Inlägg från: Chaplin89 |Visa alla inlägg
  • Chaplin89

BF januari 2014

Lillfrö: varför ska man ta Betapred mot illamående?? Står dessutom att det finns risk för att fostret skadas!

• Chaplin89

Mitt illamående börjar äntligen lätta lite :) Mår lite sämre på kvällarna bara och klarar mig på en Lergigan som jag tar på seneftermiddagen. Dock jobbar jag mycket kvällar nu fram till semestern om 4 veckor men det ska väl gå bra!!

Angående hunger så är jag också väldigt hungrig och om jag inte äter genast blir illamåendet hemskt!!! Jag äter gärna bananer, mackor, kräm och pannkakor. Grönsaker går inte alls, liksom varm mat är svårt. Laga maten själv går inte alls :(

• Chaplin89

Har Inte alls funderat på namn ännu, kommer nog att fundera då vi vet vad det blir, förhoppningsvis efter RUL! Har lite svårt för de gamla namnen, beror på att jag ju jobbar inom äldreomsorgen och jag förknippar ju namn som Astrid, Edvin, Holger,Iris och Tyra som personer i 90 årsåldern :)
    Har ett enda namnförslag och det är Emma så vi får hoppas på en tjej då!! :)

• Chaplin89

Mitt illamående börjar bli bättre men på kvällarna mår jag väldigt illa. Tar en Lergigan kring 18 tiden för att slippa kräkas... Sen är det bara att gå och lägga sig när sonen nattas!
    Det är så typiskt eftersom jag lagt in mycket kvällsjobb på schemat nu före semestern... :(

• Chaplin89

Vi har berättat för föräldrar, syskon och så vet alla inklusive chefen på jobbet att jag är gravid. Vi har inte berättat för kompisar och så och vi har inte heller sagt nåt till vår son då vi är övertygade om att han inte skulle hålla tyst :)
    Går in i v 9 imorgon och illamåendet har nu nästan helt försvunnit, skönt :) Blir lite svullen på kvällarna och så är jag konstant hungrig, lite öm växtvärk i magen och brösten fortsätter att växa!

• Chaplin89

Jag har haft jätteont i tjejmagen och det höll på i flera timmar. Som kramper! Allt har iallafall gått bra och vet inte alls vad det kunde bero på!?

Idag var familjen ute på en promenad på ca 4 km, när jag kom hem hade jag ont i ljumskarna och upp i livmoder, gick över efter en stund! Kanske ligamenten??

• Chaplin89

Lergigan fungerar för vissa men inte alls för andra! Jag mådde illa fastän jag åt dem, men kräktes inte iallafall!
    Du får prova och se :)

Svar på tråden BF januari 2014