Inlägg från: Chaplin89 |Visa alla inlägg
  • Chaplin89

BF januari 2014

Veronica76: vad jobbigt för er :( Men var positiva och tänk att det ju faktiskt är väldigt ofta som bebis är helt frisk!!! Fick ni någon förklaring till vad som orsakade den högre risken?

• Chaplin89

Går in i v 17 idag och nu tycker jag tiden börjar gå riktigt snabbt! Bara 18 dagar kvar till RUL där vi förhoppningsvis kommer att få reda på om det är en liten kille eller tjej som ligger därinne :)
    Efter RUL kommer vi tala om för sonen att han ska bli storebror strax före jul :)

• Chaplin89

30maj. Ja man tar prover och sånt på inskrivningen. Det är klart att ni kan ta med sonen dit!!
    Lycka till :)

• Chaplin89

Vilja89: Angående gravidapparnas info, hur vet man vilken gravapp som ger rätt info??? Babygruppensapp säger att i v 15 är bebisen ca 10 cm och väger 50 gram precis som du skriver :)
    MEN 1177 appen säger att bebisen är 14 cm och väger 100 gram!!?? Det är inte bara i v 15 de skiljer sig utan i flera veckor!!!
    Lite konstigt och vad ska man gå efter liksom????

• Chaplin89

Vilja89: Ja jag förstod att de räknar från topp till tå :) Men att vikten är det dubbla i vissa veckor är ju lite konstigt...!?

• Chaplin89

Har en brio från 07 eller 08, vi köpte den begagnad 09. Det är en kombivagn men sittdelen gillade jag inte. Köpte en Emmaljunga Scooter -10 istället. Kommer att nöja mig med dessa vagnar då liggvagnen fungerar bra i snön och den används ju inte så länge. Den stora grabben kommer ju vara 4.5 år när liten kommer och då behöver han ju ingen vagn :)

Svar på tråden BF januari 2014