• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • K87

Kanske borde tillägga att jag har 21 dagar kvar till BF som är den 1/2

• Tokfrans
    K87 skrev 2014-01-11 20:45:46 följande:
    Kanske borde tillägga att jag har 21 dagar kvar till BF som är den 1/2
    ring ring ! :)
  • Veronica76

Var inne på förlossningen idag för misstänkt vattenläckage men det var det inte.

Rann mycket inatt så själv förstår jag inte hur det endast kan vara flytningar.....

Läkaren gjorde en hinnsvepning men det känns inte som den gjort ngn nytta.

40+3 idag å ska nu ställa in mig på att vänta 1,5v till.....

• K87

Nu har jag ringt in, dom trodde det var magsjuka, men gått över nu så tror inte det är det, eftersom jag har ont i ryggslutet :/ men testade å duscha å det hjälpte inte :/

• Patricia1984

Jag har haft förvärkar som liknar mens smärta. Ibland vet man inte om man har ont i magen för att man behöver gå på toaletten eller om det är förvärkar men jag har haft förvärkar. Jag har 18 dagar kvar och var på ultraljud i fredags och han väger redan 3,7 kg. Bebisarna ökar med 25 gram per dag!

• englasmamma86
    hundenhubbe skrev 2014-01-11 20:06:45 följande:
    Här kommer en liten fråga från en orolig blivande mamma! 
    Jag har haft mensvärk i 2-3 dagar nu. Den håller i sig HELA dagarna och ibland hugger de till ont där höger äggstock sitter. Värken går även ner i benen.
    I 2 dagar har jag även haft "läckage". De kommer som vatten. Har blivit dyngsur i trosorna och har nu på mig trosskydd. De luktar inte som mina vanliga flytningar utan mer hav? Typ salt? Sen har jag haft mycket vita flytningar hela graviditeten men nu är de bara vatten. De sipprar inte hela tiden utan kommer i omgångar. Har även mensvärk i ryggen och är fasligt trött. Magen har även satt igång så gör nummer två ca 2 ggr per dag. Gjorde typ 2-3 ggr i veckan förut.
    Ska jag vara orolig att de kan vara fostervatten jag läcker? Ska jag ringa eller se om värkar kommer eller vad?
    Tror inte slemproppen har gått, inget jag märkt iaf.
    Min bebis ligger ju i säte så skulle inte vänta för länge hemma heller. Men har inga onda sammandragningar. Dom kommer lite då och då men inte onda.
    Så vad tror ni?
    självklart ska du ringa FL !!! bättre ringa hundra gånger än för lite
  • Sunnza
    K87 skrev 2014-01-11 21:47:07 följande:
    Nu har jag ringt in, dom trodde det var magsjuka, men gått över nu så tror inte det är det, eftersom jag har ont i ryggslutet :/ men testade å duscha å det hjälpte inte :/
    jag hade bara ont rygg när jag hade förra förslonning. ingeting känslor mage, utan bara rygg ont och det visade att jag öppet och föddes lilla pojke efter 8 timmar :) du borde ändå ringa dit, om du känner att det är på G då lyssnar på din kroppen än andra
  • K87

Sunnza: jag ringde och de tyckte jag skulle vänta, men om jag fick jätteont inatt kunde jag ringa!

• syskonlängtan14

De är bättre att ringa för mycket än för lite tror jag. De är vana där inne och har kunskapen till avgöra om man ska komma in för ktrl eller ej. Och så blir man ju lugnar själv än att man sitter hemma och känner sig orolig över vad de kan vara...

Ang. tristessen som många av oss känner så fick jag till svar av min bm när jag sa att den får gärna komma nu och helst igår. Bra sa hon de är kroppen som gör dig motiverad till att orka igenom en förlossning. Och så är de nog :)

• Sunnza
    K87 skrev 2014-01-11 22:07:36 följande:
    Sunnza: jag ringde och de tyckte jag skulle vänta, men om jag fick jätteont inatt kunde jag ringa!
    okej, hoppas att det går bra för dig 
Svar på tråden BF januari 2014