• Anonym (Förvirrad?)

Min pojkvän vill behålla sin kk!?

Hej

Jag träffade en kille för ett tag sedan och vi klickade väldigt bra.. började dejta och har haft trevligt.. nu har det börjat bli seriöst och man kan väl säga att vi är på väg in i ett förhållande.. 

Nu har han berättat för mig att han har en kk.. de har känt varandra i många år och så. Han säger att han inte vill förlora henne utan vill fortsätta träffa henne.. kan jag acceptera detta? Vad säger ni? Är det rimligt? 

• Svar på tråden Min pojkvän vill behålla sin kk!?
  • Anonym (Förvirrad?)
    ytrewq skrev 2013-07-22 13:07:49 följande:
    Vad du vet? Undrar du inte vad de gör om de ses på "tu man hand"?
    De träffades en gång i maj när han var i hennes stad. Sen var hon här några dagar förra veckan och då gjorde vi mycket tillsammans, samt de gjorde några saker själva när jag var upptagen med annat.

Nej, jag undrar inte direkt. Jag fick en jättebra bild av henne när vi träffades och vi hade mycket trevligt. Jag tänker inte fråga ut honom vad han har gjort när han träffat olika kompisar. Det funkar ju inte om man ska börja tänka så. 
  • ytrewq
    Anonym (Förvirrad?) skrev 2013-07-22 14:05:12 följande:
    Jag tänker inte fråga ut honom vad han har gjort när han träffat olika kompisar. Det funkar ju inte om man ska börja tänka så. 
    Hon är ju hans kk och han har gjort klart för dig att han tänker ha sex med henne?!?

Nej, men om du och han är lyckliga så. Och hon kanske får en liten extra "kick" av att hon kan få ligga med din kille när hon vill.
  • Fiona M

Så du gick med på att han behöll sin KK, trots att du onte var bekväm med det, för att han hade så bra argument?

• Anonym (Förvirrad?)
    ytrewq skrev 2013-07-22 14:12:07 följande:
    Hon är ju hans kk och han har gjort klart för dig att han tänker ha sex med henne?!?

Nej, men om du och han är lyckliga så. Och hon kanske får en liten extra "kick" av att hon kan få ligga med din kille när hon vill.
    Ja. Jag har dock svårt att se att de skulle fått tillfälle hittills faktiskt :)
    Fiona M skrev 2013-07-22 14:13:37 följande:
    Så du gick med på att han behöll sin KK, trots att du onte var bekväm med det, för att han hade så bra argument?
    Japp, man kan faktiskt ändra sig. Första tanken är inte alltid bästa tanken. Jag gillar att reflektera över saker och utvecklas. Det känns bra hittills i alla fall. Vi har det fint :)

• Fiona M

Men varför funderar du ens på och försvarar att"de inte haft tillfälle att ha sex" om du är helt OK med det..?

• Anonym (? 2)

Vänta lite. Han tillåts alltså både ha dig för sig själv OCH behålla sitt KK sedan flera år för enstaka ligg ibland, för att de är så bra vänner? Och du kan inte komma något att invända när han argumenterar för detta?

Älskar den här sajten! Skrattande

• Anonym (Förvirrad?)
    Fiona M skrev 2013-07-22 14:20:19 följande:
    Men varför funderar du ens på och försvarar att"de inte haft tillfälle att ha sex" om du är helt OK med det..?
    Folk verkar vilja veta.
    Anonym (? 2) skrev 2013-07-22 14:24:12 följande:
    Vänta lite. Han tillåts alltså både ha dig för sig själv OCH behålla sitt KK sedan flera år för enstaka ligg ibland, för att de är så bra vänner? Och du kan inte komma något att invända när han argumenterar för detta?

Älskar den här sajten! Skrattande
    Nej, jag vet inte vad som egentligen är problemet. Mer än känsla man har innan man reflekterat och funderat. När jag var liten tyckte jag det var äckligt med homosexuella. Det gör jag inte längre.

• Anonym (vännen)

Kan ju hända hans KK inte vill ligga med honom nu när han har flickvän, att hon håller det på kompis-nivå även om killen vill ligga med henne. Jag har en motsvarande vän/kk/tidigare pojkvän och nu när han har flickvän ligger jag förstås inte med honom även fastän han vill det. 

• Ej okej
    Anonym (vännen) skrev 2013-07-22 16:34:57 följande:
    Kan ju hända hans KK inte vill ligga med honom nu när han har flickvän, att hon håller det på kompis-nivå även om killen vill ligga med henne. Jag har en motsvarande vän/kk/tidigare pojkvän och nu när han har flickvän ligger jag förstås inte med honom även fastän han vill det. 
    Starkt av dig men uselt av killen. Du har möjligen inte funderat på att säga upp kontakten med honom. Tycker inte man har speciellt trevliga värderingar när man skaffar en partner, och antar att man säger till denna person att man älskar den, samtidigt som man gärna vill ligga med andra. Varför kan han inte nöja sig med sig tjej, varför måste han även sätta på dig?
  • Ej okej
    Anonym (Förvirrad?) skrev 2013-07-22 12:58:54 följande:
    Vi har ingen öppen relation, men han har inte brutit med sin kk. Det var ju som sagt ett krav från hans sida att kunna fortsätta ha henne som kompis.
    Och hur ställer du dig till det faktum att han även kräver att få ha sex med henne ibland?

Eller har du gjort detsamma som honom - ställt ultimatum? Du får behålla henne som kompis men du ligger inte med henne eftersom jag inte vill ha ett öppet förhållande och inte vill dela dig med någon annan? 

Har du pratat med tjejkompisen om detta? Har du berättat att du är okej med att de fortsätter vara vänner men att du inte accepterar att de har sex? Hon verkar vara trevlig och vill säkert inte förstöra något mellan er.
Svar på tråden Min pojkvän vill behålla sin kk!?