mammatillE11 skrev 2014-01-11 19:42:30 följande:
Bra med lite pepp!:)
Men nu är jag verkligen less på detta.. Har ju skrivit tidigare att mitt sfmått har stått still sedan v 35 och nu även minskat med 1 cm. Första TUL visade -22%, i torsdags var vi på ett nytt och då var bebisen helt plötsligt inte alls liten utan nästan mitt på kurvan,-1%... Tyckte det lät konstigt att bebisen vuxit 1kg på 12 dagar och det tyckte även barnmorskan så hon mätte och mätte alla håll och kanter på bebisen i totalt en halvtimme. Började kolla måtten som var mätt på första TUL och ringde dit hon som gjort den undersökningen och dom kom fram till att det måste ha blivit en felmätning av huvudet första gången då det motsvarade en 25 veckors bebis, vilket verkade mycket konstigt. Suck..!
Såklart är det bra om bebisen inte är för liten, men så onödigt orolig jag har varit i nästan två veckor och för att inte tala om de tre resorna till sjukhuset som ligger 12 mil bort enkel resa!
Jag stod oxå still så fick också göra en TUL som visade -16%, i fredags var jag inne igen och då låg den på -22%. Trots att sf värdet gjort rejält hopp och ligger på över normalkurvan igen.
Jag är dock inte så orolig över tillväxten då mini ändå växer. Dock har jag lite fostervatten, ligger precis på gränsen till att de sätter igång en. Så ska in igen på måndag och kolla av det igen. Är i v. 39+2 idag, så varit skönt om de bara satt igång mig istället för dra ut på det hela med extra kontroller och oro....
Förstår din frustration men det viktigaste är att de håller bra koll när det är en avvikelse.