• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Tokfrans
    Majskrok skrev 2014-01-13 15:53:02 följande:
    Fick mig ett gott skratt när jag läste vad din mamma sa Tokfrans:) Har försökt köra färdknäpp här men det är ju inte ens kul längre....som en tjock valross som knappt kan röra sig!!! Någon mer än jag som längtar efter att ha sin kropp för sig själv samt kunna komma igång och röra på sig?? Tänk långa sköna promenader i vårsolen:) 15 dgr kvar till BF.
    haha jo hon är speciell hon :)
    jag vill testa de men min kropp känns som att den består av glas pga foglossningen så avvaktar lite här.  :)
  • syskonlängtan14

Ja här hemma har jag en sambo som tvärvägrar allt sånt som har med färdknäpp och göra... precis som förra grav... Men jar ingen ork för sån aktivitet jag heller så de är väl tur de annars hsde de kanske blivit jobbigt hehe

• Tokfrans
    syskonlängtan14 skrev 2014-01-13 17:17:08 följande:
    Ja här hemma har jag en sambo som tvärvägrar allt sånt som har med färdknäpp och göra... precis som förra grav... Men jar ingen ork för sån aktivitet jag heller så de är väl tur de annars hsde de kanske blivit jobbigt hehe

Jo min med. Han vägra efter bm sa att lillen va fixerad. Han är rädd att poka huvudet. Så här får man gå sexuellt frustrerad hehe.
  • Burberry
    Majskrok skrev 2014-01-13 15:53:02 följande:
    Fick mig ett gott skratt när jag läste vad din mamma sa Tokfrans:) Har försökt köra färdknäpp här men det är ju inte ens kul längre....som en tjock valross som knappt kan röra sig!!! Någon mer än jag som längtar efter att ha sin kropp för sig själv samt kunna komma igång och röra på sig?? Tänk långa sköna promenader i vårsolen:) 15 dgr kvar till BF.

Jag längtar också efter att få tillbaka min kropp. Har faktiskt redan hunnit anmäla mig till en lokal variant av MamaBootcamp som börjar i april. Men först blir det promenader o när efterkontrollen är gjord så börjar jag säkert på lite i gymmet här hemma. Skidåkning ser jag också framemot, bara det kommer tillräckligt med snö, borde gå tidigt när jag inte haft problem med foglossning denna graviditet. Förstår de som inte funderar på träning utan fokuserar på bebis, men för mig som inte alls trivs i denhär gravida muminkroppen så känns det viktigt att få prioritera att komma i form så gott det går. bf om exakt en vecka; maken tycker för övrigt tiden går ännu långsammare än jag
  • Sunnza
    Tokfrans skrev 2014-01-13 17:49:00 följande:

Jo min med. Han vägra efter bm sa att lillen va fixerad. Han är rädd att poka huvudet. Så här får man gå sexuellt frustrerad hehe.
    haha ja samma som min sambo, han vägrade också :D 
  • Allinrep
    K87 skrev 2014-01-13 16:25:36 följande:
    Här får man gå över 2 veckor men eftersom de räknar graviditetsveckor blir det sammanlagt 16 dagar över för mig om jag går över så mycket :/ BF 1/2

Nån som har nått BRA förslag på hur man slipper halsbränna på nätterna? Jag låg vaken mellan 2-5 imorse med halsbränna! Försökte med Novalucol först, men hjälpte inte :( sen drack jag vatten å mjölk men hjälpte inte heller :(

Halsbränna kan orsakas av t.ex. kaffe, stark mat, fet mat, för mycket mat eller syrlig juice. Det kan vara bra att äta små måltider under dagen eller sova med huvudet högt upp så att gravitationen ser till att magsyran håller sig där nere där den ska vara. Man kan också testa nötter som t.ex. mandel.
    Väntar första barnet 20 januari 2014.
  • Tokfrans
    K87 skrev 2014-01-13 16:25:36 följande:
    Här får man gå över 2 veckor men eftersom de räknar graviditetsveckor blir det sammanlagt 16 dagar över för mig om jag går över så mycket :/ BF 1/2

Nån som har nått BRA förslag på hur man slipper halsbränna på nätterna? Jag låg vaken mellan 2-5 imorse med halsbränna! Försökte med Novalucol först, men hjälpte inte :( sen drack jag vatten å mjölk men hjälpte inte heller :(

Käkar Novalucol som en piller pundare. Hjälper mig dock. Men mamma gav mig tipset att äta knäckebröd, suger tydligen upp uppstötningarna. Har dock inte testat det men ska kunna hjälpa. Sen även Galieve och Gaviscon ska vara bra. Lägger sig som en hinna om hindrar magsyran att stötas upp. De va dom mamma endast kunde använda när hon va gravid. Receptfria är de med.
  • Tokfrans
    Sunnza skrev 2014-01-13 19:12:37 följande:
    haha ja samma som min sambo, han vägrade också :D 

Haha, små fjantar. ;)
  • Galenkattdam

Men varför äter ni inte omephrazol?? Gudagåvan ju har noll halsbränna och får äta den vareviga dag enligt bm