• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • benedikten

Vi har bf samma dag! Har också bf om 13 dagar. :) Jag vill så gärna att hon ska komma ut nu! Så trött på att vara gravid.

Fru Persson skrev 2014-01-11 09:16:38 följande:
    Hur har det gått för dig?
    martinajulia skrev 2014-01-10 22:12:21 följande:
    Inatt, idag och även nu har jag flera sammandragningar som gör rejält ont men som kommer väldigt oregelbundet. Har knappt haft några sammandragningar alls under hela graviditeten. Är det normalt att de gör ont? (Måste andas mig igenom dem) Kan det vara tecken på att nåt startat? (Bf+5 idag.) Vad är skillnaden på sammandragningar och förvärkar?
    Känns som att något är på gång? Hur har natten varit? Förvärkarna brukar väl inte göra ont, eller? Har inte haft förvärkar så jag vet inte riktigt... Ni kanske myser med bebis båda två, vem vet  :) Längtar så! Men 13 dagar till BF, så jag får nog vänta lite till. tyvärr

• syskonlängtan14
    Burberry skrev 2014-01-11 13:12:14 följande:
    Hur vet man egentligen om det är fostervattnet som läcker eller bara vattniga flytningar?

Får gå med trosskydd, men osäker på om det är något annat än just flytning.

Har ingen lust att fara i onödan till "mitt" bb 3,5 mil bort, när jag nu mot slutet beslutat att om möjligt föda på ett bb 7 mil bort (där jag sist födde, är ett större sjukhus)

Lättare förra gången då vattnet gick med ett plask o rann ner på golvet
    Jag hade de så med sonen. De sipprade lite. Gick med de två dagar och tredje kvällen åkte vi in bara för att kolla. Den läkaren konstaterade att de var lite vattenkristaller i och nästa dag när vi kom så blev vi hemskickade för den läkaren sa att här har inget vatten gått... Påvägen hem så började de sippra igen. Dagen efter tyckte jag att de sipprade lite till så på kvällen for vi in igen och då konstaterade 3dje läkare att jo nu gick nog vattnet igen. Blev hemskickad för att hoppas de komma igång av sig själv tillbaka nästa fm och fick första gel och ja hem igen sen blev vi inskrivna på BB när nästa gel gavs. Suck var så trött på sjukhuset men säger så här åk in och kolla för säkerhets skull vi hade bara tur att de inte blev någon infektion el nått krångel med sonen. Helst ska ju förlossningen startas efter 1 dygn vid även lite vatten avgång. för min del var de bara första hinnan som gick och därför sipprade de så lite och sen på natten när jag låg täpptes hålet till för att på e. runt 14 sippra igen. 
  • Majskrok

Kom igen nu tjejer!! Läser i tråden att vi är hyggligt less hela gänget på att bara vänta..... Men snart har vi våra goingar hos oss:)

• mammatillE11
    Majskrok skrev 2014-01-11 18:16:07 följande:

Kom igen nu tjejer!! Läser i tråden att vi är hyggligt less hela gänget på att bara vänta..... Men snart har vi våra goingar hos oss:)

Bra med lite pepp!:)

Men nu är jag verkligen less på detta.. Har ju skrivit tidigare att mitt sfmått har stått still sedan v 35 och nu även minskat med 1 cm. Första TUL visade -22%, i torsdags var vi på ett nytt och då var bebisen helt plötsligt inte alls liten utan nästan mitt på kurvan,-1%... Tyckte det lät konstigt att bebisen vuxit 1kg på 12 dagar och det tyckte även barnmorskan så hon mätte och mätte alla håll och kanter på bebisen i totalt en halvtimme. Började kolla måtten som var mätt på första TUL och ringde dit hon som gjort den undersökningen och dom kom fram till att det måste ha blivit en felmätning av huvudet första gången då det motsvarade en 25 veckors bebis, vilket verkade mycket konstigt. Suck..!

Såklart är det bra om bebisen inte är för liten, men så onödigt orolig jag har varit i nästan två veckor och för att inte tala om de tre resorna till sjukhuset som ligger 12 mil bort enkel resa!

Som pricken över i:et så har dottern feber och knappt sovit på två nätter, min förkylning som nästan hade gått över har tagit om halsen känns som rakblad när jag sväljer.

Utöver det så känns det som att jag är på övertid nu fast jag har en vecka kvar till BF... Dotterns föddes på den här dagen i graviditeten, 38+6 men idag verkar det då inte bli någon bebis... Kommer väl gå tre veckor till bara för det
  • hundenhubbe

Här kommer en liten fråga från en orolig blivande mamma! 
    Jag har haft mensvärk i 2-3 dagar nu. Den håller i sig HELA dagarna och ibland hugger de till ont där höger äggstock sitter. Värken går även ner i benen.
    I 2 dagar har jag även haft "läckage". De kommer som vatten. Har blivit dyngsur i trosorna och har nu på mig trosskydd. De luktar inte som mina vanliga flytningar utan mer hav? Typ salt? Sen har jag haft mycket vita flytningar hela graviditeten men nu är de bara vatten. De sipprar inte hela tiden utan kommer i omgångar. Har även mensvärk i ryggen och är fasligt trött. Magen har även satt igång så gör nummer två ca 2 ggr per dag. Gjorde typ 2-3 ggr i veckan förut.
    Ska jag vara orolig att de kan vara fostervatten jag läcker? Ska jag ringa eller se om värkar kommer eller vad?
    Tror inte slemproppen har gått, inget jag märkt iaf.
    Min bebis ligger ju i säte så skulle inte vänta för länge hemma heller. Men har inga onda sammandragningar. Dom kommer lite då och då men inte onda.
    Så vad tror ni?

• Maliz
    hundenhubbe skrev 2014-01-11 20:06:45 följande:

Här kommer en liten fråga från en orolig blivande mamma! 
    Jag har haft mensvärk i 2-3 dagar nu. Den håller i sig HELA dagarna och ibland hugger de till ont där höger äggstock sitter. Värken går även ner i benen.
    I 2 dagar har jag även haft "läckage". De kommer som vatten. Har blivit dyngsur i trosorna och har nu på mig trosskydd. De luktar inte som mina vanliga flytningar utan mer hav? Typ salt? Sen har jag haft mycket vita flytningar hela graviditeten men nu är de bara vatten. De sipprar inte hela tiden utan kommer i omgångar. Har även mensvärk i ryggen och är fasligt trött. Magen har även satt igång så gör nummer två ca 2 ggr per dag. Gjorde typ 2-3 ggr i veckan förut.
    Ska jag vara orolig att de kan vara fostervatten jag läcker? Ska jag ringa eller se om värkar kommer eller vad?
    Tror inte slemproppen har gått, inget jag märkt iaf.
    Min bebis ligger ju i säte så skulle inte vänta för länge hemma heller. Men har inga onda sammandragningar. Dom kommer lite då och då men inte onda.
    Så vad tror ni?

Jag har haft och har fortfarande mensvärk nästan hela dagarna. I bland kan de göra lite ondare men är inget som går att klocka.. Har läst att de är ganska vanligt att ha mensvärk på slutet. Är de fler som känner de?

Tycker nog ändå att du ska ringa in till fl. och rådgöra med dom eftersom din bebis ligger i säte :) alltid bättre att ringa en gång för mkt!! :)
  • Josefine02

Jag tror det är vattnet som går lite för dig eftersom du beskriver att det luktar hav? Jag skulle ringt in till fl om jag var du! Lycka till!

• K87

Nu kom det panikonda i magen tillbaka :/ varit på toa å det praktiskt taget rinner ur mig båda gångerna :/ sist jag kände så var mitt i natten för några dagar sen :/ borde jag ringa in till fl eller avvakta till bm på tisdag:)?

• Tokfrans
    K87 skrev 2014-01-11 20:31:36 följande:
    Nu kom det panikonda i magen tillbaka :/ varit på toa å det praktiskt taget rinner ur mig båda gångerna :/ sist jag kände så var mitt i natten för några dagar sen :/ borde jag ringa in till fl eller avvakta till bm på tisdag:)?
    ring, hade jag gjort, råd frågat :)
Svar på tråden BF januari 2014