• Anonym (Förvirrad?)

Min pojkvän vill behålla sin kk!?

Hej

Jag träffade en kille för ett tag sedan och vi klickade väldigt bra.. började dejta och har haft trevligt.. nu har det börjat bli seriöst och man kan väl säga att vi är på väg in i ett förhållande.. 

Nu har han berättat för mig att han har en kk.. de har känt varandra i många år och så. Han säger att han inte vill förlora henne utan vill fortsätta träffa henne.. kan jag acceptera detta? Vad säger ni? Är det rimligt? 

• Svar på tråden Min pojkvän vill behålla sin kk!?
  • Anonym (Förvirrad?)
    Anonym (enkelt) skrev 2013-07-22 12:57:52 följande:
    har du accepterat att han träffar sin KK eller har han brutit med henne? Eller är ni överens om att ha en öppen relation?
    Vi har ingen öppen relation, men han har inte brutit med sin kk. Det var ju som sagt ett krav från hans sida att kunna fortsätta ha henne som kompis.
  • ytrewq
    Anonym (Förvirrad?) skrev 2013-07-22 12:58:54 följande:
    Vi har ingen öppen relation, men han har inte brutit med sin kk. Det var ju som sagt ett krav från hans sida att kunna fortsätta ha henne som kompis.
    Så han är tillsammans med dig och ligger med henne ibland?

Hur gammal är du, han och hans kk?
  • Anonym (enkelt)
    Anonym (Förvirrad?) skrev 2013-07-22 12:58:54 följande:
    ok, Lycka till! Hoppas det kommer funka och känns bra för dig. Så som du beskrivit hans sätt att resonera tidigare låter det som att han lyckats få dig att tänka på annat men ändå sälja in att det är ok att fortsätta med sin "kompis".
    Träffar du henne också?
  • Anonym (16?)

Hur kan man utsätta sig för nåt så förnedrande? Du kan inte vara speciellt gammal? Pinsamt...

• Anonym (Förvirrad?)
    ytrewq skrev 2013-07-22 13:01:57 följande:
    Så han är tillsammans med dig och ligger med henne ibland?

Hur gammal är du, han och hans kk?
    Han har inte legat med henne vad jag vet. Hon bor en bit bort så de har bara setts två gånger sen vi blev tillsammans. Ena gången var förra veckan då hon var här och hälsade på och umgicks med oss båda.

Jag är 23. De är 35. 
  • Jesper f
    Wench85 skrev 2013-04-22 07:58:16 följande:
    Hur du känner kan bara du veta, såklart.

Jag tror att jag skulle kunna gå med på dessa premisser.

Det låter som bäddat för ett ÄRLIGT förhållande! Jag menar, han hade antagligen kunnat säga till dig att hon är en gammal kompis, att de haft nåt sexuellt nån gång förr, att de är vänner nu och att det skulle va skitkul om ni lärde känna varandra.
    10 år senare är ni alla goda vänner, du och killen har tre ungar och hus, och du får plötsligt veta att de haft sex sisådär en gång om året hela ert förhållande.

Eller så slutar de träffas, han blir förändrad som människa för att han gjort avkall på något han egentligen inte vill ge upp, blir bitter för att han förlorat sin bästa vän och blir olycklig och av ena eller andra anledningen tar det slut.

Eller så är han ärlig. Som nu. Då ger han dig chansen att välja honom och er chansen till att alla blir goda vänner, ni för tre ungar och hus, och de har sex nångång ibland.

Ska det här funka måste ni prata prata prata. Omdefiniera, omförhandla, diskutera. Ärligt och inte dömande.

Men du får inte "gå med på" eller "acceptera", ska ni köra med denna deal måste det kännas bra på riktigt. (precis som alla förhållanderegler) Tycker du att monogami är rimligt och grundläggande, inte bara för "vad andra ska tycka", utanför att du verkligen känner så, då är det nog svårt att leva med denna kille.

Btw:

Jag har svårt att se sex som något så jäkla speciellt och annorlunda än allt annat. Många ser sex som nåt heligt, för mig är det en komponent av många i ett förhållande. Samhällets exklusivitetsnormer och folks hets som förbjuder partnern att ens krama nån annan närhet är i sak lika rimligt som att kräva att partnern inte skratta med nån annan.
  • ytrewq
    Anonym (Förvirrad?) skrev 2013-07-22 13:05:24 följande:
    Han har inte legat med henne vad jag vet. Hon bor en bit bort så de har bara setts två gånger sen vi blev tillsammans. Ena gången var förra veckan då hon var här och hälsade på och umgicks med oss båda.

Jag är 23. De är 35. 
    Vad du vet? Undrar du inte vad de gör om de ses på "tu man hand"?
  • Magda86

Känns det ok att han fortsätter med sin kk? Kan du acceptera att du inte är den enda tjejen han är med?
    Men är ni nöjda med den lösningen så är det ju bra.

• Anonym (ärligt)

Kanske inte så intressant med fler åsikter nu när ni faktiskt redan har ett ganska seriöst förhållande, men jag skriver vad jag tycker iaf... :)

Nu har jag bara läst dina inlägg, TS, så jag vet inte om andra har pratat om samma saker redan.

Men det första jag reagerar på är faktiskt hur ärlig han är. Han hade ju inte alls behövt nämna att de har haft sex, bara säga att hon är en viktig kompis. Om de inte har sex så himla ofta så hade du förmodligen aldrig märkt något ändå. Den ärligheten hade betytt mycket för mig.

Samtidigt så hade det kanske ändå oroat mig att det finns en människa i hans liv som han fortfarande efter så många år är så attraherad av att han är beredd att förlora en nyvunnen kärlek. För det är ju såklart en risk att berätta detta för dig och kräva att få behålla henne både som vän OCH kk, du kunde ju mycket väl lämnat honom bakom dig där.
    Jag hade också oroat mig för vad som skulle hända om du och hon skulle ställas mot varandra någon gång av någon anledning. T.ex. hon råkar ut för en stor kris (t.ex nära anhörigs bortgång eller liknande) samtidigt som du har det svårt (t.ex. av liknande anledning, eller hemma med liten bebis och förlossningsdepression eller annan valfri anledning). Skulle du då lita på att du går först? En nära relation med någon under 20 års tid måste ha skapat väldigt starka band. Och jag tror det kan vara svårt att veta var lojaliteten ligger när det verkligen gäller. Och det är en fråga som kan vara svår för din pojkvän att veta svaret på helt säkert också.

Jag önskar er iaf lycka till!

Svar på tråden Min pojkvän vill behålla sin kk!?