BF januari 2014
Jag är i v 13 eller 12+1. Alltså har jag gått i 12 fullgågna veckor men är i början av 13 e veckan
Jag är i v 13 eller 12+1. Alltså har jag gått i 12 fullgågna veckor men är i början av 13 e veckan
KUB imorgon kl 08 :)
Nervös så önska mig lycka till ;)
Tessanior: När man får göra KUB skiljer sig mellan landstingen. Vanligast är väl att det erbjuds till de över 35, som i mitt fall. Men vet att det erbjuds till alla på andra ställen.
Man kan göra KUB mellan v 11 - 14 och då ska man lämnat ett blodprov som inte får tas före v 9.
Ja, KUB gick bra, hade låg risk men fick inte reda på siffror :)
Däremot blev jag framflyttad TVÅ VECKOR!!!! Alltså jag testade negativt på gravtest men positivt på två ägglossningstest den 14 april, enligt beräkningen idag kan det jj inte vara så. Jag måste haft ägglossning runt den 31 mars och blivit gravid då!!! Min menscykel har ju varit helt snurrig så jag har ju inte kunnat räkna efter sista mens osv.
Kan ägglossningstest reagera och ge utslag på hcg hormon också???? Nån som hört talas om det?
Iallafall så är jag idag i v 15 (14+2) och gått in i andra trimestern :) Bebisen var ordentligg luvlig och man såg tydligt händer och fötter, hjärtat slog fint och vi kunde även se hur den rullade runt :)
Ja just det, har ju bf den 21/12-13 istället för 4/1-14 men hoppas jag får hänga med i tråden ändå när jag varit med ett tag nu?!
Jag är nu i v 15 (14+2) och läste faktiskt precis att KUB bara kunde utföras fram tom v13+6 men det sa dom inget om på ultraljudet??!!
Ja jag har haft en sån kula två gånger när jag vaknat!! Men den har försvunnit efter jag kissat. Kulan är ju för högt upp för att vara livmodern så jag vet inte vad det kan vara? Urinblåsan??
verkar: Jättegrattis till dubbel lycka!!! :)
Var och shoppade igår för mina vanliga byxor börjar spänna lite. Men mammbyxor funkar ju inte alls, de sitter ju inte kvar uppe!!? Så jag fick köpa byxor i större storlek bara!
Veronica76: Lycka till på KUB idag!! Antar att vi är lika gamla ( födda 76 )? För mig gick det bra iallafall, fick låg risk :)