Inlägg från: Chaplin89 |Visa alla inlägg
  • Chaplin89

BF januari 2014

Vaknade precis efter en timmes tupplur :) Passade på medans mannen och sonen klippte gräset. Nu blir det snart dags för glass, väldigt gott just nu, något av en craving tror jag :)

• Chaplin89

Fjällan: Förra graviditeten fick jag jätteont efter sex och det kunde hålla i sig mycket länge. Frågade bm om detta och hon sa att det var normalt tidigt i graviditeten då själva livmodern var öm och känslig då. Så länge det inte blöder var det ingen fara! En orgasm är ju sammandragningar också av livmodern så det är inte så konstigt att den blir att kännas öm!?

• Chaplin89

Jag känner inte så mycket av graviditeten heller nu. Förutom lite ökad hunger och illamående på kvällarna när jag blir riktigt trött. Inte heller svullen om magen så ser inte alls gravid ut :) Dock. bara i v 10 så det kommer!!
    Däremot har jag blivit dunderförkyld :( Och så ska jag jobba hela helgen... Nåja får se hur det går!

• Chaplin89

Mimmie01: Som sagt jag är i v 10 (9+5). Jag har bf den 4/1 men det kanske kommer att ändras efter ul. Har haft en väldigt ojämn menscykel så jag räknar efter ägglossningen som jag hade koll på när det "tog sig" :)
    Har mått väldigt illa och fått Lergigan mot det. Som tur är börjar det ge med sig!

Hur känner du dig?

• Chaplin89

Här säger vi god morgon till v 11 och imorgon är det inskrivning!!
    Nu dags att gå upp för ett 11 timmarspass på jobbet!!

• Chaplin89

Inskrivningen avklarad, nu väntar jag på tid för KUB :)

Jag har inte börjat shoppa alls ännu, väntar till efter RUL :)
    Kommer att ha samma barnvagn som till sonen och namn har vi inte bestämt ännu :)

• Chaplin89

Vi pratade lite allmänt om hur jag mådde, vad man inte bör äta, alkoholvanor, tobaksvanor, sjukdomsbild, mediciner, ev tidigare graviditeter och förlossningar. Man får naturligtvis ställa frågor :)
    Sen tog dom flera rör blod, kollade bla blodvärde, blodsocker, blodgrupp och i mitt fall även ett inför KUB. Lämnade urinprov och fick väga mig. Fick lite broschyrer om graviditet och en bok "vänta barn"
    Här gör dom inte nån gynundersökning eller något vul, då måste jag åka till ett annat sjukhus 11 mil bort...!! (För vul och ul)

• Chaplin89

Väntar med spänning på kallelse till KUB, var till bm i tisdags och tog prover så det borde inte dröja så länge :)

Ang ammning så hoppas jag också kunna amma denna gång. Med sonen funkade det sådär... Sen var det totalt slut eftersom jag fick inflammation i en tandrot som krävde dunderkur med smärtlindring och antibiotika :( 3 månader stretade vi ändå på med mycket gråt och tandgnisslan... När vi sen började med flaska och ersättning blev det så mycket bättre!!

• Chaplin89

Har inte alls varit yr och svimfärdig denna graviditet men var det med sonen! Riktigt obehagligt, kräktes också rakt ut då. :(

Har iallafall fått kallelse till KUB den 25/6!! Spännande och nervöst :)

• Chaplin89

Jag var och kollade på förlossningen innan första barnet. Jag tyckte det var jättebra!!

Svar på tråden BF januari 2014