• Anonym (Förvirrad?)

Min pojkvän vill behålla sin kk!?

Hej

Jag träffade en kille för ett tag sedan och vi klickade väldigt bra.. började dejta och har haft trevligt.. nu har det börjat bli seriöst och man kan väl säga att vi är på väg in i ett förhållande.. 

Nu har han berättat för mig att han har en kk.. de har känt varandra i många år och så. Han säger att han inte vill förlora henne utan vill fortsätta träffa henne.. kan jag acceptera detta? Vad säger ni? Är det rimligt? 

• Svar på tråden Min pojkvän vill behålla sin kk!?
  • Madraykin
    Anonym (Förvirrad?) skrev 2013-04-23 18:34:51 följande:
    Ni säger att jag skulle få dela den min kille med den här tjejen eller att han kanske skulle prioritera bort mig för henne. Men det är inte riktigt sant och jag tror inte han skulle prioritera bort mig, och om han gjorde det skulle det kännas dåligt oavsett vilken kompis han prioriterade.

Både jag och han har kompisar som vi träffar ibland. Det händer att vi sover över hos olika kompisar också eller åker iväg en helg och träffar någon kompis som bor en bit bort. Det är väl naturligt?

Alltså om det är tiden eller "prioriteringen" man är orolig för så tror jag inte att hon kommer "stjäla" mer tid från ett framtida förhållande än vad hans andra kompisar kommer att göra. Det låter i alla fall inte så.

Han är väldigt tydlig med att han vill att det ska vara vi två. Att vi kanske kommer flytta ihop i framtiden och så vidare. Och den biten är inget jag tänker kompromissa med. 
    Jag tror att Familjeliv kanske är lite fel forum för dig om du vill ha en konstruktiv diskussion utan att var och varannan ska fasta i monogam- och tvåsamhetstänket. För om du själv känner starkt för en monogam och exklusiv relation så hade det förmodligen inte blivit aktuellt för dig med din killes upplägg? Så annars kan jag tipsa om forumet på www.bodycontact.com, där blir det ofta bra diskussioner och med människor som inte nödvändigtvis tänker efter gängse normer kring sex och relationer.
  • Anonym (Förvirrad?)
    LindaEfraim skrev 2013-04-23 18:39:32 följande:
    Men ni knullar inte era andra kompisar, hånglar eller har något annat sexuellt. Varför måste han ha det just med henne. Om han vill ha dig så fine men knulla inte andra. Det är en enkel sak att säga.
    Det är möjligt. Jag invände mest mot argumentet att han kommer prioritera bort att ha sex med mig eller umgås med mig. De som skrev lät som om de tänker att man ska umgås hela tiden bara för att man är ihop. Det tänker inte jag.

Det jag vill få fram är väl att den här kompisen kommer vara som vilken annan kompis som helst förutom att de kanske kommer vara fysiska nån gång ibland. Hon kommer inte att vara en annan flickvän, nån han träffar varje vecka, nån han prioriterar framför mig, osv. Därför är såna kommentarer ointressant. Däremot är jag fortfarande kluven i grundfrågan. 
  • keron
    Anonym (Förvirrad?) skrev 2013-04-23 18:34:51 följande:
    Ni säger att jag skulle få dela den min kille med den här tjejen eller att han kanske skulle prioritera bort mig för henne. Men det är inte riktigt sant och jag tror inte han skulle prioritera bort mig, och om han gjorde det skulle det kännas dåligt oavsett vilken kompis han prioriterade.

Både jag och han har kompisar som vi träffar ibland. Det händer att vi sover över hos olika kompisar också eller åker iväg en helg och träffar någon kompis som bor en bit bort. Det är väl naturligt?

Alltså om det är tiden eller "prioriteringen" man är orolig för så tror jag inte att hon kommer "stjäla" mer tid från ett framtida förhållande än vad hans andra kompisar kommer att göra. Det låter i alla fall inte så.

Han är väldigt tydlig med att han vill att det ska vara vi två. Att vi kanske kommer flytta ihop i framtiden och så vidare. Och den biten är inget jag tänker kompromissa med. 
    Om du inte har några problem med att han har sex med denna vän så förstår jag inte varför du behöver höra hur andra tänker kring det? Det finns ju inget dilemma isf.

Personligen tycker jag att det är orättvist och taskigt att han får friheten till att ligga med nån annan medan du inte ges samma möjlighet. Sen om du skulle vilja leva ut den möjligheten är en annan. Men samma regler och friheter för båda liksom...
  • Anonym (Förvirrad?)
    keron skrev 2013-04-23 18:56:22 följande:
    Om du inte har några problem med att han har sex med denna vän så förstår jag inte varför du behöver höra hur andra tänker kring det? Det finns ju inget dilemma isf.

Personligen tycker jag att det är orättvist och taskigt att han får friheten till att ligga med nån annan medan du inte ges samma möjlighet. Sen om du skulle vilja leva ut den möjligheten är en annan. Men samma regler och friheter för båda liksom...
    Jag har inte sagt att jag inte har problem med själva sexet, utan bara försökt förklara situationen. Jag vet inte vad själv tycker. Spontant väldigt negativ, men sen tycker jag att han har vettiga argument också. Jag har aldrig varit i en liknande situation innan.

Jag har inget intresse av att få "friheten" att ligga med andra. 
  • Lindsey Egot the only one

Förvirrad?

Men hon kan ju ha andra. Ge honom könssjukdomar, hepatit och hiv som han sedan ger dig. Det är väl därför man ska ha monogami i ett förhållande så man kan skippa kondomer och köra friktionsfritt!

• kvinna 34

Var ser du inspirationen i det hela ?????

• Slagathor

Beroende på henne som person, hade jag kunnat okeja det. Om jag fick chansen att lära känna henne och förstå hennes avsikter, samt vara säker på att killen inte vill mer än så med henne, hade det varit fine.

Förr lagade man det som var trasigt. Nu byter vi utan en tanke på konsekvenserna ut det.
  • Wench85

TS, är ditt dilemma att det känns fel för dig för att du tycker att ett förhållande ska vara monogamt, eller för att du tycker att ni borde tycka det, eller vad är det egentligen som gör att hans upplägg känns fel?
    Fundera på det. Och fundera på hur ni kan hantera ditt svar.

När jag inledde en relation och lyfte mina behov och önskningar, vilket bl a inte inbegrep monogami, diskuterade jag och partnern länge och väl. Vi insåg att i ex ett scenario där vi är ute med gemensamma vänner och jag hånglar med nån annan är hånglet i sig inte något problem, däremot skulle det vara jobbigt om vännerna kommenterade, ömkade eller ifrågasatte. En möjlig lösning var därför att officiellt vara monogama och endast blanda in andra när ingen av min partners vänner skulle få veta. Då hittade vi en lösning för oss båda att vara nöjda med!

Med detta säger jag inte att hemlighållande är nån lösning utan just att fundera på var det egentligen skaver.

• kvinna 34

Tror inte ens killen har sagt det utan något ta inbillar sig och vill veta pga svartsjuka .Det är vara killen själv som kan svara.

Svar på tråden Min pojkvän vill behålla sin kk!?