Anonym (enkelt) skrev 2013-05-02 10:54:35 följande:
Ju mer jag läser och funderar så kommer jag fram till att TS kille är feg och inkonsekvent.
EN sak vore om han var tydligt och uttalat poly, att han frågade/föreslog en sån relation och bad TS överväga detta.
Nu vill han inte det utan försöker lyckas med konststycket att få frikort att fortsätta knulla ett gammalt KK med en slags hänvisning till att hon är jätteviktig (så viktig att han inte kommer att kunna/vilja hålla fingrarna/kuken i styr) men hon är inte SÅ viktig att det skulle påverka hans nya relation med TS.
Han kan inte acceptera idén om att relationen skulle vara öppen eftersom han inte vill att TS ska ha sex med nån annan - men själv ska han alltså kunna ha sex med sitt KK. Motivet till detta skulle vara att hon i så fall skulle "träffa någon ny" och då skulle han känna sig... utanför? svartsjuk?
Den delen förstår jag inte.. och skulle ha svårt att acceptera..
Varför skulle inte hon kunna träffa en kille som ger ungefär samma sak som han påstår att han får ut av sitt KK..!?
Hon behöver ju inte bli kär, det räcker att hon träffar en kille som är en fin vän.. går att prata med och anförtro sig åt (som vilken vän som helst) och som hon sen kan råka ha skönt sex med..
Varför skulle TS kille känna sig hotad av detta?
Har han något emot att hon träffar nya vänner?
Har han något emot att hon anförtror sig till någon annan än honom?
Har han något emot att hon har sex med någon annan än honom..?
Det är precis detta han själv förväntar sig att hon ska acceptera...
OM jag mot förmodan skulle acceptera en relation där min partner fortsatte träffa en gammal KK så skulle jag förutsätta att samma gällde för mig. Dvs. om jag så önskade kunde jag också träffa någon och bli nära vän med samt kunna ha skönt sex med..
Förklara varför det skulle vara ha med saken att göra hur länge man känt varandra..?
Personligen skulle jag nog föredra att min partner hade en "färsk" KK snarare än någon man varit nära med i 20 år..
En fråga till TS kille (hur han skulle ställa sig):
- Enligt hans princip skulle det kunna vara ok att du (TS) återknyter kontakten med ett gammalt ex och kör igång ett KK-förhållande med honom..?
Skulle han acceptera det? (om nej, varför inte...?)