Inlägg från: Chaplin89 |Visa alla inlägg
  • Chaplin89

BF januari 2014

Vi ska kolla kön på RUL! Är för nyfiken :)

Ang bristningar så vet jag inte om man kan förebygga!? Fick inte en enda förra graviditeten och ännu inga tecken på att få ännu (v18 imorgon). Men har bristningar på bröst och höfter sedan tonåren!

• Chaplin89

Vi har skötbordet i badrummet. Ofta behöver man ju vatten när man tvättar rent, gillar inte de våta tvättlapparna man köper, de använder jag bara i nödfall!

• Chaplin89

Hade också sånna jobbiga drömmar om att mannen var otrogen eller dum på andra sätt. Vaknade urförbannad och kunde sura hela dagen...
    Nu har dessa drömmar lugnat ner sig!

• Chaplin89

Jag har varit beroende av Otrivin sen långt före graviditeten. Det är säkert inte bra men vet inte vad som kan hända??! Skadade slemhinnor antar jag men mer?!?

• Chaplin89

Flikkan: Har gjort både ringtest och bikarbonattest samt det faktum att jag mått konstant illa i över 10 veckor visade att det var en tjej i magen.
    RUL visade mkt tydligt att det är en kille :) Så de där testerna ska man nog ta med en nypa salt!! ;)

• Chaplin89

Mjölk, joghurt, bananer och novalucol hjälper mig mot halsbränna!! Bm rekommenderade Gaviscon mot halsbrännan men det kräktes jag av för att det smakade så hemskt!!

• Chaplin89

Enligt vardguiden.se kan cellprov tas innan 15 veckan. Senare i graviditeten kan provsvaret bli missvisande. Andra risker finns inte menar de, men jag skulle absolut tacka nej!

Svar på tråden BF januari 2014