• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Kramardig

Imorgon ska vi på en andra husvisning på samma hus. Det är inte direkt drömhuset för varken mig eller sambon men vi känner båda två att vi lika gärna kan bo där än att hyra lägenheten vi bor i nu, blir nästan samma månadskostnad om inte billigare!

Men vi får se hur det slutar. Budgivningen har inte börjat än och det är ju bara en budgivare som vinner så..

• Sunnza
    Kramardig skrev 2014-01-13 21:05:36 följande:
    Imorgon ska vi på en andra husvisning på samma hus. Det är inte direkt drömhuset för varken mig eller sambon men vi känner båda två att vi lika gärna kan bo där än att hyra lägenheten vi bor i nu, blir nästan samma månadskostnad om inte billigare!

Men vi får se hur det slutar. Budgivningen har inte börjat än och det är ju bara en budgivare som vinner så..
    lyckan till :) 
  • Mymemlan
    Allinrep skrev 2014-01-13 09:17:41 följande:
    Bara 43 minuter från första värken? Var ni hemma och hann ni åka in, eller var ni redan på sjukhuset?
    Väntar första barnet 20 januari 2014.
    Japp, från första värk! Glad vi bor väldigt nära sjukhuset.. ;)
  • Kramardig
    Sunnza skrev 2014-01-13 22:15:41 följande:
    lyckan till :) 

Tack tack :)

BF+7 idag och jag tycker att bebis har lugnat ner sig lite. Den lever och rör sig fortfarande men det känns inte som tusen armar och ben som sparkar åt alla håll och kanter.

Undra om den har fixerat sig nu eller om det börjar närma sig en förlossning? Har dessutom varit på toa mer än vanligt så hoppas kan man alltid!
  • K87

Kramardig: så känner jag med :) vår bebis har garanterat lugnat ner sig, visst hon rör sig, men inte lika mycket :) 37+2 idag

• kallemaja

Undra vad som är mest normalt att gå över med första barnet?

Jag har BF i morgon och inget känns på G just nu..

Är rädd för att behöva gå de där två extra veckorna för att sedan bli igångsatt ????

Bebisen är iaf fixerad och ligger så långt ner i bäckenet som det bara är möjligt sa BM, hon sa att trycker den längre neråt så är den snart ute..

Kan förlossningen bara sätta igång pang boom? Utan några tecken alls timmarna innan?

Hoppas!!

• Veronica76
    kallemaja skrev 2014-01-14 07:33:03 följande:

Undra vad som är mest normalt att gå över med första barnet?

Jag har BF i morgon och inget känns på G just nu..

Är rädd för att behöva gå de där två extra veckorna för att sedan bli igångsatt ????

Bebisen är iaf fixerad och ligger så långt ner i bäckenet som det bara är möjligt sa BM, hon sa att trycker den längre neråt så är den snart ute..

Kan förlossningen bara sätta igång pang boom? Utan några tecken alls timmarna innan?

Hoppas!!

När jag väntade sonen så hade jag inga känningar alls utan från första värk (som inte gjorde ont) tills han var ute tog det 23 Tim så man behöver inte känna ngt innan!

Idag är jag på BF+7, envis tjej i magen. Ska på UL imorgon och bm på fredag. Får se om det kör igång av sig själv eller om det blir igångsättning nästa vecka.
  • Kramardig

Här ligger jag på sida i sängen med papper och penna bredvid. Har som sagt kpnt mycket mindre och inte lika tydliga rörelser så sökte på google och det visade sig att man ska ringa in för att det kan vara en fara.

Ringde iaf in till förlossningen för att höra vad dom säger om det. Jag känner ju att den lever men den är jättelugn jämfört med för två dagar sedan.

Jag ska iaf ligga så här på sida i 2 timmar och räkna rörelser, lätt när man är ensam med en 3-åring här hemma.

Just nu är det väldigt lugnt i magen men den kan ju lika gärna sova?

Nu är det iaf dokumenterat att jag ringt in..

• mammatillE11

Första toabesöket i morse lämnade lite spår på papperet. Blodblandad flytning, inte slemproppen. Hoppas på att det sätter igång nu snart! Har gått tre dagar längre än med dottern så känns som jag är på övertid fast jag är beräknad på lördag, 18/1:)

• Kramardig
    mammatillE11 skrev 2014-01-14 08:53:08 följande:
    Första toabesöket i morse lämnade lite spår på papperet. Blodblandad flytning, inte slemproppen. Hoppas på att det sätter igång nu snart! Har gått tre dagar längre än med dottern så känns som jag är på övertid fast jag är beräknad på lördag, 18/1:)

Åh då är det säkert dags snart! :)