Anonym (Förvirrad?) skrev 2013-04-23 18:34:51 följande:
Ni säger att jag skulle få dela den min kille med den här tjejen eller att han kanske skulle prioritera bort mig för henne. Men det är inte riktigt sant och jag tror inte han skulle prioritera bort mig, och om han gjorde det skulle det kännas dåligt oavsett vilken kompis han prioriterade.
Både jag och han har kompisar som vi träffar ibland. Det händer att vi sover över hos olika kompisar också eller åker iväg en helg och träffar någon kompis som bor en bit bort. Det är väl naturligt?
Alltså om det är tiden eller "prioriteringen" man är orolig för så tror jag inte att hon kommer "stjäla" mer tid från ett framtida förhållande än vad hans andra kompisar kommer att göra. Det låter i alla fall inte så.
Han är väldigt tydlig med att han vill att det ska vara vi två. Att vi kanske kommer flytta ihop i framtiden och så vidare. Och den biten är inget jag tänker kompromissa med.
Jag tror att Familjeliv kanske är lite fel forum för dig om du vill ha en konstruktiv diskussion utan att var och varannan ska fasta i monogam- och tvåsamhetstänket. För om du själv känner starkt för en monogam och exklusiv relation så hade det förmodligen inte blivit aktuellt för dig med din killes upplägg? Så annars kan jag tipsa om forumet på
www.bodycontact.com, där blir det ofta bra diskussioner och med människor som inte nödvändigtvis tänker efter gängse normer kring sex och relationer.