• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • 84Johanna

Dottern lämnad på dagis och jag SKA packa BB väskan. Men det är ju så tråååkigt! Även dotterns väska ska packas så hon är redo för att vara lite hos mormor och morfar. Jag ska även skriva ut mitt förlossningsbrev...

Hade jag bara haft nån pytte liten känning hade jag nog varit mer peppad.

• syskonlängtan14

åhh ska man packa väska till syskon också. de har jag inte tänkt på... Hmmm jaja nu kommer ju mormor och bor här så behagar bebben komma under den tiden så är de lugnt men får väl packa en väska sen i så fall... Tack för upplysningen Johanna...

Här är sonen på dagis och jag latar mig. Ska städa badrummet och tvätta och förbereda mat men orkar inte. Känner att jag har en förkylning på gång igen. Suck! Inte nu när de närmar sig förlossning och vet ni hur de funkar om både sambo och jag är förkylda på bb... Tänkte i och med rs virus och så. Får sambon ens vara med på bb sen då? 

• peach85

Ett tips till er som går och väntar. Med min son gick jag hos kiropraktor slutet av graviditet för att hålla koll på rygg och bäcken. Den förlossningen gick snabbt och relativt smärtfri tills så klar precis när man skulle pressa ut. Då startade även förlossning bara ett par timmar efter första värk.
    Den här gången har jag inte tänkt så mkt på det här med kiropraktor.
    Men efter att varit inne på förlossning i torsdas med täta värkar som av nån anledning började avta allt mer och det inte vart bebis så tänkte jag att kanske värt att kolla upp rygg/bäcken.
    Igår va jag iväg, hade två låsnigar. En en bit upp i ryggen som gör att man klämmer åt nerver som går till livmodern vilket gör att kroppen hindras från att få igång värkar.
    Även en i bäckenet som gör att det blir stumt och svårt att få ut bebis. 
    Idag ska jag fixa bäckenet. Igår tog han ryggen. Det krasade till och fick ett par förvärkar som blev mkt starkare.
    Återkommer om detta hjälpte =0) 
    Om man har nerver i kläm eller ett bäcken som låst sig kan det vara orsaken till att man får låga plågsamma förlossningar. Och att man går över och får tvinga igång förlossning.
    Även läst en artikel där undersökningar visar att även det som besökt kiropraktiker har 50% lägre behov av smärtstillande.
    Kroppen är med och jobbar på ett mer synkat effektivare sätt.

Spännande och se om det stämmer =0) Värt att försöka iallafall!

• Sunnza
    Kramardig skrev 2014-01-14 07:04:57 följande:

Tack tack :)

BF+7 idag och jag tycker att bebis har lugnat ner sig lite. Den lever och rör sig fortfarande men det känns inte som tusen armar och ben som sparkar åt alla håll och kanter.

Undra om den har fixerat sig nu eller om det börjar närma sig en förlossning? Har dessutom varit på toa mer än vanligt så hoppas kan man alltid!
    hur gick med husvising? :) 
  • Sunnza

första barnet födds 35 veckor och andra barnet 38 veckor, nu tror jag att jag kommer går över :( 9 dagar kvar.... 

• syskonlängtan14

jag får tiden att gå genom roa mig kolla efter singel vagnar. Har ju syskonvagn men vill ha en till om jag bara får gubben att fatta. Just nu är jag inne på Icandy peach någon som tittat på en sån eller till och med köpt? De säljs inte här i närheten så inte så att man kör 13 mil nu för att roa sig med att titta på vagn hehe...

• Aadomeniqe

BF om 2 dagar.. kände av värsta värken i går.. kunde knappt andas o det gick över till ryggen.. men sen avtog det.. idag har jag inte känt ngt alls.. =/ Envis liten kille det där.. Onsdag nästa vecka ska jag till BM för hinnsvepning.. se om det händer ngt då! Håller tummarna för er andra som väntar.. ush så låååång draget detta. KRAM till er

• Kramardig
    Sunnza skrev 2014-01-14 12:03:51 följande:
    hur gick med husvising? :) 

Det gick bra. Känns lika bra som vid förra visningen. Verkar som att vi är några som är intresserade så får se hur det blir när budgivningen startar :)
  • Sunnza
    Kramardig skrev 2014-01-14 15:41:28 följande:

Det gick bra. Känns lika bra som vid förra visningen. Verkar som att vi är några som är intresserade så får se hur det blir när budgivningen startar :)
    vad bra :)