Inlägg från: Chaplin89 |Visa alla inlägg
  • Chaplin89

BF januari 2014

Går in i v 7 idag (6+0) och vaknade utan illamående :D Tur det då släkten kommer på 4års kalas och jag måste ner i köket och göra tårta!!
    Igår började jag svullna upp kring magen, kunde knappt knäppa jeansen :S Bättre idag iallafall!

• Chaplin89

Jag ska till mvc första gången den 10/6 och är då i v 10+1.( enligt mina beräkningar iaf) Då kommer bm även att ta förberedande prover för KUB testet som kommer att tas någon vecka efter. Idag är jag i v 6+1 och känner mig verkligen väldigt gravid... Illamående, spända bröst som vuxit en hel del, molande känsla i livmodern, jättetrött och väldiga humörsvägningar. Längtar verkligen efter att illamåendet ger med sig snart!!!!

• Chaplin89

Jag jobbar inom hemtjänsten och tänker ta ut havandeskapspenning from 1/11. Förra graviditeten jobbade jag också fram till 2 månader före bf och man blir ju rätt stor och klumpig så det är ganska svårt att få plats överallt. Lyft och vändningar i säng är också jobbiga och att sätta på kläder när man måste stå på knä!!!

• Chaplin89

Jag har heller inte fått nån mage alls, har tränat ganska mycket men dras med något extra kilo :) Någon gravidmage eller ens någon svullen mage har ännu inte synts till här!

• Chaplin89

Aadomeniqe: tror att de flesta längtar efter sina bebismagar, men i ett så här tidigt skede i graviditeten då man vill hålla det hemligt ett tag till är det väl inte så bra med stor mage ;)

• Chaplin89

Sunnydays: jag har inte gjort vul. Tror inte att det erbjuds till alla automatiskt här?! Det ska nog vara så att man haft problem i tidigare graviditeter eller om annan misstanke finns!

• Chaplin89

Jag har haft ont i livmodern inatt, så pass att jag inte kunde sova... Inget blod iallafall och det lugnar lite :)
    Mått jätteilla också och tror att halsbrännan är på gång redan :( Hemma från jobbet idag då 11 timmars arbete verkade för mäktigt idag efter en sömnlös och orolig natt!!

• Chaplin89

Godmorgon v 8 ( 7+0 )
    Illamåendet hänger i än, börjar bli svullen om magen så jeansen börjar spänna och jag känner mig väldigt gravid :)

Svar på tråden BF januari 2014