. började dejta och har haft trevligt.. nu har det börjat bli seriöst och man kan väl säga att vi är på väg in i ett förhållande.. 

Nu har han berättat för mig att han har en kk.. de har känt varandra i många år och så. Han säger att han inte vill förlora henne utan vill fortsätta träffa henne.. kan jag acceptera detta? Vad säger ni? Är det rimligt? 

• Svar på tråden Min pojkvän vill behålla sin kk!?
  • SweeneyToddy
    LindaEfraim skrev 2013-04-30 23:53:46 följande:
    (Trött)

Är det inte det som hänt i Indien de senaste månaderna när de knullar sönder små oskyldiga barn så de dör av skadorna.

Det handlar bara om männens vilja och vällust. Att andra kan må dåligt eller ta skada skiter de i. Bara de får doppa fritt.
    LOL, du kan inte jämföra våldtäkt med ett förhållande. Helt olika saker.
    Köttpaj
  • Lindsey Egot the only one

SwTo

Jag svarade på att allt enbart handlar om sex!

• Sadie
    Anonym (Trött) skrev 2013-04-30 23:50:54 följande:
    Sex, allt handlar om sex och valfrihet och frivilja bla bla. Usch va äckligt! först homosexualitet sen poly sen... Ja vad, vad blir eller ska, vi KRÄVA blir accepterat nästa gång? Vi kan ju bara släppa alla hämningar, lagar o moral bitar och börja knulla allt vi har lust till och med hur många vi vill! Samtidigt.
    Fniss, ja fy fan vad jobbigt att behöva acceptera homosexuella...
    * Lova 2006-07-05 * Elsa 2008-01-30 * BF 2013-08-05 *
  • Anonym (samba)

som kvinna tror jag numera, om man får frågan funderar, Man vill inte begränsa sin partner,stänga in honom i 
    lägenheten och låsa in honom med polislåset.

Men vad det alltid talas lite om är känslor. Man blir sårad, ledsen ,övergiven om mannen man umgås med faktiskt går till en annan, men det ska man klara.

Vi skriver inte kontrakt när vi inleder relationer. Det andra är att kvinnan har i detta fall TS samma möjlighet att göra samma sak, Men hon gör det inte

För hon tycker om sin kille. Öppna förhållanden är bra om båda är med på det.Om det ger båda något. 

I det här fallet, är det TS som faktiskt får betala med sina känslor .Visst kan det vara så att vi uppfostras in i monogami.Men polygami kan göra att man känner sig  splittrad. Om man inte vill gå med på det anses man inte öppen nog.Vad TS än väljer så ser det ut som om killen vill detta oavsett vad hon vill.

Kvinnan kan visst om mannen vill ha ett öppet förhållande göra precis samma sak, Det slutar många gånger med ett sorts avtal, där man resonerar sig fram till detta, och kvinnan går med på det 

• Dragonball

Klart han vill :)

Hade han varit min pojkvän så hade jag sagt nej. Hade han varit min kk så visst, det hade inte gjort mig något om han hade en till.

Vill inte ha en seriös relation med någon som har sex med andra utan mig involverad. Folk får göra som de vill i sina relationer, men mår någon dåligt av det så ska man säga ifrån. Beror helt på vad du känner. 

• Ej okej
    Anonym (Förvirrad?) skrev 2013-04-22 00:31:50 följande:
    Han vill inte ha ett öppet förhållande. Det handlar om henne som person. Det har han varit tydlig med. Jag vet inte om det gör det bättre eller om det gör mig mer svartsjuk.. de har känt varandra i 20 år och hon är en viktig person i hans liv.. typ

Sen har han nog en ganska avslappnad syn på otrohet.. inte att det är okej, men att det kan förlåtas. 
    TS var är du?

Dumpa killen nu innan du involverar dig djupare med honom.

Han föreslår visst ett öppet förhållande - men bara åt ett håll. Han vill leva poly-liv - ha kakan och behålla den. Han accepterar inte att du har någon vid sidan om? Det han vill är att du i förväg godkänner att han ligger med någon annan. Som han dessutom har känslor för, en person han tycker om och som tydligen är så viktig för honom att han inte kan avstå sex med henne. Men vad du känner och tycker verkar inte vara viktigt för honom. Inte tillräckligt för att han ska avstå.
  • Anonym (enkelt)

Ju mer jag läser och funderar så kommer jag fram till att TS kille är feg och inkonsekvent.
    EN sak vore om han var tydligt och uttalat poly, att han frågade/föreslog en sån relation och bad TS överväga detta.

Nu vill han inte det utan försöker lyckas med konststycket att få frikort att fortsätta knulla ett gammalt KK med en slags hänvisning till att hon är jätteviktig (så viktig att han inte kommer att kunna/vilja hålla fingrarna/kuken i styr) men hon är inte SÅ viktig att det skulle påverka hans nya relation med TS.

Han kan inte acceptera idén om att relationen skulle vara öppen eftersom han inte vill att TS ska ha sex med nån annan - men själv ska han alltså kunna ha sex med sitt KK. Motivet till detta skulle vara att hon i så fall skulle "träffa någon ny" och då skulle han känna sig... utanför? svartsjuk?
    Den delen förstår jag inte.. och skulle ha svårt att acceptera..

Varför skulle inte hon kunna träffa en kille som ger ungefär samma sak som han påstår att han får ut av sitt KK..!?
    Hon behöver ju inte bli kär, det räcker att hon träffar en kille som är en fin vän.. går att prata med och anförtro sig åt (som vilken vän som helst) och som hon sen kan råka ha skönt sex med..

Varför skulle TS kille känna sig hotad av detta?
    Har han något emot att hon träffar nya vänner?
    Har han något emot att hon anförtror sig till någon annan än honom?
    Har han något emot att hon har sex med någon annan än honom..?

Det är precis detta han själv förväntar sig att hon ska acceptera...

OM jag mot förmodan skulle acceptera en relation där min partner fortsatte träffa en gammal KK så skulle jag förutsätta att samma gällde för mig. Dvs. om jag så önskade kunde jag också träffa någon och bli nära vän med samt kunna ha skönt sex med..

Förklara varför det skulle vara ha med saken att göra hur länge man känt varandra..?
    Personligen skulle jag nog föredra att min partner hade en "färsk" KK snarare än någon man varit nära med i 20 år..
    En fråga till TS kille (hur han skulle ställa sig):
    - Enligt hans princip skulle det kunna vara ok att du (TS) återknyter kontakten med ett gammalt ex och kör igång ett KK-förhållande med honom..? 
    Skulle han acceptera det? (om nej, varför inte...?)

• Anonym (a 2)
    Anonym (enkelt) skrev 2013-05-02 10:54:35 följande:
    Ju mer jag läser och funderar så kommer jag fram till att TS kille är feg och inkonsekvent.
    EN sak vore om han var tydligt och uttalat poly, att han frågade/föreslog en sån relation och bad TS överväga detta.

Nu vill han inte det utan försöker lyckas med konststycket att få frikort att fortsätta knulla ett gammalt KK med en slags hänvisning till att hon är jätteviktig (så viktig att han inte kommer att kunna/vilja hålla fingrarna/kuken i styr) men hon är inte SÅ viktig att det skulle påverka hans nya relation med TS.

Han kan inte acceptera idén om att relationen skulle vara öppen eftersom han inte vill att TS ska ha sex med nån annan - men själv ska han alltså kunna ha sex med sitt KK. Motivet till detta skulle vara att hon i så fall skulle "träffa någon ny" och då skulle han känna sig... utanför? svartsjuk?
    Den delen förstår jag inte.. och skulle ha svårt att acceptera..

Varför skulle inte hon kunna träffa en kille som ger ungefär samma sak som han påstår att han får ut av sitt KK..!?
    Hon behöver ju inte bli kär, det räcker att hon träffar en kille som är en fin vän.. går att prata med och anförtro sig åt (som vilken vän som helst) och som hon sen kan råka ha skönt sex med..

Varför skulle TS kille känna sig hotad av detta?
    Har han något emot att hon träffar nya vänner?
    Har han något emot att hon anförtror sig till någon annan än honom?
    Har han något emot att hon har sex med någon annan än honom..?

Det är precis detta han själv förväntar sig att hon ska acceptera...

OM jag mot förmodan skulle acceptera en relation där min partner fortsatte träffa en gammal KK så skulle jag förutsätta att samma gällde för mig. Dvs. om jag så önskade kunde jag också träffa någon och bli nära vän med samt kunna ha skönt sex med..

Förklara varför det skulle vara ha med saken att göra hur länge man känt varandra..?
    Personligen skulle jag nog föredra att min partner hade en "färsk" KK snarare än någon man varit nära med i 20 år..
    En fråga till TS kille (hur han skulle ställa sig):
    - Enligt hans princip skulle det kunna vara ok att du (TS) återknyter kontakten med ett gammalt ex och kör igång ett KK-förhållande med honom..? 
    Skulle han acceptera det? (om nej, varför inte...?)
    Väldigt bra skrivet!!!
  • Anonym (enkelt)
    YummyMami skrev 2013-05-02 11:32:23 följande:
    Har du kommit fram till hur du vill ha det?
    Känner du fortfarande nej till det? Du kan ju svara att han får behålla henne, men inte dig i så fall.
    Bra!. Ungefär så här skulle jag ha svarat:

"Du är fantastisk och underbar på så många sätt och jag vill gärna fortsätta med dig. Tyvärr räcker inte detta, jag vill ha och behöver mer än så. Jag vill leva tillsammans med någon som verkligen vill ha MIG, som väljer mig och känner att jag räcker till som livskamrat och sexpartner. Någon som vill ha mig så oerhört starkt och tydligt att det inte är några svårigheter att avstå från att ha sex med andra.
    Det faktum att jag inte är nog för dig, att du nödvändigtvis behöver ha sex  med en gammal "vän" innebär att du inte älskar mig. Inte tillräckligt. Inte på det sätt jag behöver och vill leva.
    Att du ens behöver ställa frågan visar dessutom att du inte vet vem jag är.

Hoppas du finner det du söker."
Svar på tråden Min pojkvän vill behålla sin kk!?