• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Mantra

37+2 idag. Första barnet kom ju i 36+1 så nu känns det som att gå över :( hade onda förvärkar riktigt ofta några dagar, men nu är det mest på kvällarna.. Nu vill jag ha ut lillasyster!!

• kallemaja

BF på onsdag! Man gör ju inget än går och väntar nu..försöker tänka på annat men man har ju inte så mycket ork heller att ta sig för saker å ting..hoppas varje kväll att jag ska vakna av starkare värkar..för som det är just nu är det bara värkar som luras och det har jag haft i flera veckor..men nu har jag en mensvärk som kommer och går..men kan ju gå över två veckor så man ska nog vara inställd på det..

För er som märkt att slemproppen gått- hur märktes det? (Gärna detaljer) ????

• Tokfrans
    kallemaja skrev 2014-01-12 15:05:44 följande:
    BF på onsdag! Man gör ju inget än går och väntar nu..försöker tänka på annat men man har ju inte så mycket ork heller att ta sig för saker å ting..hoppas varje kväll att jag ska vakna av starkare värkar..för som det är just nu är det bara värkar som luras och det har jag haft i flera veckor..men nu har jag en mensvärk som kommer och går..men kan ju gå över två veckor så man ska nog vara inställd på det..

För er som märkt att slemproppen gått- hur märktes det? (Gärna detaljer) ????
    min har gått i omgångar senast igår kom de 4 bitar som va stora som lillfinger nageln, när jag torkade mig efter jag vart på toa. Ungefär som gelé/manet i konsistensen och grön/ljusgrön. :)

Läste även detta " Den kan vara alltifrån genomskinlig i en geléaktig konsistens till brun-, röd- eller grönfärgad. Den kan även komma ut i små omgångar och vissa märker inte ens av den."
  • Kramardig

Bf+5 idag och jag tror att jag hade förvärkar i morse. Magen blev stenhård och fick ont i ryggslutet, kom och gick men sen har det inte varit mer. Hoppades på att det skulle dra igång men icket!

Alla frågar om det kommit någon bebisar, vissa ringer till och med. Det räcker inte med att man själv väntar, alla andra ska också göra det ;)

• K87

Vad är det för skillnad på förvärkar å vanliga? Fick två nyss som smärtan höll i ett tag å ända bak i ryggen :)
    Jag tycker det rinner mkt därnere ibland men vet inte om det är flytningar eller vatten :)
    Någon som dessutom känner att det sticker till i brösten ibland?

• Tokfrans

Här kom de lite lite blod på pappret efter man kissat i samband med flytningarna. Läste tydligen att de är starten för en förlossning?

Sa detta till mamma och hon sa - gå och kör doggy style nu! De va så mitt vatten gick när jag vänta dig! - trevligt att veta haha. Älskar min mamma.

• Malimari
    Tokfrans skrev 2014-01-12 20:18:51 följande:
    Här kom de lite lite blod på pappret efter man kissat i samband med flytningarna. Läste tydligen att de är starten för en förlossning?

Sa detta till mamma och hon sa - gå och kör doggy style nu! De va så mitt vatten gick när jag vänta dig! - trevligt att veta haha. Älskar min mamma.
    Haha x)
  • Josefine02

Så sjukt! Skulle ta kvällskissen innan läggdags, drar ner trosorna och bara känner efter lite.. Var helt pisseblöt om handen när jag kände och det hade runnit en liten pöl på toaringen och lite på badrumsgolvet!

Torkade bort med papper för att se om det var gult och luktade urin. Vilket det absolut inte gjorde!! Det luktade hav och salt typ?

Är 99% på att det var fostervattnet!

Min doula tyckte jag skulle ringa in till förlossningen för att kolla av. Sagt och gjort och de tyckte jag skulle komma in för kontroll. Kom in och fick ta en ctg - pigg och glad bebis! Efter det en vaginal undersökning och den bm jag hade var GANSKA säker på att det var urin?!

Jag förstår iiingenting!! Det kan ju inte ha varit urin som kom?! Bebisens huvuud var rörligt fortfarande och bm påstod att det skulle sipprat fostervatten lite hela tiden då, vilket det inte gjorde. Kan det stämma? För att om det var fixerat så skulle det liksom "täppt till" så att det inte hade kommit mer fostervatten påstod hon!? Någon som vart i liknande situation??

Hoppades ju så, men tji fick jag (?)

Bf-28 jan