• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • mickmick

En till som är vaken här.. Ska upp vid 05 och börja göra iordning mig inför dagens planerade kejsarsnitt! Och min man sitter uppe med vår 1-åring som ligger vaken av nån anledning.. han sover jättebra om nätterna men har de senaste nätterna krånglat massor. Han kanske också är nervös för allt nytt som kommer!

Svårt att förstå, om några timmar har vi vårt lilla barn i famnen!

• Kramardig

Åh vad spännande mickmick! Allt går säkert bra. Uppdatera oss sen ;)

Jag kom precis på att jag inte funderat något mer på namn, inte ens andranamn! Inte funderat nå mer på kläder heller. Tänkte först fara och köpa lite mer kläder nu när det är rea men jag har inte orkat alls.

Jag längtar såå mycket tills det är vår tur att få träffa bebis. Sonen som snart fyller 3 år brukar krama och pussa mageb och säga "kom ut nu bebis, vi längtar efter dig" och då tänker jag bara "ja, vänta du bara" haha.. får se hur svartsjuk han blir ;)

• Veronica76
    Josefine02 skrev 2014-01-13 01:04:21 följande:

Så sjukt! Skulle ta kvällskissen innan läggdags, drar ner trosorna och bara känner efter lite.. Var helt pisseblöt om handen när jag kände och det hade runnit en liten pöl på toaringen och lite på badrumsgolvet!

Torkade bort med papper för att se om det var gult och luktade urin. Vilket det absolut inte gjorde!! Det luktade hav och salt typ?

Är 99% på att det var fostervattnet!

Min doula tyckte jag skulle ringa in till förlossningen för att kolla av. Sagt och gjort och de tyckte jag skulle komma in för kontroll. Kom in och fick ta en ctg - pigg och glad bebis! Efter det en vaginal undersökning och den bm jag hade var GANSKA säker på att det var urin?!

Jag förstår iiingenting!! Det kan ju inte ha varit urin som kom?! Bebisens huvuud var rörligt fortfarande och bm påstod att det skulle sipprat fostervatten lite hela tiden då, vilket det inte gjorde. Kan det stämma? För att om det var fixerat så skulle det liksom "täppt till" så att det inte hade kommit mer fostervatten påstod hon!? Någon som vart i liknande situation??

Hoppades ju så, men tji fick jag (?)

Bf-28 jan

Hade liknande upplevelse i helgen då jag trodde det var fostervatten, tom bm var osäker. Men enligt läkare var det inte det.....

Fick hinnsvepning innan hemgång å inatt gick slemproppen. Hoppas nu att ngt mer händer snart! BF+6 idag.....
  • Elvinsmamma

Bf+9 idag.. Och klockan 10 blir det bm besök.. Får då en tid för igångsättning som säkert blir i slutet på veckan vilket innebär att jag får vänta ännu längre om det inte vill sätta igång utav sig själv.. Vill träffa bebis nu och storebror längtar som en tok! KOM NU BEBIS! ❤️

• Mymemlan

8/1 klockan 3.43 kom vår son Mio till världen efter en snabb förlossning där jag vaknade av första väldigt milda värken 3.00. Var minst sagt stressigt! ;)

• Allinrep
    Mymemlan skrev 2014-01-13 08:25:57 följande:
    8/1 klockan 3.43 kom vår son Mio till världen efter en snabb förlossning där jag vaknade av första väldigt milda värken 3.00. Var minst sagt stressigt! ;)
    Bara 43 minuter från första värken? Var ni hemma och hann ni åka in, eller var ni redan på sjukhuset?
    Väntar första barnet 20 januari 2014.
  • Kramardig
    Elvinsmamma skrev 2014-01-13 08:09:56 följande:
    Bf+9 idag.. Och klockan 10 blir det bm besök.. Får då en tid för igångsättning som säkert blir i slutet på veckan vilket innebär att jag får vänta ännu längre om det inte vill sätta igång utav sig själv.. Vill träffa bebis nu och storebror längtar som en tok! KOM NU BEBIS! ??

Hur länge får ni gå över?
  • syskonlängtan14
    Mymemlan skrev 2014-01-13 08:25:57 följande:

Oj oj! Grattis till er lilla pojke! Han hade bråttom ut i världen.