• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • K87

Syskonlängtan14: fortfarande ont i ryggslutet men magen är bra :)

• Oh baby
    hundenhubbe skrev 2014-01-11 20:06:45 följande:
    Här kommer en liten fråga från en orolig blivande mamma! 
    Jag har haft mensvärk i 2-3 dagar nu. Den håller i sig HELA dagarna och ibland hugger de till ont där höger äggstock sitter. Värken går även ner i benen.
    I 2 dagar har jag även haft "läckage". De kommer som vatten. Har blivit dyngsur i trosorna och har nu på mig trosskydd. De luktar inte som mina vanliga flytningar utan mer hav? Typ salt? Sen har jag haft mycket vita flytningar hela graviditeten men nu är de bara vatten. De sipprar inte hela tiden utan kommer i omgångar. Har även mensvärk i ryggen och är fasligt trött. Magen har även satt igång så gör nummer två ca 2 ggr per dag. Gjorde typ 2-3 ggr i veckan förut.
    Ska jag vara orolig att de kan vara fostervatten jag läcker? Ska jag ringa eller se om värkar kommer eller vad?
    Tror inte slemproppen har gått, inget jag märkt iaf.
    Min bebis ligger ju i säte så skulle inte vänta för länge hemma heller. Men har inga onda sammandragningar. Dom kommer lite då och då men inte onda.
    Så vad tror ni?
    Hur gick det för dig? Låter ju verkligen som vattnet som gått. Hoppas du snusar bebis nu Solig
  • Oh baby

Snart snart är alla bebisar här Hjärta

Själv har jag BF imorgon, inte ett tecken överhuvudtaget. Men det känns okej, jag har mitt mål inställt längre fram ändå Drömmer Jobbigare verkar det vara för de i min närhet som går på helspänn och undrar när det ska dra igång. Oskyldig

Väntar ju också luriga trean, så jag är inställd på lite strul, men har ju inga känningar alls så jag kan inte ens säga att den är lurig Flört Planerar för en vecka i taget med saker att göra. Igår körde vi badhuset och var på stan, i förrgår gick jag på min runda. Försöker fortfarande gå 4-5 km ett par ggr i veckan. I dag blir det nog utelek hela dagen nu när vi ÄNTLIGEN fått snö {#emotions_dlg.flower} Men man orkar ju inte så mycket kan jag inte påstå. Det går långsamt de saker man gör... Igår kväll kollade vi på filmen"What  to expect when expecting" och grinade lite åt olika saker. Jag åt att bebisen skulle dö och den omtumlande känslan av att få en bebis. och han över risken att jag ska dö. Är nog för sent i graviditeten för att klara av att se såna filmer insåg jag.

Hoppas ni får en fin dag och att det sätter igång för alla med värkar {#emotions_dlg.flower}

• hundenhubbe
    Oh baby skrev 2014-01-12 10:27:44 följande:
    Hur gick det för dig? Låter ju verkligen som vattnet som gått. Hoppas du snusar bebis nu Solig
    De vart inte lika mycket på kvällen så jag avvaktade tills idag och just nu har de inte kommit något. Om de kommer mer så har jag trosskydd på mig och tänkte att jag skulle lukta och se om de verkligen luktar salt. Gör de det så ska jag ringa!Mensvärk för 4 dagen nu!
    Önska också jag snusade bebis just nu men näää, inte än! ;) 
  • Oh baby
    hundenhubbe skrev 2014-01-12 11:00:44 följande:
    De vart inte lika mycket på kvällen så jag avvaktade tills idag och just nu har de inte kommit något. Om de kommer mer så har jag trosskydd på mig och tänkte att jag skulle lukta och se om de verkligen luktar salt. Gör de det så ska jag ringa!Mensvärk för 4 dagen nu!
    Önska också jag snusade bebis just nu men näää, inte än! ;) 
    Typiskt typiskt! Det där med vattenavgång verkar vara så lurigt! Båda mina tidigare barn så har vattnet gått mitt i en värk och då med en sån kraft så man inte behöver tveka. Dessutom har jag båda gångerna känt ett välbekant knäpp i magen när det går, så jag har hajjat direkt Flört Den här gången är det så där flytningsslibbigt emellanåt och man kan undra, men inte alls så mycket som du beskriver. Hoppas det kommer mer så du får åka in och kolla status och komma hem med bebis Hjärta
  • Jan 2014
    mammatillE11 skrev 2014-01-11 19:42:30 följande:
    Bra med lite pepp!:)

Men nu är jag verkligen less på detta.. Har ju skrivit tidigare att mitt sfmått har stått still sedan v 35 och nu även minskat med 1 cm. Första TUL visade -22%, i torsdags var vi på ett nytt och då var bebisen helt plötsligt inte alls liten utan nästan mitt på kurvan,-1%... Tyckte det lät konstigt att bebisen vuxit 1kg på 12 dagar och det tyckte även barnmorskan så hon mätte och mätte alla håll och kanter på bebisen i totalt en halvtimme. Började kolla måtten som var mätt på första TUL och ringde dit hon som gjort den undersökningen och dom kom fram till att det måste ha blivit en felmätning av huvudet första gången då det motsvarade en 25 veckors bebis, vilket verkade mycket konstigt. Suck..!

Såklart är det bra om bebisen inte är för liten, men så onödigt orolig jag har varit i nästan två veckor och för att inte tala om de tre resorna till sjukhuset som ligger 12 mil bort enkel resa!

Jag stod oxå still så fick också göra en TUL som visade -16%, i fredags var jag inne igen och då låg den på -22%. Trots att sf värdet gjort rejält hopp och ligger på över normalkurvan igen.

Jag är dock inte så orolig över tillväxten då mini ändå växer. Dock har jag lite fostervatten, ligger precis på gränsen till att de sätter igång en. Så ska in igen på måndag och kolla av det igen. Är i v. 39+2 idag, så varit skönt om de bara satt igång mig istället för dra ut på det hela med extra kontroller och oro....

Förstår din frustration men det viktigaste är att de håller bra koll när det är en avvikelse.
  • Sunnza
    Patricia1984 skrev 2014-01-12 11:49:17 följande:
    Tittar just nu på kanal 5, programmet heter Livet på BB. Tyst 
    detsamma, hehe :D 
Svar på tråden BF januari 2014