Inlägg från: Chaplin89 |Visa alla inlägg
  • Chaplin89

BF januari 2014

Fjällan: Jag förstår hur du känner det. Samtidigt som man är glad att man äntligen är gravid så mår man ju så fruktansvärt att man knappt står ut... Dessutom gör man det gärna både två, tre, fyra gånger :)
    Jag går in i vecka 12 imorgon och jag mår till 80% rätt bra nu :) Kvällarna är inte roliga men klarar mig med en Lergigan!

• Chaplin89

Fjällan: Lergigan är receptbelagt. Jag ringde till vårdcentralen ( vanliga läkaren alltså) och fick det utskrivet långt innan jag träffat min bm så det går lika bra ändå :) Inte ska du behöva må så illa!!!

• Chaplin89

Säger godmorgon till v 12 och tycker det är härligt att må bättre :) Nu längtar jag tills magen börjar synas och till KUB den 25/6. Ska bli roligt att faktiskt få se om det är nån därinne men också väldigt nervös inför resultatet!!!

• Chaplin89

Här erbjuds alla som fyllt 35 eller har annan orsak. Jag är 36 och har valt att göra det, då är det gratis!

• Chaplin89

Ang smaklökar så har mina också blivit knasiga :) Kaffe kan jag inte dricka, varma grönsaker går inte att få ner däremot råa grönsaker går bra. Men iövrigt är jag samma godisråtta jag alltid varit!!

Jag berättade väldigt tidigt för föräldrar/ Svärföräldrar, syskon, kollegor och chef. Nångång i v 6 eller 7 tror jag. Jag mådde ju så illa att det var omöjligt att dölja. Mina vänner vet inget ännu och väntar några veckor med det. Det syns ju ingenting på mig ännu så det är ju inget problem heller. KUB nästa tisdag och då är jag i v 13, kanske berättar jag efter det!?

• Chaplin89

Tur att jag mår bättre nu så jag orkar ta hand om hus och barn. Fick semester igår men åh vilken start på den :( Svärfar ligger på lasarett med kroppen full med cancer och har bara någon vecka kvar i livet. Min man är där hela dagarna och vi mår alla väldigt dåligt :( Eventuellt vill han komma hem och dö, då har vi alla närmare och kommer kunna vara tillsammans mer. Mitt i allt detta tycker vi också synd om vår 4 åriga son som verkligen såg fram emot semester på Astrid Lindgrens värld och på Furuviks djurpark, nu kommer vi ingenstans :(

• Chaplin89

Jo svärfar vet redan att vi väntar en till bebis :) Allt känns bara så jobbigt nu och vi hade verkligen sett fram emot den här semestern... Men självklart går svärfar före allt annat just nu!! Det andra får vi ta sen!

• Chaplin89

Godmorgon v 13!! Känns skönt att ha kommit så pass långt och att missfallsrisken nu sjunkit rejält. På tisdag väntar KUB, nervöst men längtar efter att äntligen få en titt på vem som finns där inne!

• Chaplin89

Här är en till med nästäppa... Otrivinmissbrukare också :( tyvärr haft detta problem ganska ofta så det beror inte enbart på att jag är gravid.

Svar på tråden BF januari 2014